Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Lufttrykk for Opel Corsa City/B 1.0 1999-modell

Indaba

Anbefalte innlegg

Når jeg kjøpte bilen, fikk jeg ikke med meg instruksjonsbok og jeg er ganske sikker på at det ikke står noe info bak bensinlokket/døren etc. Skiftet til vinterdekk og så at dekkene manglet luft, men jeg har ingen anelse om hvor mye luftrykk bilen min trenger. Har vært på noen nettsider som viser til lufttrykk.

F. eks denne siden: http://www.thetyrepressuremonitor.com/tyre...s_vauxhall.html

Det jeg lurer på da er hvilken av de kategoriene jeg skal velge, det står: 1.0, 1.0 Envoy, 1.0 Club og 1.0 GLS.

Jeg vil si at jeg har en normal last, dvs. kjører ikke mer enn 3 personer og har vanlig last som matvarer etc. Kjører aldri noe tungt.

Håper det er noen der ute som kanskje har mer peiling om dette enn meg. Takker masse på forhånd!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter hva jeg kan finne ut skal du mest sansynlig ha 2.2 bar foran og 2.0 bar bak. Sansynligvis skal du legge til 0.1 til 0.2 bar bak ved mye last.

Så lenge du ligger på eller rett over 2 bar er du ganske safe på originale dekkdimmensjoner til "normale" biler, sånn generelt sett. Tabeller på bensinstasjoner bruker å ha de fleste typiske norske biler i listen, litt varierende etter hvilken stasjon verdt å merke. Kan nevne at jeg har sjekket flere steder for min egen bil og flere steder står det forskjellig, så det blir ikke så ekstremt nøyaktig uansett hvor man leser dette tydeligvis.

Endret av gxi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...