bjerk2 Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Kjøpte meg mw2 på release datoen og har bare fått mere og mere problemer. det som skjer er at jeg ALLTID har enten 1 eller 2 streker som indikerer signalet i spillet. dette gjør til at det lagger og er rett å slett ikke brukbart lengre. blitt bare verre og verre. så nå skal jeg prøve det siste jeg gidder å få ordnet opp i dette, nemlig å prøve å åpne portene for xbox på den nye trådløse routern min. routern er en D-Link DIR-300. jeg mangler kun å åpne portene, men jeg vet ikke hvilke porter jeg skal bruke og heller ikke 100% hvordan dette skal gjøres. og jeg VET at det er routern problemet ligger i. dette fordi jeg byttet til en vanlig switch som ikke er trådløs nettop, og det fungerte perfekt! masse signal og helt fint. Så kan noen fortelle meg hvilke porter jeg skal bruke og nøyaktig hvordan jeg skal gjøre dette? om noen kanskje vet noe annet som kan være årsaken også hadde det vært fint. alt dette skjedde etter at jeg byttet routern! er ganske piss lei av problemet, så takker alle sammen for en løsning her Takk Thomas Lenke til kommentar
mathiasjl92 Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Bare klikk på routeren du har her så ser du på Default Guiden som ligger der. Portene du skal åpne ligger vel på forumet til IW eller no, google vet du. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Normalt burde det holde å bruke UPNP i routeren. Altenativt kan du sette adressen til X-box i DMZ (i routeren). Hvis du kun behøver et trådløst aksesspunkt og switch så kan du droppe internettporten på router og slå av DHCP i den. Da fungerer den uten å blokkere porter. Endret 19. november 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
bjerk2 Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 upnp? dhcp? jeg ANER ikke hva dere snakker om. er ikke så veldig god med data... dmz? sier meg ingenting. hehe. hvordan gjøre alt dette dere sier? å ja, google er min venn, men finner ikke hvilke porter jeg skal åpne der. tro meg har lett. Lenke til kommentar
mathiasjl92 Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 DMZ er når du åpner en data til allt liksom, man fjerner all sikkerhet så da kan du vel spille fint. Det skal være en knapp et eller annet sted på routeren, 192.168.0.1 hvis du ikke visste det. Lenke til kommentar
bjerk2 Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 (endret) DMZ er når du åpner en data til allt liksom, man fjerner all sikkerhet så da kan du vel spille fint. Det skal være en knapp et eller annet sted på routeren, 192.168.0.1 hvis du ikke visste det. hmmm, okey. skal jeg da bare trykke på en knapp på routern en eller annen plass så er det i orden? eller hva mer må jeg gjøre? du må forklare skikkelig grundig for dette er som spansk for meg da har jeg lett litt innpå routern der. fant dmz og firewall. så kan jeg hake av "enable DMZ" okey, kan trykke der, men da må jeg skrive inn en IP adresse under. hvilken IP skal dette være? og ser på listen nedenfor at det står xbox og xbox live. men jeg får ikke til å hake denne. den er allerede haket av, men jeg får ikke til å gjøre noe som helst med den...|| Endret 19. november 2009 av bjerk2 Lenke til kommentar
bjerk2 Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 da har jeg lett litt innpå routern der. fant dmz og firewall. så kan jeg hake av "enable DMZ" okey, kan trykke der, men da må jeg skrive inn en IP adresse under. hvilken IP skal dette være? og ser på listen nedenfor at det står xbox og xbox live. men jeg får ikke til å hake denne. den er allerede haket av, men jeg får ikke til å gjøre noe som helst med den...|| Lenke til kommentar
bjerk2 Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 nå har jeg gjort alt i min makt for å få det til. nå trenger jeg SPESIFISERT guide for å få dette til. har prøvd alt med dmz og full pakke uten hell. det ligger virkelig an på ny router SELV om denne er 1 uke gammel!!! nesten så spillet havner i søppla!!!! Lenke til kommentar
Wixicy Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Du må enten sette xboxen til å ha statisk IP adresse, eller gi den en statisk DHCP via ruteren. Lenke til kommentar
mathiasjl92 Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Tror du må forklare litt grundigere for han Wixicy. Jeg har ingen anelse om hvordan man fikser IPen til en xbox, men du skal putte X-Box Ip'en inn i den addresse boksen på DMZ saken Bjerk2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå