JoeyMcFlow Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Så jeg lager en kortfilm der veldig mye av handlingen foregår i en bil i bevegelse, og det har seg slik at det er også veldig følelsesfulle scener, så kamerarbeidet må være godt, og dette er vanskelig og få til med en bil i bevegelse. Derfor tenker jeg på å lage et greenscreen sett som jeg kan sette rundt bilen. Planen min var å lage et slags rammesystem, og feste opp sponplater rundt, deretter male sponplatene i riktig grønnfarge. Jeg har allerede et stort nok innendørs areal som jeg kan bruke, men jeg lurer på, siden det er ganske ømfintlig arbeid vi snakker om her, så krever det riktig farge. Fungerer det for eksempel med en spesiell type maling? Hvis noen har noe erfaring med greenscreening av denne skalaen, så er all hjelp godt mottatt Takk - Joey Lenke til kommentar
okasin Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Kjøpte grønt stoff selv på stoffbua i drammen / oslo.. husker ikke adressa,, var der med kjerringa.. og det var helt perfekt stoff.. de var på 2*1.5 meter.. kjøpte 4 stk og fikk svigermor til å sy dem sammen til et stort.. Fungerer helt utmerket.. Uansett om du maler på sponplater eller kjøper stoff, så fant jeg fort ut at lyssettingen er alfa / omega.. Dra til Biltema etc og kjøp noen billige 300 eller 500W arbeidslamper.. de vil hjelpe deg.. se link her: og denne.. http://www.youtube.com/watch?v=yY4I4K4tXdw Lenke til kommentar
JoeyMcFlow Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Kjøpte grønt stoff selv på stoffbua i drammen / oslo.. husker ikke adressa,, var der med kjerringa.. og det var helt perfekt stoff.. de var på 2*1.5 meter.. kjøpte 4 stk og fikk svigermor til å sy dem sammen til et stort.. Fungerer helt utmerket.. Uansett om du maler på sponplater eller kjøper stoff, så fant jeg fort ut at lyssettingen er alfa / omega.. Dra til Biltema etc og kjøp noen billige 300 eller 500W arbeidslamper.. de vil hjelpe deg.. se link her: og denne.. http://www.youtube.com/watch?v=yY4I4K4tXdw Takk for tipset om stoff. Jeg trenger en god del større enn det. Jeg var på Biltema for 1 time siden og så lampene og tenkte akkurat det du sa nå Te kosta bare 60 kr stykker og passer da perfekt inn i budsjettet mitt. Har du noe spesielt navn på grønnfargen du brukte? Lenke til kommentar
JoeyMcFlow Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Forresten, er det noen som kan svare meg på et spørsmål. Blir å investere i nytt redigeringsprogram snart. Og det er forsåvidt det samme for meg om det blir PC eller Mac, men jeg lurte: Hvordan er colour correction med Adobe After Effects? Er det vanskelig å bruke ++? Det står mellom Adobe Studio og Apple Final Cut liksom Lenke til kommentar
Sanchez_ Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Final Cut er så klart lettest å bruke, da. Jeg har begge deler, og det er vel sånn at fargekorrigering er enklere i After Effects, men du har mer frihet i Final Cut (som og er vanskeligere). Men skal ikke uttale meg så mye om dette, da jeg bruker FCP mest, og er meget fornøyd med fargekorrigeringen der. Lenke til kommentar
Jonnvoll Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Nå er jo ikke After Effects et videoredigeringsprogram, det er først og fremst ment for å lage effekter. Jeg vil anbefale å bruke Adobe Premiere Pro. Dette programmet er både avansert og lettforståelig og jeg vil si det overgår Final Cut lett. Å bruke greenscreen er bare snakk om å legge på en chromakey effekt. Du kan selvfølgelig bruke After effects hvis det er snakk om mange effekter som skal legges på. Fordelen hvis du da velger Adobe Premiere Pro som redigeringsprogram er at det er veldig lett å jobbe i mellom de forskjellige adobe programmene. Blant annet muligheten for å legge after effects filer inn i premiere pro. Lenke til kommentar
mr. Mp Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Hei, jeg lurer på hvor man kan kjøpe brae effecter som er gratise. Vis noen vet gjere svar :) :) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå