Gå til innhold

Hvor plassere ~ 150k?

jahas

Anbefalte innlegg

Har i overkant av ~150 000 som jeg gjerne skulle gjort noe smart med. Har alltid vært edruelig med penger, og har derfor litt kapital på en sparekonto. Dette gir allikevel ikke store avkastingen, og jeg lurer derfor på om dere kan anbefalet meg et sted å plassere pengene? Det er en forutsetting at risikoen er minimal.

Endret av jj_89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aksjer er lavt priset nå, så om du ser frem i tid.. så løp å kjøp! men gjør sette deg inn i markedet først :) Her er det mulighet for å gjøre mye penger.. Om du har tid !!

Fond er mye sikrere, og det er gode muligheter for å tjene en virkelig god slant her også..

PS: husk at du må skatte 28% av gevinsten, uansett om du velger fond eller aksjer..

Lenke til kommentar

Vi er i november.. I januar kan han plassere 20k til..

Når han skriver at

Det er en forutsetting at risikoen er minimal.
er egentlig alt av aksjer og aksjefond utelukket, det som står igjen er rente- og obligasjonsfond og sparekonto/bsu.. Sånn jeg ser det vil det beste være å gradvis fylle opp bsu. Hvis den er full er det vanskeligere å komme med en klar anbefaling..
Lenke til kommentar

Ser at mange snakker varmt om BSU, men jeg suderer og jobber derfor ikke. Skulle jeg allikevel finne meg en jobb vil jeg ikke overstige frikortgrensen, så er ikke interessert, mest pga av at man da binder opp pengene.

Er bare så bittert at "sparerente" er så lav for tiden :p

Lenke til kommentar

Siden du ønsker minimal risiko må du ta til takke med lav avkastning. Det er nøye sammenheng mellom forventet avkastning og risiko.

Jeg sparer langsiktig og har mesteparten i aksjefond og aksjer. Men jeg er også forberedt på at det i perioder kan gå med tap slik det til de grader gjorde i 2008.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...