Gå til innhold

[Løst]Antec Nine Hundred søker ny CPU vifte

LD_90

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har bestemt meg for og kjøpe ny prosessor vifte siden den gamle virker som den har begynt og svikte, jeg har ikke klokka eller noe, men pcen min er ekstremt varm selvom vifta er blitt rengjort, så.. jeg har sett på Cooler Master V10 CPU Kjøler.. men jeg vet ikke om den passer.. noen erfaringer eller andre forslag på en meget god vifte til min pc?

Deler som den må matche(plass&socket)

Antec Nine Hundred sort miditower

Asus P5Q Deluxe, P45

Corsair Dominator

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har bestemt meg for og kjøpe ny prosessor vifte siden den gamle virker som den har begynt og svikte, jeg har ikke klokka eller noe, men pcen min er ekstremt varm selvom vifta er blitt rengjort, så.. jeg har sett på Cooler Master V10 CPU Kjøler.. men jeg vet ikke om den passer.. noen erfaringer eller andre forslag på en meget god vifte til min pc?

Deler som den må matche(plass&socket)

Antec Nine Hundred sort miditower

Asus P5Q Deluxe, P45

Corsair Dominator

jeg har V8'ern og den er det kanskje 1-2 cm klaring på kabinetter, veit ikke om v10 er mye større,men jeg har ikke fått prøvd den så mye..

men den skal være ganske bra..

ifølge folk på komplett.

men har hørt at den har ikke funka i det heletatt og ødlelagt hele cpu,en

Lenke til kommentar

Shait:o vil ikke drepe Intel Quadcore Q9550 prossesorn min:o

cpuen ligger på 90*C atm... og jeg må ha ei ekstra bordvifte utenfor det åpne kabinettet for at ikke pcen skal slokke(irriterende).. Standard vifta til Intel suger

Den v8.. kjøler den godt og slikt da?

Endret av LD_90
Lenke til kommentar

Dersom vifta på stock-kjøleren snurrer normalt rundt og du ikke har blodklokka CPU-en, så er 90 grader forunderlig. Du har ikke målefeil da, ikke helt uvanlig det.

Ellers er det mange gode kjølere på markedet, f.eks;

1. i den laver prisklassen:

Cooler Master Hyper 212 Plus (ca 250 kr)

Zigmatek Achilles (ca 300 kr)

Scythe Ninja 2 (ca 300 kr)

2. litt dyrere.

Noctua NH-U12 (400 - 500)

Thermalright ULTRA120 Extreme (500+)

Og som sagt V8

Men skal du ikke klokke særlig kommer 250 - 300 kr kjølerne svært bra ut. De kjøler bra nok og er faktisk svært stille. Cooler Master Hyper 212 Plus og delvis Zigmatek Achilles kommer meget bra ut av - faktisk så nær klassikere som TRUE og Noctua at det nesten ikke er vits i å legge 250 - 300 kr ekstra i potten.

Mener å huske at Hyper 212 ligger ca 1 grad over TRUE med quad-core idle, og 2 grader på load. Øker til ca 3 - 4 grader på heavy overklokking. TRUE er testet marginal bedre enn V8.

Lenke til kommentar

jeg tok ett raskt innkjøp av Noctua NH-U12 og slik arctic kjølepasta(komplett.no) jeg driter vel egentlig i støy men Noctua'n var den som flest stemmer på, skal prøve den ut, og dersom det ikke blir bedre får jeg ta med pcen til en spesialist, 90c idle er veldig mye..

eneste som forundrer meg, den passer til hovedkortet, men det står på tysk ved siden av "Kühler kann nur in horizontaler Position montiert werden. " hva betyr dette?

Lenke til kommentar
eneste som forundrer meg, den passer til hovedkortet, men det står på tysk ved siden av "Kühler kann nur in horizontaler Position montiert werden. " hva betyr dette?

Det betyr at når du skal montere kjøleren så må hovedkortet ligge horisontalt (flatt). Det gjelder i realiteten alle kjølere- I tillegg må du ta ut hovedkortet for å montere bakplata til kjøleren.

Alle kjølere kan plasseres vertikalt, det er bare å legge kabinettet på sida det.

Lenke til kommentar

åh.. lol.. sånn og forstå, jeg har jo alltid satt inn horisontalt, men trodde siden det sto slikt måtte den stå horisontalt også.. men da har jeg vel funnet ut av det meste, gleder meg til jeg mottar den nye vifta og får prøvd den ut

Lenke til kommentar

Noctua NH-U12 funker helt knall, har nettopp fått installert det etter mye om og men med alle ledningene.. bare smørte på litt arctic kjølepasta på cpu og skrudde alt sammen slik som det sto så gikk det fra 90idle til 20idle:D

Takker for hjelpen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...