Touchdown Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Jeg er enig med de som sier at det er feil, jeg syns det er helt feil selv. Vi snakket om det i dag, og jeg fortalte ham at jeg var redd for at det skulle skje noe. Men han mente det var bare tull, og at det eneste de skulle var å "Catche up". Jeg føler meg tryggere men fremdeles absolutt ikke trygg. Jeg sa at hvis han valgte å ikke være med henne, ville jeg følt meg elendig fordi jeg vil ikke være en kjæreste som skal velge vennen hans for seg. Men hvis han valgte å være med henne, så ville jeg følt meg enda mer elendig. Han har selvfølgelig valgt å være med henne, fordi han mente det ble feil å "plutselig si at han ikke kunne være med henne, helt uten grunn". Jeg har veldig vanskelig for å takle dette. Har du spurt han om ikke du kan bli med slik at også du kan bli kjent med eksen hans, og at det vil gjøre deg mer komfortabel med situasjonen (hvis det faktisk gjør deg mer komfortabel da) Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest_* Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Jeg er enig med de som sier at det er feil, jeg syns det er helt feil selv. Vi snakket om det i dag, og jeg fortalte ham at jeg var redd for at det skulle skje noe. Men han mente det var bare tull, og at det eneste de skulle var å "Catche up". Jeg føler meg tryggere men fremdeles absolutt ikke trygg. Jeg sa at hvis han valgte å ikke være med henne, ville jeg følt meg elendig fordi jeg vil ikke være en kjæreste som skal velge vennen hans for seg. Men hvis han valgte å være med henne, så ville jeg følt meg enda mer elendig. Han har selvfølgelig valgt å være med henne, fordi han mente det ble feil å "plutselig si at han ikke kunne være med henne, helt uten grunn". Jeg har veldig vanskelig for å takle dette. Har du spurt han om ikke du kan bli med slik at også du kan bli kjent med eksen hans, og at det vil gjøre deg mer komfortabel med situasjonen (hvis det faktisk gjør deg mer komfortabel da) Han sa flere ganger at han kunne ta med en kompis, og at jeg kunne være med. Men det virket veldig som om han ikke ville det. Han sa "Jeg KAN ta med *kompis* eller noe sånt hvis det er så viktig liksom..." på en litt sånn beklagelig måte. Som om jeg var dum for at jeg ikke ville at de skulle være alene. Men vet rett og slett ikke om jeg har lyst. Tror det hadde blitt temmelig awkward. Lenke til kommentar
Touchdown Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Ja, kan skjønne at det blir akward hvis han ikke ønsker å ha deg der. "Hvis det er så viktig liksom" er jo en eldgammel måte å egentlig si "jeg mener ikke det jeg nettopp sa", så skjønner at du ikke gidder det. Nå vet ikke jeg hvordan du tok det opp med typen din, men det trengs to for å kommunisere. Så selv om du la det opp på en ordentlig måte, så hjelper jo ikke det hvis han blåser det vekk. Synes at det er ganske kjipt av typen din å bare blåse det vekk hvis han skjønner at dette er en følelsesladet situasjon. Noe så og si alle forstår. Men men, til slutt så er det bare du som kan vurdere hva som er riktig å gjøre. Er ikke sikkert det fungerer å snakke noe mer om det hvis det ikke blir en ordentlig respektfull diskusjon ut av det. Ønsker deg uansett lykke til med hva som skjer videre. Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Skjønner egentlig begge ståstedene her. Skjønner typen til trådstarter fordi han vil ikke miste kontakten (eller være frekk) mot eksen, og skjønner trådstarter fordi det er ofte en veldig ekkel situasjon. Personlig mener eg det har kommet mange gode argumenter på begge sider av saken, så skal ikke tilføye så mye der. Eg vil derimot gjerne si at sånne ting med sjalusi og liknende er gjerne en "thomas toget" situasjon. Som så mye annet her i verden er det veldig tungt å komme over første bakken. Usikkerhet får oss mennesker til å føle oss uvel, dette gjelder alle aspekter i livet. Men samtidig er det ikke så mange andre måter å gjøre det på. Hvis du nekter, er det fort gjort å bli starten på slutten. Hvis du lar han gjør det, så er det egentlig en veldig enkel situasjon. Enten så er han til å stole på, og det vil føles mindre ekkelt i etterkant / neste gang. Ellers så er han ikke til å stole på (vil si folk flest merker forandring/forskjeller i slike situasjoner) og da er han egentlig ikke noe å ta vare på heller. Så mitt forslag? "I think I can, I think I can, I think I can". Beste fall: situasjonen blir mindre ekkel for deg ved en senere anledning Værste fall: Han er utro/får følelser, men gjør han det, ville han sikkert gjort det til slutt uansett. Lenke til kommentar
Touchdown Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Beste fall: situasjonen blir mindre ekkel for deg ved en senere anledningVærste fall: Han er utro/får følelser, men gjør han det, ville han sikkert gjort det til slutt uansett. Exactly. Det er bedre å forebygge utroskap, enn å forhindre det! Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest_* Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Takk til alle for innspill og forslag. Jeg får nesten bare prøve å leve med det. Det eneste nå er hvordan i helsikken skal jeg vite etter han har vært med henne hvordan de egentlig hadde det? og hvis han evt. var utro, hvordan skal jeg vite det? Hadde han komt flere måneder senere å sagt at de gjorde visst noe alikevel, da hadde det klikket for meg. For det verste jeg kan se for meg er å sløse flere måneder på en person å gi alt og hele seg til denne personen for så å få vite at de siste månedene var en løyn. (Beklager, jeg er litt pessimisstisk av meg, så har vanskelig for å se den lyse siden. men jeg skal prøve.) heh. Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Dette er selvfølgelig forskjellig fra person til person, men personlig merker jeg veldig lett når det er noe i veien med kjæresten min. Kjenner man en person godt så vil magefølelsen si i fra. Er ikke lett å skjule at man har tankene et annet sted. En ting du kan gjøre er å prate med han veldig nærgående (eks sitte på fanget i sofaen og stirre inn i øynene - uten å være truende), har han gjort noe dumt vil han ikke klare å skjule noe da. Plus at du kan lukte eventuell parfyme/nydusjet lukt. Edit: det kan jo være litt drastisk også da.. Vet i alle fall at hvis eg selv hadde gjort noe eg ikke burde ovenfor kjæresten min, så hadde eg sikkert unngått henne i etterkant, og vært nervøs. Med mindre det var en veldig godt innlært vane. Endret 19. november 2009 av Crazymech Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Ironisk nok, hvis typen til TS hadde kommet inn på forumet og fortalt sin side av historien hadde nok majoriteten av svarene gått ut på at han var en tøffel hvis han lot dama bestemme. Å ilegge kontaktforbud mot andre av den ene grunn at vedkommende har vært involvert i et forhold med den ene parten er irrasjonelt. Og det er også antageligvis slik det føles -- både for typen, og eksen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå