FlinkeFreddy Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Hei Har i skrivende stund en Acer Aspire 5920. Specs: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor HK: Acer Chapala Bios: Acer 1.3813 CPU: Intel Core 2 duo T7300 Socket P (478) Ram: 2x2 gb Kingston DDR2 pc-5300 (maks 4gb) Video: nVidia GeForce 8600m GT HDD: Toshiba MK1637GSX 160GB Serial ATA (SATA 150) OS: Win7 x64 Hva kan jeg gjøre for å få den raskere ? har bytta minnet, det hjalp litt. Vil de nye SSD-diskene være kompitable? Eller bør jeg gå for HD'ene med roterende disk i? Bryr meg lite om diskplass Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 en sata-ssd på 2,5t vil nok hjelpe mye på hastigheten Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 oki takker for svar. Noen flere smarte løsninger ? Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Ikke så veldig mye siden du har byttet minne. Du kan se etter en bios uppdate men det vil nok ikke gjøre så mye annet enn og gjøre den mer stabil Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 mhm, ikke værst med svar på denne tråden, hadde nesten ikke regna med det. Har lest litt om ssd. Når jeg bruker datamaskinen, så er det største problemet at den "henger litt" av og til; hvis jeg trykker på start- knappen kan det av og til da to tre sekunder før noe skjer. Den kan være kjapp ellers, men av og til virker det som responsen er litt treig. Kommer dette av at harddisken ikke henger med, eller er det fordi windows bare er litt treigt generelt. Misforstå meg rett, liker godt Windows, men en hører alltid at "mac er mye bedre" osv. Er det f.eks Dinside og HW mener når de snakker om responstiden på SSD? OT: Hvor kjapp er min prosessor i forhold til den kajppeste Intel Atom- prosessoren? Sånn i praksis? Fikk 5267 cpu-poeng i PCMark05... Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Load tiden i nesten alt vil være ikke eksisterende med en ssd Responstiden de snakker om er hvor lang tid det tar for harddisken/ssd til og finne og åpne filen du leter etter, en ssd vil finne filen nesten med en gang mens en vanlig harddisk må lete gjennom flere lag med plater og kan bruke flere minutter på og søke opp en fil. anbefaler og sjekke ut ssd tråden her på forumet ot: Din cpu er nok en del bedre enn en atom prosessor da det er en core 2 duo og har støtte for mer minne og raskere minne og den har en høyere klokke hastighet, de fleste atom kjører på 1,6ghz mens din kjører på 2,0ghz. *edit* Link til ssd tråden Endret 19. november 2009 av Cryztek Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 20. november 2009 Forfatter Del Skrevet 20. november 2009 Takker for kjempegode svar fra deg Crystec. Har sett SSD- tråden før, men ofte vanskelig å sette seg inn i en så stor tråd, det er mye lesestoff Setter tråden som løst, siden SSD er det eneste som egentlig er verdt å investere i! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå