Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sex med kondom i fast forhold

Gjest Makan

Anbefalte innlegg

Jeg går bare rett på sak her: gutter, hva synes dere om sex med kondom i fast forhold? Jeg har en arvelig blodsykdom som gjør at jeg ikke kan bruke noen form for hormonell prevensjon, og har hittil kun brukt kondom. Jeg var i et fast forhold i 5 år, der vi brukte kondom og fyren hadde aldri noe imot det, men nå er jeg singel, og bekymret over at jeg var sammen med den eneste gutten i verden som synes det er greit å være med en jente som han må bruke kondom med. Jeg har nemlig lest litt rundt på dette forumet, og sammenfatningen ser ut til å være at gutter ikke liker kondombruk, iallefall ikke når de er i et forhold der de ikke trenger å tenke på kjønnssykdommer. Er det slik det er? Føler meg litt rådløs, for jeg har ingen andre alternativer, bortsett fra "sikre perioder" og slik, og dette er altfor high risk for min del. Bør jeg egentlig bare belage meg på et liv som evig singel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg går bare rett på sak her: gutter, hva synes dere om sex med kondom i fast forhold? Jeg har en arvelig blodsykdom som gjør at jeg ikke kan bruke noen form for hormonell prevensjon, og har hittil kun brukt kondom. Jeg var i et fast forhold i 5 år, der vi brukte kondom og fyren hadde aldri noe imot det, men nå er jeg singel, og bekymret over at jeg var sammen med den eneste gutten i verden som synes det er greit å være med en jente som han må bruke kondom med. Jeg har nemlig lest litt rundt på dette forumet, og sammenfatningen ser ut til å være at gutter ikke liker kondombruk, iallefall ikke når de er i et forhold der de ikke trenger å tenke på kjønnssykdommer. Er det slik det er? Føler meg litt rådløs, for jeg har ingen andre alternativer, bortsett fra "sikre perioder" og slik, og dette er altfor high risk for min del. Bør jeg egentlig bare belage meg på et liv som evig singel?

jeg synes selv det er tryggere og bruke kondom,

men det mister litt av den følelsen synes jeg.

dama jeg var sammen med gikk jo på p-piller så det gikk jo fint for meg.

Lenke til kommentar

Kondombruk (selv over lengre perioder) er ikke noe som har plaget meg.

Jeg skal si meg enig at det er en høyere grad av nytelse (mer direkte stimulans) uten kondom, men det er ikke noe jeg ville ha unngått et mulig forhold for.

WD40 er også inne på et godt poeng :!:

Endret av Deluze
Lenke til kommentar

Er personlig ikke noe fan av kondom i et fast forhold. Dette fordi det nedsetter følsomheten og av og til krever det en del fokus på det du driver med. Ikke misforstå meg, det er jo godt selvfølgelig, men det krever en del mer kosentrasjon og mange kan nok bli anstrengt. Jeg er heller ikke særlig fan fordi jeg føler det ikke blir like intimt.. At det på en måte er noe mellom meg og elskingen. Merkelig å forklare men.

Kombinerer man alkohol og kondom tror jeg nok jeg skal streve en stund for å komme - helt uavhengig av partneren. Det er alkholen og latexen som nedsetter følsomheten, og det har ingenting med partneren å gjøre.

Selvfølgelig i ditt tilfelle er det jo ikke noe særlig å gjøre med det, og jeg tror nok alle klarer å tilpasse seg og tilvenne seg kondombruk over tid. Det finnes jo kondomer som er noe tynnere enn vanlige kondomer, og da vil kanskje gutten i forholdet føle noe mer også.

Hva med pessar? http://www.lommelegen.no/322064/pessar Man kan jo veksle mellom komdombruk og bruk av pessar - slik at gutten også får litt "avlastning" mener jeg. Hva med en spiral? http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/spiral.php Dette skal ikke ha noe å si på din hormonelle påvirkning såvidt meg bekjent. Eneste kobberspiral som har noe å si på hormonene slik jeg har forståt (ikke ta dette som et sikkert svar, jeg sier bare det jeg tror)

Selvfølgelig vil det være eventuelle bivirkninger ved en spiral, men det er jo ikke verre enn at du kan fjerne den om disse blir for store og forsette med kondombruk.

Tror uansett ingen gutter vil vektlegge dette noe særlig. Det er jo deg han er sammen med, ikke seksuallivet - selv om det også er en del av samlivet :)

Lykke til!

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

For one night stands da det var aktuelt for meg synes jeg det var helt OK med kondom, men når man er i et fast forhold vil det for min del være feil å bruke kondom. Jeg har følelse lik ingenting da jeg bruker kondom, men dette varierer vel fra person til person ;)

Så som svar vil det for min del være uaktuelt å bruke kondom hver gang jeg har sex i et fast forhold...

Lenke til kommentar

Høres da ikke ut som en problemstilling som skulle være istand til å slite i forholdet det der. Men det er jo flere mekaniske prevensjonsmidler som ikke er hormondannende så som kobberspiral (altså ikke gestagenspiral/hormonspiral) og pessar. Dette kan du jo ta opp med fastlegen din dersom du skulle oppfatte dette som et problem. Men nok en gang fra min side, kondom er helt greit!

Lenke til kommentar

Jeg tror nok ikke din eks sin innstilling til bruk av kondom i et forhold er veldig uvanlig, men var jeg deg ville jeg nok fortalt fremtidige erobringer om din situasjon veldig tidlig i forholdet. Når det er sagt må jeg innrømme at jeg har blitt litt lei av å styre med kondombruken når det har gått en stund. Rent fysisk så er det litt som å pille seg i nesa med hansker på. Det har også en tendens til å bli litt antiklimaks mellom forspill og første akt når jeg må lete rundt i en skuff i dunkel belysning, finne rett fra vrang for så å applisere greiene forsvarlig for å unngå eventuell sprekk. Har personlig brukt kondom med kjæresten i lengre perioder uten at det har vært en dealbreaker. Må likevel si jeg er glad hun nå er på pillen.

Hvis han bryr seg om deg og er glad i deg burde det mer til enn en bit latex for å ødelegge forholdet, iallefall under disse litt uvanlige omstendighetene. Skader heller ikke å prøve alternative områder for han å lette trykket sitt på.

Lenke til kommentar
Hva slags arvelig blodsykdom snakker du om?

jeg har homozygot faktor V leiden mutasjon, i tillegg til at jeg har hatt noen blødninger som legen ennå ikke har funnet ut av hva skyldes, og får derfor ikke bruke hormonell prevensjon.

Lenke til kommentar
Positive med kondom er jo at som regel holder man lenger ut.

Sånn sett er det positivt å være sammen med en jente med uattraktiv kropp.

Det der er en utrolig teit måte å sammenligne på- når man bruker kondom, eller annen prevensjon, så er det underforstått at man har sex med noen man har lyst å ha sex med, og at man vil at det skal vare lenger fordi det er godt og fordi begge parter skal få noe ut av det. Er man sammen med en man ikke finner attraktiv, så er jo kondomproblematikken løst, for da kan man jo bare gi blaffen i sex i utgangspunktet- man skal gjerne være TENT på den man skal ligge med. Det finnes faktisk gutter som liker å kunne holde på litt lenger, slik at jenta også får noe ut av det. Wham, bam, thank u ma'am er, TRO DET ELLER EI, ikke like givende for jenta som for gutten.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...