madrid Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Hei! Er det noen som vet om et program som jeg kan endre tekst på en PDF fil på? Har scannet inn et gammelt brev som skal sendes videre, men må sette på dato og endre på noen linjer, men får det rett og slett ikke til. Noen som har gode forslag? Et enkelt program... Har hørt om PDF editer, men funker ikke, eller at jeg skjønte ikke hvordan man skulle endre tekster på den... Lenke til kommentar
BonzoDog Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Når du har skannet et brev til PDF så er det normalt snakk om et bilde og da vil ikke Adobe Acrobat kunne hjelpe deg med redigering av skannet tekst. Jeg ville heller ha kjørt OCR på brevet. Det følger som regel med OCR-programvare med skanneren, ellers kan du bruke Microsoft Office Document Imaging (Microsoft Office-verktøy) hvis du har Microsoft Office-pakka. OCR-programmer vil helst mates med bilder i TIFF-format, så da bør du kanskje skanne brevet på nytt i OCR-programmet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå