Kakelagringsdirektivet Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 Du burde kjøpe PCI-e, ja.. Du taper masse penger på å kjøpe AGP, det koster omtrent det dobbelte, vil jeg tro.. Ja lønner seg nok med Pci-e ja. noen forslag? Lenke til kommentar
Minsc Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Hmm, kommer an på hva slags krav du har, hva du spiller, hva slags cpu du har osv. Gi meg litt info om pcen din, hvilken spill du vil spille og hvor mye du tenker å bruke. Lenke til kommentar
Kakelagringsdirektivet Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 Hmm, kommer an på hva slags krav du har, hva du spiller, hva slags cpu du har osv. Gi meg litt info om pcen din, hvilken spill du vil spille og hvor mye du tenker å bruke. Standard Cpu kjøler, Adm Athlon 64 eller no ekke sikker.. ( tror det er dritt), 1.5gb Ram (kingston) Asus M2v-mx (mini Atx), Gammelt men kjølig kabinett, Chiftech 600w.. Osv Krav er vel egentlig bare Cs 1.6 og Css og CSZ, ikke så mange andre spill.. nei vet ikke helt hvor mye jeg skal bruke men Opp til 1500 Kr. Lenke til kommentar
Minsc Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 (endret) Hvis du bare skal spille de spillene, så trenger du ikke noe bra skjermkort. Du kan f.eks kjøpe Radeon HD 4670. Ellers kan du også sikkert gå ned enda mer i pris også. Endret 21. november 2009 av Minsc Lenke til kommentar
Minsc Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Forresten.. Støtter hovedkortet ditt PCI-express eller PCI-express 2.0? Hvis jeg ikke tar helt feil, så støtter det bare PCI-express. Da vil det skjermkortet være feil til hovedkortet ditt. Du må finne et PCI-express skjermkort.. EDIT: Står at dette støtter både PCI-e og PCI-e 2.0. Hvis det blir for dyrt, så kan du gå for et 9600GT Endret 22. november 2009 av Minsc Lenke til kommentar
Kakelagringsdirektivet Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Forresten.. Støtter hovedkortet ditt PCI-express eller PCI-express 2.0? Hvis jeg ikke tar helt feil, så støtter det bare PCI-express. Da vil det skjermkortet være feil til hovedkortet ditt. Du må finne et PCI-express skjermkort.. EDIT: Står at dette støtter både PCI-e og PCI-e 2.0 Takk, Er ikke helt sikker, jeg leste en test i går der de sa at det er samme om det ikke støtter Pci-e 2.0 fordi det er 16x uansett... er ikke sikker selv Edit: PCI x16 er den eldre utgaven av PCI Express og opererer på 16 bits bandbredde (250 mb/s, mens den nyeste PCIe 2.0 opererer på 32 bits bandbredde (500 mb/s). PCI Express 3.0 er planlagt å komme ut i slutten av 2009, og vil operere på en hastighet med 1 gb/s. Siden ingen av dagens grafikkort støtter mer en x16 bandbredde, er det ikke forskjell på et PCI express x16 og et PCI express 2.0 kort. Likevel vil en få utbytte av SLI eller CrossFire, der en kan koble opp flere grafikkrt og utnytte alle 32 banene. (wikipedia) Endret 22. november 2009 av hardwaregeek Lenke til kommentar
Minsc Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Skjønner, skjønner Fint at du fant ut av det da. Da er det bare å velge og vrake i skjermkort Lenke til kommentar
Kakelagringsdirektivet Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Skjønner, skjønner Fint at du fant ut av det da. Da er det bare å velge og vrake i skjermkort Hehe Wikipedia er min venn hehe ja Tenkte litt på Nvidia Geforce 9500 OC 1gb ddr2 ram? er det ett greit kort? Lenke til kommentar
Minsc Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 (endret) For å være ærlig, så er jeg ikke sikker på om det er et bra kort eller ei. Vet ikke noe om det. Så du får nesten bare lese reviews rundt omkring, og se hva du finner ut om det Leser på komplett at det er to folk som bare har bra ting å si om det, og har gitt topp karakter. EDIT: Det var et EVGA kort, men det er nok ganske så likt ^^ Endret 22. november 2009 av Minsc Lenke til kommentar
Kakelagringsdirektivet Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 For å være ærlig, så er jeg ikke sikker på om det er et bra kort eller ei. Vet ikke noe om det. Så du får nesten bare lese reviews rundt omkring, og se hva du finner ut om det Leser på komplett at det er to folk som bare har bra ting å si om det, og har gitt topp karakter. EDIT: Det var et EVGA kort, men det er nok ganske så likt ^^ Hehe ok Jeg har også tenkt litt på dette : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=485224 Tror det er et greit kort men leter fortsatt har du noen tips til 4gb ddr2 ram? Lenke til kommentar
Minsc Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Det er nok et greit kort, ja! Er det 800MHz RAM hovedkortet ditt støtter? Altså PC-3200..Jeg tror det ikke er så nøye med hvilken RAM du velger. Bare se hva folk har sagt om de forskjellige, så tar du det settet som har fått best omtale. Bare pass på at brikkene passer til systemet ditt! Lenke til kommentar
BLU3kp Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 (endret) For å være ærlig, så er jeg ikke sikker på om det er et bra kort eller ei. Vet ikke noe om det. Så du får nesten bare lese reviews rundt omkring, og se hva du finner ut om det Leser på komplett at det er to folk som bare har bra ting å si om det, og har gitt topp karakter. EDIT: Det var et EVGA kort, men det er nok ganske så likt ^^ Hehe ok Jeg har også tenkt litt på dette : <a href="http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=485224" target="_blank" rel="nofollow">http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=485224</a> Tror det er et greit kort men leter fortsatt har du noen tips til 4gb ddr2 ram? hd 4670 er et kjempe kort til cs 1.6 cz, source osv. Du får sånn ca stabilt 100 fps på source Endret 23. november 2009 av gattuso Lenke til kommentar
Kakelagringsdirektivet Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Ok Eneste jeg vet er at hovedkortet støtter DDR2 Ok da tenker jeg det blir det kortet der Tusen takk for all hjelp, det har vært til stor nytte Edit: det eneste jeg ikke klarer å finne er Hvor stort det er og Hvilke typer kontakter den trenger ( 4 pin eller ?) Endret 23. november 2009 av hardwaregeek Lenke til kommentar
Minsc Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 "At the rear of the card we find a 4 pin female Molex connector. The 4670 PCIe doesn't require extra power, because the PCIe slot is capable of 75w, but AGP's maximum is 40w. The 4670 GPU requires 59w according to ATI and therefore, this AGP version needs a little extra help." Der er det testet et HD 4670 IceQ kort, bare med AGP. Som du ser, så trenger visst dette kortet bare 59W, og siden PCIe slotten gir 75W, så er det nok ingen ekstra kontakter. Jeg tror ikke kortet er så utrolig stort, så regner med at du ikke får noe problemer med plass. Lenke til kommentar
Kakelagringsdirektivet Skrevet 24. november 2009 Forfatter Del Skrevet 24. november 2009 "At the rear of the card we find a 4 pin female Molex connector. The 4670 PCIe doesn't require extra power, because the PCIe slot is capable of 75w, but AGP's maximum is 40w. The 4670 GPU requires 59w according to ATI and therefore, this AGP version needs a little extra help." Der er det testet et HD 4670 IceQ kort, bare med AGP. Som du ser, så trenger visst dette kortet bare 59W, og siden PCIe slotten gir 75W, så er det nok ingen ekstra kontakter. Jeg tror ikke kortet er så utrolig stort, så regner med at du ikke får noe problemer med plass. Ok Takk da satser jeg på det. Vi får se om jeg får det før eller etter jul. Mvh Hardwaregeek Lenke til kommentar
Minsc Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Du får nyte det når du først får det;) Lenke til kommentar
Kakelagringsdirektivet Skrevet 24. november 2009 Forfatter Del Skrevet 24. november 2009 Du får nyte det når du først får det;) Hehe Takk Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå