Gå til innhold

Er pepsi max "ok" å drikke under vekttap periode?

Anbefalte innlegg

Jeg bruker ordet periode her, fordi jeg skal ikke ha en super hardcore diett over veldig lang tid.

Jeg ønsker å gå litt ned i vekt til slutten av desember (begynner 1desember), og lurte på om det er greit å drikke Pepsi max som "leskedrikk" inni mellom?

Jeg har absolutt viljestyrken til å la drikke slikt, men hvis noen her har erfaring eller kunnskapen med at dette ikke vil hjelpe meg med vekttap, så får vann og annet sunt være nok for denne lille perioden :D

Jeg sniker inn et spm. til, min far fikk ikke "lov" til å spise frukt under hand diet (Euro diet, anbefalt av hans lege), er dette noe dere vil anbefale meg?

Tenker meg alder, høyde og slikt er viktig å ha med her:

175cm (ca), 19 år, rundt 95 KG, veide rundt 103 i slutten av september.

Så jeg har klart å gå ned, men hardere tiltak må til for å miste litt til mener jeg.

Har drevet med styrketrenning en god stund nå og føler jeg har kontroll på det, skal prøve nå å ta annenhver "type" trenning, løping/sykkling en dag, styrketrenning neste dag, løping neste dag osv.

Takk for all hjelp!

edit: jeg har forresten ingen mål så og si, så lenge jeg ser framgang i vekttap, så er det bra nok for meg :)

Tror med tanke på hvor mye styrketrening jeg driver med, så vil 85 KG, vil være bra "nok" for meg, hvor når jeg oppnår det punktet så får jeg heller jobbe med å få fett prosenten ned.

Jeg vil nevne jeg gjorde et slags "eksperiment" 2 år siden, hvor jeg endte med å gå opp vekt, legen konkluderte med at jeg gikk i muskelmasse og ikke fett, men det var 2 år siden, er i annen situasjon nå.

Endret av amir90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er vel PM egentlig energifritt men det finnes jo diskusjoner rundt omkring søtningsstoffet Aspartam, om det har en "fetende" effekt men hvis du gjør som jeg beskriver nedenfor vil PM utgjøre en så liten del av det totale veskeinntaket at jeg ikke kan se at det vil utgjøre en stor forskjell.

Ta ett iskaldt glasse vann før du drikker ett glass PM, drikk også rikelig med vann til alle måltider.

Lenke til kommentar

Det er ingen rakettvitenskap at cola tapper kroppen for kalium. Da kan du få "gele-muskler", føttene føles som gele når du går. Og jeg har hørt om permanente lammelser som følge av cola drikking. Det gjør ting med muskulaturen din som ikke er bra.

Og så er det aspartamet da, det mye omtalte søtningsmiddelet. Noen sier kreft, andre sier trygt. Men vi kan iallefall være enig om at sukker er farligere enn aspartam. Men selv om det skal være trygt, så ikke sluk det som om det var godt for deg. Vitenskapen er aldri endelig, den forkaster og fornyer hele tiden.

Lenke til kommentar

Har hatt null problemer med inntak av Pepsi Max under deff (gått ned 30 kg). Kan jo diskuteres om jeg kunne gått ned mer uten å drikke det, men det stopper nok ikke vektnedgangen.

Problemer er ikke at Pepsi Max er direkte fetende, men man kan bli mer sulten av å drikke det, og av den grunn spise mer.

Lenke til kommentar

Det fins vel strengt tatt ingenting bedre enn vann?

Mulig at Pepsi Max ikke er såååå usunt, men jeg synes all brus høres litt "sketchy" ut i disse sammenhengene.

Ellers så synes jeg det er imponerende hvis du klarer å gå ned i vekt når julematen står på som fullt! Hadde ikke jeg klart for å si det sånn...

Lenke til kommentar

Har du bare tenkt å gå ned noen par kg, på grunn av helsen sin skyld eller fordi du har lyst å bli lean?

Du må huske på at bodybuilding/fitness/power lifting er en livsstil, og drikker du en gang pepsi er du dømt til å drikke det resten av livet (Ok, det var kødd).

Hvis du holder deg unna pepsi, og kjører deff i noen månder også plutselig smaker pepsi igjen er det stor sjangs for at du går tilbake til dine dårlige vaner.

Når jeg begynte med trening og kosthold måtte jeg dessverre si hade til mc-donals, snop, brus, kaker, og alt ferdigmat.

En hard prosess for meg, jeg skal jo leve livet og drikke så mye brus at jeg får hull i tennene! (Ungdomstiden arvhh :p)

Men sånn er ikke det for meg, når jeg sa STOPP så var det stopp og nå har jeg holdt meg unna brus i 6 månder og snop i 2 månder. Drikk så mye brus som du klarer å få i deg nå, neste år slutter du.

Lenke til kommentar

Vi har mcdonalds overalt. Dog har jeg ikke spist mcdonalds mat på snart 1 år, og jeg kommer heller ikke til å spise det. Når jeg henger med kamerater og de eter på mcdonalds drit lurer jeg på hvordan de kan stappe deg søppelet i seg.

Nei, en pepsi vil ikke skade. Men når man først har begynt, så vil man ha mer og mer (Tro meg, skjedde forrige sommeren). Bestemte meg for å kutte ut på all brus, ikek drikke noe i det heletatt.. Og når ferien nærmet seg, begynte jeg med 1 cola i helgen, plutselig ble det 2, og med andre ord var det cola hver dag. Enkleste er å slutte med det og ikke røre det igjen.

Nå synes jeg synd på de i klassen som putter i seg sjokolade, brus og boler. Før var jeg vel en fyr som spiste mye dritt, hverdag etter skolen kjøpte meg en cola eller snop. Og nå klarer jeg ikke å kjøpe brus fordi jeg har spirket inn i hodet "BRUS ER FARLIG!"

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

En trenger jo ikke droppe alt godt for å¨holde seg i form, jeg liker styrketrenning, men aldri om jeg ønsker å bli en bodybuilder ;)

Jeg ønsker å gå ned for å være mer lean, helsemessig er jeg helt i orden, normal blodtrykk, har ikke kolestrol problemer eller no sånt. Min BMI kunne nok vært lavere, men legen min fortalte meg noe av det er muskler, så er forsatt langt ifra faresonen, men har godt av å miste litt.

Lurer på i grunn hvilken vekt jeg bør gå for når jeg driver med styrketrenning, 80-85 sonen kanskje?

Forresten hva er Militær press?

(jeg er også nødt til å ta pause fra styrketrenning, har fått sene betennelse i forarmen og håndleddet.

Lenke til kommentar
Militærpress er som skulderpress, men med stang.

Se: http://www.youtube.com/watch?v=JBeN1pPBkwc

aha, artig.

Foretrekker skulderpress med manualer :)

Jeg nekter å legge fra meg pepsien min, gått ned 25kilo siste året og har planer om å ta av et par kilo til. Noe godt må man da ha i seg :x

Enig, hvis man far klarte (og også forsatt) miste en del kg, men spise helt "vanlig" så skal jeg klare det :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...