Bikeridr Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Hallojs der folkens. Da jeg i det siste hadde fått mye grums og virus på HDD'n min, så tenkte jeg at det var på tide med en liten rundvask. Først er det viktig å ha alle nødvendige remedier tilgjengelig. Her har jeg allerede åpnet disken og funnet frem nødvendig stålull og magnet. Etter litt tørrpussing med stålull og bruk av magnet.. ..ble det klart at det måtte litt såpe og vann til. For å være sikker, vasket jeg kontrollerprintet også. Her fant jeg det også nødvendig med såpe og magnet. Sånn, nå er HDD'n plystreren og fri for uhumskheter og virus Lenke til kommentar
kommer Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Hva faen? Dette virket slett ikke, harddisken min ble føkket. Ikke hør på han !!! Lenke til kommentar
War Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Det så bra ut, AVG sier at jeg har et virus, jeg skal se om jeg finner en passende torks-skrutrekker. Hvor lenge tørket du kretskortet før du satte det sammen igjen? Jeg må ha filene på disken i morgen til innleveringen av hjemmeeksamen. Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Hva faen? Dette virket slett ikke, harddisken min ble føkket. Ikke hør på han !!! Funket som tusan på min harddisk. Den var full i bad sectors og lagde høye klikkelyder, men etter at jeg fulgte tipset til trådstarter så er den like bra som ny. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Hva faen? Dette virket slett ikke, harddisken min ble føkket. Ikke hør på han !!! Da har du nok brukt feil magnet. Det må være en med + på høyre enden, og - på venstre. Hvis du har byttet, blir det bare tull. Endret 18. november 2009 av Ståle Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Nå ser jeg denne er på humor. Dere mener ikke seriøst at det er mulig å reparere en hdd på denne måten. Dette høres mest ut som en fleip. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 For de som sliter med at harddisken går tregt og gjerne lager litt knirkelyder, prøv et par dråper olje, og den er god som ny Lenke til kommentar
Fisha Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Eller om du vet hvilket spor viruset er på, er det bare å bruke litt Blanko på sporet. Funker fett for meg iaff. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 @War: Tja, en sånn ca 3 minutter under en sånn der varmluftspistol for industrisveising. Satt den på 650°C Pass bare på å legge filene på plass på riktig side av platene. @Ståle: Helt korrekt. Og vekselpolen skal ligge i hullet på magneten. @cecolon: Korrekt, bruk kokt linolje blandet med tran for best effekt. @Fisha: Njaa - kan bli litt vanskelig siden de sluttet med triklor-n-heptan-cyanid i blankoen.. Hva faen? Dette virket slett ikke, harddisken min ble føkket. Ikke hør på han !!! Og Nå ser jeg denne er på humor. Dere mener ikke seriøst at det er mulig å reparere en hdd på denne måten. Dette høres mest ut som en fleip. Som dere ser, denne ligger i "Humor". Jeg kan virkelig ikke ta ansvar om dere seriøst har åpnet en HardDisk som sier "do not open", "handle with care" og "warranty void if opened" på hvert eneste hjørne av disken. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Prøvd med antibakk? Skulle tro at det tok knekken på de fleste virus og bakterier som måtte befinne seg på harddiskens overflate Vi bør kanskje følge rådene til Helsedirektoratet rundt svineinfluensaen. Hold armen foran ansiktet når man nyser, man vet aldri om det sprer seg til harddisken! Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Prøvd med antibakk? Skulle tro at det tok knekken på de fleste virus og bakterier som måtte befinne seg på harddiskens overflate Vi bør kanskje følge rådene til Helsedirektoratet rundt svineinfluensaen. Hold armen foran ansiktet når man nyser, man vet aldri om det sprer seg til harddisken! Hm.. Dette høres ut som en ny versjon av HEI viruset.. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 om man ikke orker alt styret med dette selv så er det bare og sende den på renseriet, eller kjøre den i (opp)vaske maskinen Lenke til kommentar
Musepeker Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Ta med harddisken til fastlegen din, og spør om å få en diagnose på harddisken. Det er vel det beste man kan gjøre hvis den har klart å pådra seg et stygt virus. Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Du vel egentlig bare injisere den med Tamiflu? For å vaksinere den. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 (endret) Sjekk om harddisken din er i risikogruppen før du drar til legen for vaksine. Kjipt å stå i kø for å oppdage at du ikke får Tar ca. 2 uker før du er maks beskyttet og da kan du droppe dyre antivirusprogrammer og alt som hører med, anbefales Det er jo mer forebyggende enn for å fikse et problem så hvis du allerede har virus så følg trådstarters tips. Og ja; det er en spøk Endret 20. november 2009 av hernil Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Sjekk om harddisken din er i risikogruppen før du drar til legen for vaksine. Kjipt å stå i kø for å oppdage at du ikke får Jeg kan bekrefte at Samsung F1 er i risikogruppen. Men ikke F2, det fikk jeg erfare. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Dersom du har for mange harddisker i kabinettet så er det mulig maskinen er i risikogruppen på grunn av alvorlig overvekt. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 20. november 2009 Forfatter Del Skrevet 20. november 2009 Dersom du har for mange harddisker i kabinettet så er det mulig maskinen er i risikogruppen på grunn av alvorlig overvekt. Det er helt riktig. Man må passe på at maskinen ikke får for mye HDMI (Hard Disk Mass Index) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå