Priest32 Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Hei. Jeg har litt for liten plass i stua mi, til alle filmene.. Så jeg fant frem ca 225 stk jeg kunne selge.. Nypris over 15.000,- Alle filmer er sone 2, alle er som nye.. (6stk har vært leiefilm) Alle med norsk tekst. Lurte litt på hvor man kan få mest for disse ? Eller evt hvordan ? Dvs, bør jeg dele opp ? Nå ligger de sortert alfabetisk.. QXL ? Finn.no ? Eller andre steder ? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Jeg tror jeg ville solgt de komplett - mye jobb med å måtte selge de enkeltvis. Gå inn på qxl og se hva slags priser du finner for lignende "pakker". Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Det høres enklest ut å selge de komplett, men hvor mange er interessert i å kjøpe så mange filmer samlet? Jeg ville sortert dem etter kategori og laget "samlepakker" basert på filmer av samme type. Kanskje noen pakker med samme skuespiller, noen filmer basert på kategori og så videre. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Godt forslag frå thecrow77. Det ser likevel ut til at store filmpakkar på qxl.no har ein marknad, det er sikkert bruktbutikkar og slikt som kjøper opp. Har merka meg nokre kjøparar som ser ut til å ta alle slike samlingar. Lenke til kommentar
Priest32 Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Ok, så det er QXL som er den anbefalte fremgangsmåten ? Har filmer som kom ut i forrige uke også i denne delen av samlingen. Tenkte at hvis jeg finner frem de jeg anser som "pop", legger sammen en del av dem i flere grupper, og fyller på alle gruppene... Opp til 20stk f.eks ? Noen er "perfekt oppdelt allerede.. Scrubs sesong 1-7 er jo EN grei pakke.. Ser at mange "drømmere" håper på 40-50kr pr film.. Mens de mer realistiske tar 20-30 pr film.. Noen er helt nede i 15 også.. Så det er stort spekter.. Filmene mine er sett 1 gang, strøkne plater, ingen riper, norsk tekst, originale i cover.. (Unntatt de 6 tidl leiefilmene da..) Har vurdert å finne frem ca100 til.. Da får jeg redusert samlingen til litt under 2 hyller.. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Hvis ikke det er snakk om veldig nye filmer så får du max 15,- per film på en slik stor samling, ofte lavere. Alle skriver at filmene de selger er pent behandlet så det trekker ikke så mye opp. Serier kan du selvfølgelig få mere for. Leiefilmene bør du forøvrig selge for seg selv, disse får du meget dårlig pris for. Lenke til kommentar
Priest32 Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 Sant det.. Ikke lett å vite hva noen definerer som strøkne dvd'er.. Kunne nok med 99 % av samlingen si at den er uåpnet.. For man kan ikke se at platene er brukt, heller ikke coverne.. Så, det vil nok kanskje lønne seg å dele opp i mindre pakker !? Eks. en WW2 pakke, en drama/komedie og flere action/thriller pakker.. Her er forresten lista.. Dere ser jo at det er flere nyere filmer der.. Noen er kjøpt så sent som sist uke.. 1408 2001 A Space Odyssey 25th hour 300 88 minutter 9-lives A Force of ONE A shock to the system A sound of thunder American Ganster An inconvinient truth Apocalypse now -redux Apocalypto Apollo 13 Arctic Blue Assault on Precinct 13 BABEL Backwoods Bad Boys -- Belly of the beast Benjamin Button Black Eagle Black Mask Blackjack Blodsbånd Blood @ Chocolate Blood Work Bravehart Brødrene Grimm BURN after reading Burn Up Bury my heart at Wounded knee Cassandra's dream Cat Woman Charlies Angels -full throttle CLICK Cold Creek Manor Con Air Conan Barbaren Conan den uovervinnelige Convoy Corleone Cpt Alatriste Cujo D-TOX D-WAR DAGON DARK BLUE Dark side of the sun De dødes tjern De røde elvene 2 De ti bud Death race Den innerste sirkel Den usynlig fienden Der floden flyter fram DER UNTERGANG Det absolutte mareritt Det Gylne kompasset Direct Contact Djevelens advokat --Hitler & Speer Den blå lagune Don't look now Drageløperen Dum og Dummere Når de møttes Duplicity Døden på llarveføtter Enigma Escape from New York Etter Rubicon Evig solskinn Evilenko Falskmyntnerne i Sachsenhausen Fearless Ferris Buellers day off Flags of our Fathers Flash of genius Fleksnes Flight of Fury Flukten Forvarsel Four brothers Funny Games US Født 4. juli G.I. Jane Gabriel Ghost Rider Gjøkeredet Good morning Vietnam Gothika Goya's ghosts Gran Torino Haunted forest Helter fra Telemark Hercules in New York Hide & Seek Highlander Highlander - Endgame Highlander – The Source Hitch HITMAN Hot Fuzz Hva angår Schmidt I Rosens navn I samlarens fotspor Ikke naken In Bruges In the Electric Mist Inside man Into the sun Jarhead JCVD -I'm too old for this shit Jeff Dunham-arguing with myself Jerngress Jesse James JUNO Katýn Kautekeinoopprøret Ken Park Killshot Kingdom of heaven La den rette komme inn Ladder 49 Lakeview Terrace Land of plenty Liar Liar (Lystløgneren) Licens at døda Lord of War Lucky number Slevin M. Moore hates America Malstrøm Man of the year Man on fire Mannen med en rød sko Mannen som ikke kunne le Marerittet Max Manus Max Payne -Harder cut Men in Black Mercenary for Justice METRO Missionary man Mitt Afrika/Out of Africa Monsters Ball Mr Brooks Mr Deeds Mumien Murphys Law Nabokrigen Nature of the beast Norske byggeklosser Og så kom Polly Once upon a time in Mexico Operasjon Løvsprett Operation Delta Force -ebola Orions Belte Papillon PAYBACK Phone Booth Pride and Glory Primeval-The hunt for a killer Quarantine RAN Red Scorpion Reisen til jordens indre Resurrecting the Champ Righteous kill RISE Romper Stomper Rosemary's baby Rumor has it RØD SNØ Sahara Second in Command SICKO Silent Hill Skeleton key Skyggespill Snake eyes Southern Comfort State of play Sweeney todd Swordfish Tears of the sun Tequila Sunrise The arrival The avengers The aviator The bank job The Baader Meinhof complex The Battle of RED CLIFF The Blues Brothers The brave one The Chase The Cider house roules The Contaminated man The Contractor The Dark The Departed The eye The Firm The Forgotten The Game The Good the Bad the Ugly The Ice Harvest The Informers The Inside Man The Invisible The Killer Elite Tha Last King of Scotland The Last Legion The Last Shot The Last Time The Marker The midnight MEAT TRAIN The Mist The Octagon The Orphanage The Others The Prestige The Ruins The running man The Spirit The statement The way to Dusty Death The Wraith The Wrestler There Will be Blood Tigerland Tropic Thunder Transsiberian Trond-Viggo Twilight Twin Peaks- Fire walk with me Ung flukt Unknown Urban Justice URO USS Nimitz -lost in the Pacific V for Vendetta Vacancy Valkyrie Vantage Point Varg Veum, Bitre blomster Virtousity White hunter, Black hart Waterworld Way of War Weekend at Bernie's What women want When a stranger calls Wild Hogs World Trade Center Young guns Ørnen har landet Ace Ventura 1 Ace Ventura 2 Beverly Hills purk 1 Beverly Hills purk 2 Beverly Hills purk 3 Big Momma's house 1 Big Momma's house 2 Bloodsport 2 Bloodsport 3 DVD BOX Jurassic Park Jurassic Park -3 Jurassic Park -Lost World Natt på Museet Natt på Museet 2 SAW 1 SAW 2 SAW 3 SAW 4 SAW 5 SCRUBS Sesong 1 SCRUBS Sesong 2 SCRUBS Sesong 3 SCRUBS Sesong 4 SCRUBS Sesong 5 SCRUBS Sesong 6 SCRUBS Sesong 7 Lenke til kommentar
Priest32 Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 Leiefilmene bør du forøvrig selge for seg selv, disse får du meget dårlig pris for. Hvorfor er leiefilmer mindre verdt ? Disse platene er like strøkne og ripefrie som alle de andre filmene mine.. Ellers hadde jeg ikke kjøpt de.. Sjekket de før jeg betalte.. Men, det er jo ikke særlig mange da, som om de følger med gratis, så blir det ikke akkurat noe å gråte for.. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Leiefilmene bør du forøvrig selge for seg selv, disse får du meget dårlig pris for. Hvorfor er leiefilmer mindre verdt ? Disse platene er like strøkne og ripefrie som alle de andre filmene mine.. Ellers hadde jeg ikke kjøpt de.. Sjekket de før jeg betalte.. Men, det er jo ikke særlig mange da, som om de følger med gratis, så blir det ikke akkurat noe å gråte for.. Hvis disse leiefilmene har vært i utleie og du sier at de er strøkne så må jeg så tvil om din vurderingsevne :!: ALLE vet hvordan leiefilmer blir behandlet...og det er ikke med silkehansker. Ofte er det påført et nummer på covrene/platene med tusj, ellers så er det merkelapper på covrene som er vanskelig å få av. JEG vil aldri finne på å ha en tidligere leiefilm i min samling.. Lenke til kommentar
Priest32 Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Ok, slik sett.. Ja det er en liten klistrelapp på hver, noen har også trykket "utleieeksemplar" Så angående coverne må jeg være enig.. Så lenge jeg opplyser om at det har vært leiefilm, og ikke tar betalt for de, så bør det vel gå greit.. MEN selve platene er helt strøkne, ikke riper, hakk og ikke fingeravtrykk engang.. Alle filmer er også oppbevart inne, og i et røykfritt miljø.. (Husker selv, med avsky, hvordan en film jeg kjøpte stinket.. ) Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Selvfølgelig vil du få noe for disse filmene, men prisen vil være redusert. Synes forøvrig det var en fin samling du skal selge, en god del nye filmer og fine serier. Vil absolutt anbefale å dele opp samlingen i mindre bolker. F.eks kunne du solgt alle Scrubs sesongene i 1 pakke. Tilsvarende vil alle 5 Saw filmene samlet gi deg relativt gode priser. Best mulig pris får du hvis du tar hensyn til Postens takser. Legger du litt arbeid i det så selger du småpakker på 3 filmer, da koster det kun 25. 4 filmer vil koste 60,- Ellers kan du selge litt større samlinger og bruke smartpakker. NB: Hvis du har mulighet til det så bør du prøve å ta fine bilder av filmene som skal selges. Har lagt merke til filmer som selges på Qxl, de uten bilder oppnår lavere priser. Lenke til kommentar
Priest32 Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 Ok.. Takk for tipsene !! SAW har jeg allerede solgt faktisk.. En kompis som fikk se lista.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå