Gå til innhold

Ny tv - Philips 9704

Anbefalte innlegg

Om du mener den 47" 9664 til philips så skal den være på lager hos net on net.

47PFL9664H

Jeg vil også helst ha meg en philips. Jeg bruker eget anlegg til lyden når det gjelder spill og film, men til vanlig tv så går det via tvhøytalerne. Så litt lydkvalitet der er jo ikke å forakte.

Jeg klarer bare ikke bestemme meg for om jeg skal ut med de ekstra lappene for LED-tven. Jeg kommer ikke til å betale hele beløpet på en gang da jeg får et privat lån for å dekke størsteparten av utgiftene til tven foreløpig. Så jeg vil jo ikke merke så mye til den økonomiske forskjellen sånn sett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den så så liten og ustabil ut at jeg vet ikke om jeg hadde turt å henge tven på den :p Hehe. Men når jeg en gang skal henge den opp så hadde nok ikke den vært så dum. Men nå må jeg spare litt på pengene her, må ha litt til overs til julegaver også. Så jeg får heller ta veggfeste til neste år.

Lenke til kommentar

Vel, jeg har mine kontakter. :wee: Jeg ventet ca en uke. Jeg må si Tven er langt penere i levende live enn på bilder. Det eneste jeg har vært skeptisk til har vært utseende, og den bekymringen er nå grundig begravet. Jeg har heller aldri vært borte i maken til byggekvalitet, den formelig oser av kvalitet! Selv fjernkontrollen er rålekker:

post-26550-1259856657_thumb.jpg

Endret av miCro
Lenke til kommentar

FYYYY F#"¤&/!"/#

Tven sto på her nå, og skrudde seg plutselig helt av uten at noen var nær fjernkontroll eller tven selv. Og nå vil det £$@[}@ €£@ ikke skru seg på igjen. Får ikke strøm på tven i det hele tatt :S Og selvfølgelig skjedde dette 5 min etter at philips kundeservice stengte...... Og åpner ikke igjen før mandag......

Faen

Lenke til kommentar

Den er koblet til en skjøteledning, og alt det andre som er koblet til skjøteledningen funker perfekt. Jeg har også prøvd å bytte om på kontaktene i skjøteledningen. Jeg har en spenningstester som viste at det var spenning i strømkabelen. Så mest sannsynlig sitter det i strømforsyningen til tven.

Lenke til kommentar

Nope :\ Ettersom jeg ikke har lappen eller noen bil i nærheten som var stor nok så tok det sin tid før jeg fikk returnert den til butikken (var ikke så interessert i å betale 300 kroner for frakt nok en gang, og det 4 dager etter jeg fikk den første gang). Men den ble levert inn på lørdag, så jeg får den nok ikke tilbake før etter nyttår :(

Men fikk krangla meg til en lånetv i mellomtida (det skulle jo bare mangle), så nåsitter jeg med en 37" Tandberg.

Jeg savner min 9704...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nå er jeg litt spent på hva dommen din er nå som du har fått testet tven din litt? =)

Edit: Never mind, fikk min i dag ;D

Glemte helt bort denne tråden! Synd å høre TVen din var defekt, har du fått et estimat på når du får den tilbake?

Jeg var litt skuffet i starten over bildekvaliteten. Sortnivået var helt vanvittig, men farger og kontrast var så til de grader overdrevet. Det er helt tydelig at TVen kommer klar for butikkutstilling og ikke best mulig bildekvalitet. Det var vrient å kalibrere TVen på egenhånd da innstillingsmulighetene er rimelig omfattende (og jeg er litt lat), så jeg har basert meg på et oppsett nevnt her:

Contrast: 95, Brightness: 57, Colour: 40, Sharpness: 0, Noise reduction: Off (Seems to make the sharpness worse if you have in on), Tint: Normal.(very important this setting), Perfect Pixel HD settings. Perfect Natural Motion: Maximum, 200Hz Clear LCD: On, Advanced sharpness: Off (seems to make no difference when On), Dynamic Contrast: Minimum, Dynamic Backlight: Best Picture (You can use Best Power setting if you want to lower energy consumption but the pictute is not as vibrant), MPEG artifact reduction: OFF, Colour Enhancement: OFF (This last setting gave me the most trouble. I set this to Minimum thinking it would enhance the colours. In fact, it does not enhance the colours but gives a very strange hue to all the colours. Red looks like maroon for example. Do NOT use this setting if you want true colours.)

Dette gjorde det hele MYE bedre, men etter min smak ble fargene litt blasse så jeg har valgt å sette colour til 60. Jeg har også valgt å sette noise reduction til lav, men jeg har vært litt frem og tilbake akkurat på den. Det jeg sitter igjen med etter kalibreringen er en bildekvalitet av en annen verden! Jeg har aldri vært borte i en større forskjell før og etter kalibrering, jeg synes det er helt utrolig at Philips sender de ut i en slik tilstand. Sort er fullstendig bekk sort, farger, skarphet, kontrast, gråtoner osv. er også langt foran alt annet jeg har sett. Den trives selvsagt best med HD-materiale, men den klarer seg også meget godt på vanlig SD-sendinger. Det er faktisk ikke så veldig stor forskjell på en SD-sending kontra en 720p TV ripp. Noe forskjell er det naturlig nok, men det er likevel imponerende hva TVen klarer å få ut av en middels signalkilde.

Summa summarum er jeg meget godt fornøyd med denne TVen (etter den ble kalibrert skikkelig). I blant glemmer jeg helt å følge med på filmer da jeg blir sittende å beundre det vakre bildet! En pussig bieffekt av å ha en god TV. :wee: Ambilight Spectra 3 er også helt nydelig, det er virkelig en genial oppfinnelse. Det eneste jeg ikke er fornøyd med er at 200Hz ser ikke ut til å kunne være påskrudd når man har TVen i PC-modus, noe som er litt irriterende siden jeg hovedsaklig bruker XBMC til filmer og serier. Men alt annet er helt prima.

Lenke til kommentar

Har ikke fått noe estimat på det nei. Går bare og venter i spenning på en telefon i fra soundgarden. Alt de sa var at dem skulle ringe så snart de visste noe mer.

Det som er så irriterende med saken er at da jeg ringte til butikken så snart tven tok kvelden så spurte jeg spesifikt om jeg kom til å få en ny tv eller om den skulle sendes til reparasjon. Svaret jeg fikk var ganske klart at tven måtte repareres, og jeg kunne ikke få en ny en. Og jeg måtte stå for transport av tven selv.

Motvillig til å betale 300 kroner for transport med budfrima (en sum jeg allerede hadde betalt en gang da jeg fikk tven), så tok det meg ca en uke før jeg klarte å ordne meg en bil som tven kunne fraktes i.

Og da jeg var kommet ned til butikken så sa en av de som var der at jeg skulle fått en ny tv der og da, men de var desverre utsolgt.

Da kommer samme gubbe som jeg pratet i tlf med en uke tidligere og sier noe som "hadde du spurt meg når vi pratet i telefonen om en ny tv så kunne jeg kanskje ha klart å holde en av til deg".

Jeg ble litt satt ut der og da og rakk ikke svare for meg før han var forsvunnet for å hjelpe en annen kunde.

Så nå går jeg her da, med en 37" låne-tv (som det var så vidt jeg klarte å få mast meg til) og savner min 9704.

Jeg rakk aldri å sette meg ned med kalibrering da jeg hadde den, men skal teste ut innstillingene som du har notert ned her, så snart jeg får den tilbake =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...