Umbrello Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Heisann folkens, jeg sitter fast på dette regnestykket: Hver gang jeg begynner å gange ut blir det en uendelig remse med tall som jeg ikke kan skjønne at stemmer, det må da være en enklere måte enn dette? : Mistenker jeg er helt på jordet her, med en stor "aha!" som ligger og venter... Endret 18. november 2009 av Umbrello Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Skriv om nevnerne før du setter de på fellesnevner, du kan få en ganske enkel fellesnevner ved at f.eks (c-a)=-(a-c) Lenke til kommentar
Umbrello Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Hei igjen, etter å ha lagt denne ligge noen dager gjorde jeg et nytt forsøk ved å skrive om nevnerne: = (b-a)(c-a) = (a-b)(a-c) fordi fortegn endres i begge ledd. = = = 1 Med dette kom jeg fram til fasiten, nemlig 1, ettersom teller og nevner til slutt blir lik. Men jeg er fremdeles ikke helt fornøyd.. Finnes det ikke noen enkelere måte å gjøre dette på? Endret 22. november 2009 av Umbrello Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå