Kaiz3r Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 1) Ved å sette inn de riktige substituentene for a,b,c og d i strukturformelen nedenfor skal du tegne de ulike stereoisomere til vinsyre. Forklar også om noen av disse er speilbildeisomere 2) Sitronsyre (en trisyre) brukes som smakstilsetning i drops. Hvor mange kirale (asymetriske) karbonatomer innegolder dette molekylet? Tegn en figur som støtter forklaringen din. Sliter ekstremt mye med strukturisomeri, så viss dere kunne gi en (god) forklaring på hvordan dere gjorde det og hvordan dere tenkte og kanskje t.o.m bilder, da ville jeg blitt veldig glad! Tusen takk for hjelp! PS: Har kjemieksamen om to dager, så rask tilbakemedling bli satt pris på! -------- Kaiz3r Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 her er en link som omhandler den oppgava der, håper den hjelper litt http://realisten.com/smf/index.php?topic=2197.0 Lenke til kommentar
Kaiz3r Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Svarene på realisten.com omhandler mest om problemer jeg allerede har løst, det som forvirrer meg mest er simpelthen speilbildesiomeri, og spesielt hvordan man skal tenke når det gjelder denne typen oppgaver. Bildet var egentlig lagt til så dere/jeg hadde noe konkret å bruke som eksempel. Mvh: -------- Kaiz3r Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 hvordan gikk kjemi 2 eksamen? hvordan var oppgvene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå