stilongz Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Plutselig idag kom jeg ikke på nett. Det rare er at nettverkskortet finner routern, og kobler seg på den, men jeg klarer ikke åpne web-browseren. Det som er enda merkeligere er at jeg får brukt programmer som IKKE åpnes via browseren, som f.eks skype og pokerstars som ligger på skrivebordet. Noen forslag til hvordan jeg kan komme meg tilbake på nett? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 får du ikke åpnet surfeprogrammet ditt eller får du ikke opp noe når du surfer? Lenke til kommentar
stilongz Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 (endret) får du ikke åpnet surfeprogrammet ditt eller får du ikke opp noe når du surfer? Får åpna både Mozilla og Internet Explorer), men får beskjed om at "siden kan ikke vises", altså jeg får ikke surfet :-/ Endret 18. november 2009 av stilongz Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Høres ut som DNS-problem eller softwarebrannmur. Du kan jo prøve kommandoen netsh winsock reset og så restarte maskinen. Lenke til kommentar
stilongz Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 Prøvde den kommandoen, skjedde ingenting nytt :-/ Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Skru av hele nettverket og start det på nytt vil kanskje hjelpe nettverket mitt må restartes av og til for at det skal funke Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 hva med: Start -> Kjør -> cmd -> ipconfig /flushdns Lenke til kommentar
stilongz Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Restart routeren Har prøvd det også. Vi har 3 andre pc'er i huset, alle funker som de skal, bortsett fra min hva med: Start -> Kjør -> cmd -> ipconfig /flushdns Skal prøve det etterpå, når jeg kommer hjem Hva gjør kommandoen? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 tømer dns cachen i windows Lenke til kommentar
stilongz Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 hva med: Start -> Kjør -> cmd -> ipconfig /flushdns Skjedde fortsatt ingenting :-/ Er vel kansje bare å formatere da? Eller noen andre forslag? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 netsh int ip reset log.txt Resetter TCP/IP tilbake til default. Lenke til kommentar
stilongz Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 netsh int ip reset log.txt Resetter TCP/IP tilbake til default. Prøvde det, men skjedde ingenting her heller. Får fortsatt til å kjøre pokerstars, skype og sånt som ikke er avhengig av browseren :-/ Lenke til kommentar
stilongz Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Windows vers ? Windows XP Home SP2. Lenke til kommentar
stilongz Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Åkey.. jeg bestemte meg for å formatere pc'n, satte inn Windows cd'n jeg har liggende. Kom inn i oppstartsmenyen, der jeg fikk valget mellom å "prøve å reparere gjeldende installasjon" eller "installere Windows på nytt". Hoppa dermed på reparere-muligheten, og etter 40 min me "reparering" funka plutselig pc'n som før, med alle programmene jeg hadde. OG jeg kommer plutselig på nett igjen, MEN alt går veeeeldig treigt! Skal prøve litt restarts, avinstallering av programmer osv, så skal jeg oppdatere her også. Men noen som har hadd lignende problemer? Lenke til kommentar
stilongz Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Ca en gang per dag etter forrige post har jeg starta opp pc'n, latt den holde på med sitt, men etter ca 1 1/2 time i bruk, blir den plutselig veldig treg, før alt plutselig låser seg. Dette gjentar seg hver dag. Om jeg prøver å restarte med en gang etter låsing, står den bare i windows-oppstart og loader uendelig. Har rensa alle deler for støv og smuss, og viftene fungerer som de skal. Noen forslag? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Start PC i sikkermodus med nettverk. Da vil ikke programmer med virus og malware starte opp. Se om det går bedre da. Lenke til kommentar
Solberg2k Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 DU har vel ikke tilfeldigvis vært å satt noe Proxy instillinger? Dette kan føre til at du ikke får surfet på nett. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Har vært borti lignende før, da var det Panda antivirus som hadde stengt av nettleseren. Du burde gå inn i antivirusprogrammet ditt og ta en titt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå