Kubjelle Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Teller ex.phil-karakteren når man regner ut snittet for å kunne ta studie i utlandet (må ha C i snitt) og for å kunne ta doktorgrad?(Må hav B i snitt) Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Kommer vel ann på om du bruker den til å bygge bacheloren eller masteren med, tror jeg. Lenke til kommentar
Fisha Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Håper det ikke er tilfellet:p Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 Kommer vel ann på om du bruker den til å bygge bacheloren eller masteren med, tror jeg. Eh, kan du utdype litt hva du mener? Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Hvis du skal søke på en doktorgrad har du vel en bachelor/master? Hvis du bruker ex. phil til å bygge bacheloren/masteren, tror jeg den gjelder. Det er hvertfall tilfellet på mitt studium. Kan være jeg har misforstått totalt. Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 Kan jeg velge hvilke fag jeg kan bygge bacheloren/masteren min på? Er det i tilfelle mulig å ikke velge å ha med ex.phil, så lenge jeg har med et annet fag som gir like mye poeng? Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Alle grader har mange fag man må ha, men noen ganger kan du kanskje velge et fag. Jeg har for eksempel valgfag til neste år på økonomilinjen. Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 Jeg MÅ ha ex.phil så jeg regner med at det må være med til å bygge bacheloren/masteren. Og dermed ifølge deg vil telle på snittet. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Ja, det tror jeg. Hør med rådgiver eller liknende for kvalitetssjekk. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Ja, den blir en del av snittet. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Nå er jo ex.phil latterlig enkelt om man møter opp og bruker fire timer på faget totalt før eksamen, så det bør jo ikke være noe problem å ta det opp igjen, dersom du har tid før du skal søke. Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Når du snakker om opptak til PhD så er det vanlig at det er snittet på master som må være B. Altså teller ikke Ex. phil. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Når du snakker om opptak til PhD så er det vanlig at det er snittet på master som må være B. Altså teller ikke Ex. phil. Det er klart, men for å komme inn på master (man må jo gjerne en master for å kunne ta en doktorgrad) så må man ha et visst snitt, og da teller ex.phil. Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Ikke hvis du søkte deg inn på et masterstudie. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Ikke hvis du søkte deg inn på et masterstudie. Men man må jo ha en bachlor først for å kunne begynne på et masterstudie. Og i et bachelorstudie inngår ex.phil som oftest (med mindre man går på høyskole, men siden ts spør om ex.phil her regner jeg med at han går på et universitet). Endret 19. november 2009 av yvonne2 Lenke til kommentar
jurg Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Ikke hvis du søkte deg inn på et masterstudie. Men man må jo ha en bachlor først for å kunne begynne på et masterstudie. Og i et bachelorstudie inngår ex.phil som oftest (med mindre man går på høyskole, men siden ts spør om ex.phil her regner jeg med at han går på et universitet). Ved inntak til master ved NTNU er det karaktersnittet i hovedprofilen som gjelder. Exphil er ikke en del av hovedprofilen. Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Ikke hvis du søkte deg inn på et masterstudie. Men man må jo ha en bachlor først for å kunne begynne på et masterstudie. Og i et bachelorstudie inngår ex.phil som oftest (med mindre man går på høyskole, men siden ts spør om ex.phil her regner jeg med at han går på et universitet). Etter hva jeg har forstått så trenger man ikke å søke til bachelor når du først søkte på et studium som tilbyr en 5-årig utdannelse til master. Jeg går faktisk på et masterstudium, jeg får ikke en Bachelorgrad etter 3 år utdannelse, men jeg får en master etter 5 år utdannelse. Jeg trenger heller ikke å søke meg inn til master, fordi jeg søkte på en 5-årig masterutdannelse. Det er slik jeg har tolket det, mulig jeg tar feil. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 *snip* Det er korrekt. Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Etter hva jeg har forstått så trenger man ikke å søke til bachelor når du først søkte på et studium som tilbyr en 5-årig utdannelse til master. Jeg går faktisk på et masterstudium, jeg får ikke en Bachelorgrad etter 3 år utdannelse, men jeg får en master etter 5 år utdannelse. Jeg trenger heller ikke å søke meg inn til master, fordi jeg søkte på en 5-årig masterutdannelse. Hvis du er på et integrert 5-årig masterløp så stemmer det du sier. For andre som tar bachelor først og søker på master teller snittet. Stemmer også at det ofte er snittet på hovedprofilen som teller på inntak til master, altså typisk ikke ex. phil. Er slik ved NTNU i alle fall. Lenke til kommentar
frevild Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Når du snakker om opptak til PhD så er det vanlig at det er snittet på master som må være B. Altså teller ikke Ex. phil. En annen sak er at det er vanskelig å bli tatt opp som PhD-stipendiat hvis man har B i snitt på masteren og dårligere på bacheloren. Jeg HÅPER iallfall ikke doktorgraden blir såpass forringet. Endret 19. november 2009 av frevild Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå