Gå til innhold

Problemer med PS3 og 1080P

ikkeno

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann

Har skaffet meg denne TV'en men har et problem.

PS3'en vil ikke kjøre spillene i 1080P, kun 1080I. Velger jeg 1080P går skjermen i svart og gir meg feilmeldingen "ingen signal", før den kommer tilbake i menyen.

Har googlet en del uten å bli særlig klok..

Hadde lyst på å spørre om det var en LG tv uten å se på linken.

Jeg ville testet med en annen HDMI-kabel for å være sikker.

Lenke til kommentar
Er dårligt med HDMI kabler i huset så har ikke så mangen å eksperimentere med...

Men det er HDMI du bruker nå ikke sant ?

Og både 720p og 1080i fungerer greit ?

Som sagt det er ikke mange spill som har reell 1080 oppløsning så det er er som regel greies å la TV'n ta oppskaleringen istedet for PS3.

Lenke til kommentar

mw2 har ikke 1080p nei, hvor får du det i fra..

ja det støttes å oppskaleres til 1080p, men det gjør jo en gammel vhs film også..

Det er uansett HELT irrelevant om ps3en sender spillet ut i 1080p, om tven din er 1080p så vil den uansett oppskalere bildet for å i det hele tatt kunne vise noe som helst.

prøv å kjør et spill som faktisk er 1080p så sender sikkert ps3en 1080p til tven din..

edit: når jeg tenker meg litt om er jeg jo likevel enig Zeitgeist, problemet er nok ikke ps3en, kabel er jo det mest nærliggende.. men ja som jeg sa over, det er tilnærmet irrelevant om tven eller ps3en fikser biffen.. bildet tven din viser er 1080p uansett hvordan en vrir eller vender på det.

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
Har for øyeblikket mw2 og det har 1080P. Motorhead: er nemligt dette som er problemet. Jeg får ikke stilt ps3'en til 1080P.

Er dårligt med HDMI kabler i huset så har ikke så mangen å eksperimentere med...

Kan være at du trenger en annen type HDMI kabel.

http://www.itavisen.no/829050/endelig-skik...-hdmi-merkingen

"For eksempel kan man fortsatt komme borti kabler som ikke overfører lyd, eller som ikke klarer full HD med 1080p. I enkelte tilfeller «snakker» ikke TV og signalkilde med hverandre i det hele tatt, og svart skjerm er resultatet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...