Gå til innhold

Førsteinntrykk fra Assassin's Creed 2

slimtrophy6345

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Én ting som irriterer meg med AC er de dårlige avslutningene som bare bygger opp til oppfølgere :p

Helt enig. Skjønner ikke hvorfor folk er så glad i disse avslutningene eller i det hele tatt tror historien er så veldig bra... Det er ganske middelmådige greier.

Lenke til kommentar
Én ting som irriterer meg med AC er de dårlige avslutningene som bare bygger opp til oppfølgere :p

Helt enig. Skjønner ikke hvorfor folk er så glad i disse avslutningene eller i det hele tatt tror historien er så veldig bra... Det er ganske middelmådige greier.

Yepp.

Historiemessig er det terningkast to.

Et klart oppgulp fra Da Vinci Koden-generasjonen. En slags mislykket blanding av Dan Brown og Erik von Denicken. God ide til konsept, men dårlig utført.

Lenke til kommentar

Mjaha? Personlig syns jeg historien er en av de beste noensinne i et spill, og både Assassin's Creed 1 og 2 er mildt sagt suverene på dette området. Det er jo nettopp storien som har vært en av hovedfaktorene til at disse spillene har slått så godt an. 2'ern tok jo ihvertfall mye mer av, med en sinnsykt rå avslutning.

Førsteinntrykket mitt var nettopp det anmelderne hadde skrevet: de har lagd grunnmuren helt på nytt, og fjernet det som var dårlig i 1'ern. Fra første stund fenget dette spillet meg, og for en ekstremt sjelden gangs skyld satt jeg og gruet meg til slutten, fordi jeg ønsket overhodet ikke at det skulle ta slutt. Heldigvis kommer det DLCs etterhvert, så ventetiden til AC 3 ikke blir så altfor lang og pinefull. :)

Lenke til kommentar

Jeg likte toeren meget godt på grunn av kraftig forbedret gameplay siden eneren, og historien virket interessant til å starte med men ble dessverre fort kjedelig og uinteressant. Det føltes som om de prøvde for hardt på slutten og resten ble litt surrete. Jeg kommer til å spille det mye mer bare for å gjøre resten av sidequestene (vel, de jeg kan gjøre med tanke på at DLC er nødvendig for å fullføre alt). Noen ganger skulle jeg nesten ønske jeg ble like lett imponert som andre mennesker :(

Lenke til kommentar
Mjaha? Personlig syns jeg historien er en av de beste noensinne i et spill, og både Assassin's Creed 1 og 2 er mildt sagt suverene på dette området. Det er jo nettopp storien som har vært en av hovedfaktorene til at disse spillene har slått så godt an. 2'ern tok jo ihvertfall mye mer av, med en sinnsykt rå avslutning.

Førsteinntrykket mitt var nettopp det anmelderne hadde skrevet: de har lagd grunnmuren helt på nytt, og fjernet det som var dårlig i 1'ern. Fra første stund fenget dette spillet meg, og for en ekstremt sjelden gangs skyld satt jeg og gruet meg til slutten, fordi jeg ønsket overhodet ikke at det skulle ta slutt. Heldigvis kommer det DLCs etterhvert, så ventetiden til AC 3 ikke blir så altfor lang og pinefull. :)

Beste historien? lolololol, da kan du ikke ha spilt mange spill.

Jeg synes ikke Ubisoft har fjerna noe som helst. Eller hvertfall ikke nok til å si at "de har lagt grunnmuren på nytt".

Lenke til kommentar

Beste historien? lolololol, da kan du ikke ha spilt mange spill.

Jeg synes ikke Ubisoft har fjerna noe som helst. Eller hvertfall ikke nok til å si at "de har lagt grunnmuren på nytt".

For det første så er det smak og behag, og for det andre så har jeg spilt et skrekkelig antall spill. Skrekkelig fordi det neppe kan være sunt å ha så mange timers spilling bak seg.

Hvis du virkelig føler det sånn, så kan du umulig ha spilt 1'ern. Dersom du sammenligner disse to spillene, vil du se at veldig, veldig mye er gjort annerledes. Ja, rammen er den samme, men bildet er totalforandret. Kan jo nevne en stor variasjon i form av oppdrag, bedre historieutvikling i forhold til å reise til nye byer/steder, samleobjekter som faktisk gir en mening, et pengesystem som funker særdeles godt, et kampsystem som er mye bedre enn i forgjengeren osv osv osv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk endelig fullført spillet i dag, har vert mye av og på spilling her grunnet friuker,nye spill og mye jobbing...

Så var det altså endelig rundet, og slutten gjør meg giret på fortsettelsen. Akkurat som det forrige gjorde, bortsett fra at det spillet var søppel frem mot slutten etter min meining. AC2 var rett og slett MORRO og mye meir variert og deilig å spille. :)

DLC blir regelrett droppet. Har fått AC dosen frem til AC3 tenker eg, er tross alt ett hav med andre titler å spill.

EDIT: Musikken i dette spillet likte eg veldig godt, noen utrolig flotte låter utover spillets gang var det ihvertfall.

Denne her f.eks, fantastisk! :love:

Se filmen hos Youtube

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Musikken i AC2 er virkelig på god, sier meg helt enig der. Jeg har selv kjøpt soundtracket. Det er Jesper Kyd som står for musikken, en av de beste musikerne vi har i spillindustrien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...