Gå til innhold

Førsteinntrykk fra Assassin's Creed 2


slimtrophy6345

Anbefalte innlegg

Sa jeg at det bare var grafikken? Nei, men at den har noe å bety, ja. Det er klart det har noe å bety, og når spillbarheten i tillegg ikke klarer vise muskler, blir det såklart en forpurret spillopplevelse.

 

@tc47:

 

Har forstått at introdelen ikke er den mest spenstige ja. Jeg spilte vel til han ble Assassin tror jeg, litt lenger.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sa jeg at det bare var grafikken? Nei, men at den har noe å bety, ja. Det er klart det har noe å bety, og når spillbarheten i tillegg ikke klarer vise muskler, blir det såklart en forpurret spillopplevelse.

 

Grafikken var utrolig dårlig, det er jo en nedgang i forhold til eneren! Dårlig framerate, samme repetive opplegget, kjedelige oppdrag..

 

Det som går på repetivitet kan du umulig ha hatt tid til å danne deg et riktig bilde av, og da er det vel bare grafikken igjen du klager på?

Lenke til kommentar

Jeg klager på at fremgangen i forhold til sist spill med tanke på spillbarhet, animasjoner og grafikk også, ja, er ikke der. Det blir for Assassins Creed 1 for meg, og når jeg ikke ble lamslått av 1'ern klarer jeg heller ikke bli betatt av toeren når det etter den opplevelsen jeg fikk av å spille det på fredagskvelden ble utrolig kjedelig og uengasjerende. Det var samme mølja som sist gang, men etter hva jeg kunne forstå var det penger og skatter inni i bildet, pluss et par nye våpen kanskje? Utrolig spennende? Nei, Ubisoft måtte har gjort mer enn dette for å ha nådd en viss standard etter min mening.

Lenke til kommentar

Antall forskjellige typer oppdrag og ting man kan gjøre er jo enormt i forhold til første spillet.

At man nå har innført et pengesystem som lar en kjøpe og oppgradere er en velkommen nyhet som gjør enda mer for spillet.

Og det er mer enn et par våpen, men det er jo helt opp til en selv om man vil kjøpe dette for pengene eller bruke de på noe annet.

 

Vil gjerne høre hva du mener Ubisoft må gjøre mer for å nå denne standaren, om du tar grafikken ut av bildet.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Jeg klager på at fremgangen i forhold til sist spill med tanke på spillbarhet, animasjoner og grafikk også, ja, er ikke der. Det blir for Assassins Creed 1 for meg, og når jeg ikke ble lamslått av 1'ern klarer jeg heller ikke bli betatt av toeren når det etter den opplevelsen jeg fikk av å spille det på fredagskvelden ble utrolig kjedelig og uengasjerende. Det var samme mølja som sist gang, men etter hva jeg kunne forstå var det penger og skatter inni i bildet, pluss et par nye våpen kanskje? Utrolig spennende? Nei, Ubisoft måtte har gjort mer enn dette for å ha nådd en viss standard etter min mening.

At uncharted 2 var et gjennomført spill på fra start til slutt skal ikke jeg motsi deg på, men som et trippel-A spil fra Sony er det jo selvagt som forventet. Dette spillet skal vise hva ps3 er godt for, og gameplaymessig er jo spillet helt toppers, på det punktet mener jeg for eksempel at Uncharted 1 var noe svak. At Naughty Dog har fokusert på det tekniske kommer likevel ikke uten baksider, sammenligner vi innholdet med AC2, finner vi mye mer i AC2. Jeg har alt allerede brukt mer tid i enspilleren på AC2 enn uncharted2, og jeg er ennå ikke halveis i spillet.

Unacharted 2 var for øvrig min GOTY-kandidat før jeg spilte AC2.

 

At AC2 er svakere grafisk sier seg selv da det er mutliplattform, og det har heller ikke det samme tekniske fokuset som Uncharted. Det er også vesenforskjell når det kommer til det grafiske når man lager et linært spill som Uncharted 2 og en åpen verden som i Assassin's Creed. Når du beskriver grafikken som nært ps2-nivå blir det igjen vanskelig å ta deg seriøst. Du skal likevel få for at det er få forbedreinger på det tekniske siden enern, men selv etter 2 år er det mer enn bra nok. Det tekniske ødelegger ikke for spillopplevelsen, og da er det gameplayet det koker ned til.

 

Og da er jeg helt solgt i favør AC2. AC2 er faktisk mer variert, og med mye større valfrihet og spillet legger også opp til å brukte taktikk for å nå målene dine, dette et store forbedringer sinden 2007. Det er dette Ubisoft har fokusert på siden enern, og her kan jeg ikke si annet enn alle nyvinninger i spillet er til det bedre. Hvor AC1 fremsto mer som en prototype av et spill enn noe annet, fremstår oppfølgeren som det beste man kan forvente seg i spillindustrien i form av gameplay.

 

Jeg hadde det morro når jeg spilte Uncharted 2, desverre viste det seg at multipayeren ikke hadde holdbarhet for min del. Når det da viser seg at jeg har det enda mer morro med AC2, og vil bruke mye mer tid å fullføre det, er det ikke noe tvil om hva som er min GOTY-kandidat.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Mitt inntrykk av spillet sålangt er positivt, selvom jeg kjedet meg litt i begynnelsen. I forhold til enern så syns de har greid å variere mye mer, og liker veldig godt den RPG delen de har lagt til.

Jeg syns også at grafikken er bra, selvom de finns spill som har bedre grafikk. Det trenger ikke bety noe for meg.

 

De har også fjernet endel av irritasjonsfaktorene fra enern. Mulig det bare er meg, men jeg syns enern var ekstremt irriterende til tider. (Når man rømmer f.eks, og sprinter samtidig, så begynner Altair å klarte hvis han nærmet seg en vegg) Eizo gjør også dette, men i en mye mindre grad, og jeg syns ting flyter litt bedre i toern.

 

Jeg har ikke kommet langt enda, bare første sekvens, og gleder meg til å dra hjem fra jobb idag! :D

Lenke til kommentar

Liten spoiler under. Ikke noe avgjørende om handlingen i spillet. Men noe jeg lurer på angående hidden bladen til Enzio og Lucy. Finner dette ut første gang du møter Leonardo.

 

 

Når Leonardo gir deg hidden blade, så trenger han ikke å kappe av deg fingeren siden han gjør noen modifikasjoner som står på et av kodeks arkene. På dette arket står det at Altair finner en en måte å unngå å kutte fingeren på. Og det er dette Leonardo gjør så Enzio slipper å miste ringefingeren. Har ikke spillet foran meg nå, så husker ikke helt hva som står på arket, men husker noe om at Altair skriver at ikke kan bruke dette på alle assassins pga mangel på et sjeldent matriale. Men dette kan være dette med dobbel hidden blade eller gift hidden bladen. Men Lucy har kappet av seg ringeringefingeren så lurer på hvorfor hun må kappe av seg fingeren, men ikke Ezio. Hvis dette blir avslørt senere i historien og er en del av historien i spillet så hadde det vært fint å nevne det før spoilernen dere svarer i.

 

Lenke til kommentar

Takk bshagen, tenkte det måtte være det, syntet bare det var rart at de moderne snikmorderne ikke viste om dette. Da det er en ganske viktig ting å få med seg, slipper jo tross alt å miste en finger.Håper at det blir nevnt senere i spiller at de eventuelt ikke vet om Altair oppfinnelse. For hvis de ikke gjør det så er det en irriterende feil hvis de som har lagd spillet har glemt dette. Men finner det vel ut snart når man nærmer seg slutten av spillet. Mulig det er symbolsk handling at alle snikmorderne skal kutte av seg fingeren også, men litt dumt med tanke på det å sjule at man er en snikmorder da...

Lenke til kommentar

Elsker spillet, har tatt alle oppdrag i Firence, og alle fjær og alle skattene. Syntes det er utrolig kult å løpe rundt å finne skatter og andre ting. Også kult å teste ut forskjellige våpen. dog det er litt merkelig at man kutte halsen på en med en feiekost :p

 

 

Skal runde dette spiller 100%, akkurat som 1ern

Lenke til kommentar
Elsker spillet, har tatt alle oppdrag i Firence, og alle fjær og alle skattene. Syntes det er utrolig kult å løpe rundt å finne skatter og andre ting. Også kult å teste ut forskjellige våpen. dog det er litt merkelig at man kutte halsen på en med en feiekost :p

 

 

Skal runde dette spiller 100%, akkurat som 1ern

 

Hvordan kan du vite du har tatt alle fjærene i Firence?

Er det noe sted det står hvor mye man har funnet i hver by?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...