Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst]Hjelp med enda et mattestykke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det du skal gjere i slike oppgåver, er å samle alle ledd som inneheld den ukjende, altso x, på ei side av likskapsteiknet, og alt anna på den andre. Står det eit tal framfor x må du dele på det talet til slutt, so du får «x= ...».

Måten du gjer det på er å leggje til og trekkje frå det same på begge sider av likskapsteiknet. Du kan gjere omlag kva du vil, so lenge du gjer det same på begge sider. Til dømes, om du har likninga

x=b

kan du leggje til a på begge sider, og likskapen gjeld framleis:

x+a=b+a.

Dette bruker du for å «flytte over» ledd frå den eine sida til den andre. Til dømes om du har

x-a=b

må du, for å få x for seg sjølv, leggje til a på kvar side:

x-a+a=b+a

x=b+a.

Vidare, om du har fleire ledd som inneheld x, må du leggje desse saman. 2x tyder 2*x som er det same som x+x, 3x er x+x+x, osb. I likningar som denne ender du til slutt opp med eit tal framfor x, og for å få x for seg sjølv må du dele på dette talet. T.d om du har ei likning som

ax=b

må du dele på a på begge sider:

ax/a=b/a

x=b/a.

Om dette var heilt uforståeleg, gjer som HValder seier, og be læraren din forklare deg framgangsmåten.

Lenke til kommentar
Det du skal gjere i slike oppgåver, er å samle alle ledd som inneheld den ukjende, altso x, på ei side av likskapsteiknet, og alt anna på den andre. Står det eit tal framfor x må du dele på det talet til slutt, so du får «x= ...».

Måten du gjer det på er å leggje til og trekkje frå det same på begge sider av likskapsteiknet. Du kan gjere omlag kva du vil, so lenge du gjer det same på begge sider. Til dømes, om du har likninga

x=b

kan du leggje til a på begge sider, og likskapen gjeld framleis:

x+a=b+a.

Dette bruker du for å «flytte over» ledd frå den eine sida til den andre. Til dømes om du har

x-a=b

må du, for å få x for seg sjølv, leggje til a på kvar side:

x-a+a=b+a

x=b+a.

Vidare, om du har fleire ledd som inneheld x, må du leggje desse saman. 2x tyder 2*x som er det same som x+x, 3x er x+x+x, osb. I likningar som denne ender du til slutt opp med eit tal framfor x, og for å få x for seg sjølv må du dele på dette talet. T.d om du har ei likning som

ax=b

må du dele på a på begge sider:

ax/a=b/a

x=b/a.

Om dette var heilt uforståeleg, gjer som HValder seier, og be læraren din forklare deg framgangsmåten.

Tusen hjertelig takk! Jeg forsto hva du mente.

Men et spørsmål, oppgaven sier jo 2x/3 (Den er egentlig skrevet som en brøk i oppgaven, men fikk ikke til det her i forumet) , skal jeg da flytte 2X over på høyre side, slik at den står sammen med 3x? Og hvis jeg gjør det, bytter jeg da fortegn fra / til * ? Slik at oppgaven blir 3/11 = 3x*2x?

Lenke til kommentar

Nei. Bruker akkuratt samme reglene som torbjørn viste deg

mimetex.cgi?\frac{a}{b}=c

Som torbjørn sa kan vi gjøre det vi vil så lenge vi gjør det samme på begge sider av likhetstegnet.

Det betyr at vi kan, dele, legge til, gange og trekke fra.

Her kan vi gange begge sider med b

chart?cht=tx&chl=b \cdot \frac{a}{b} = b \cdot c

chart?cht=tx&chl=\frac{ab}{b} = bc

Så kan vi forkorte brøken slik at vi står igjen med.

chart?cht=tx&chl=a = bc

Lenke til kommentar
Nei. Bruker akkuratt samme reglene som torbjørn viste deg

Som torbjørn sa kan vi gjøre det vi vil så lenge vi gjør det samme på begge sider av likhetstegnet.

Det betyr at vi kan, dele, legge til, gange og trekke fra.

Her kan vi gange begge sider med b

chart?cht=tx&chl=b \cdot \frac{a}{b} = b \cdot c

chart?cht=tx&chl=\frac{ab}{b} = bc

Så kan vi forkorte brøken slik at vi står igjen med.

chart?cht=tx&chl=a = bc

Men jeg må jo få bort 2x/3, og så har jeg 3x andre siden av likhetstegnet, må jeg da gjøre det samme med 2x som med 3x? Eller snakker vi hele siden? Hvis jeg skal dele 2x på 2, må jeg dele 4 på 2, 3x på 2 og 11 på 2? Da gjør jeg jo det samme på begge sidene. :-)

Lenke til kommentar

Ja, om du vil dele på noko må du dele alt på det. Same for ganging, du må gange med alle ledd, på begge sider.

Men det vanlege er ikkje å dele på x, med mindre du må. Her må du ikkje det. Eg kan ta eit anna døme, so kan du prøve på di oppgåve:

4x - 10 = 5x/3 + 5

Fyrst trekk eg frå 5x/3 og legg til 10 på begge sider:

4x - 10 + 10 - 5x/3 = 5x/3 - 5x/3 + 5 + 10

4x - 5x/3 = 15

Du kan leggje saman brøkar og heiltal:

4-5/3 = 12/3 - 5/3 = 7/3

Dermed er

4x - 5x/3 = 15

7x/3 = 15

For å få x åleine ganger eg med 3, og deler på 7:

7x/3 * 3/7 = 15*3/7

x=45/7

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...