IdaElg Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 2x/3 + 4 = 3x - 11 Lenke til kommentar
HValder Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Spør læraren din du, problemet er ikkje regnestykket, men at du ikkje forstår reglane for å løyse slike oppgåver. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Det du skal gjere i slike oppgåver, er å samle alle ledd som inneheld den ukjende, altso x, på ei side av likskapsteiknet, og alt anna på den andre. Står det eit tal framfor x må du dele på det talet til slutt, so du får «x= ...». Måten du gjer det på er å leggje til og trekkje frå det same på begge sider av likskapsteiknet. Du kan gjere omlag kva du vil, so lenge du gjer det same på begge sider. Til dømes, om du har likninga x=b kan du leggje til a på begge sider, og likskapen gjeld framleis: x+a=b+a. Dette bruker du for å «flytte over» ledd frå den eine sida til den andre. Til dømes om du har x-a=b må du, for å få x for seg sjølv, leggje til a på kvar side: x-a+a=b+a x=b+a. Vidare, om du har fleire ledd som inneheld x, må du leggje desse saman. 2x tyder 2*x som er det same som x+x, 3x er x+x+x, osb. I likningar som denne ender du til slutt opp med eit tal framfor x, og for å få x for seg sjølv må du dele på dette talet. T.d om du har ei likning som ax=b må du dele på a på begge sider: ax/a=b/a x=b/a. Om dette var heilt uforståeleg, gjer som HValder seier, og be læraren din forklare deg framgangsmåten. Lenke til kommentar
IdaElg Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 Det du skal gjere i slike oppgåver, er å samle alle ledd som inneheld den ukjende, altso x, på ei side av likskapsteiknet, og alt anna på den andre. Står det eit tal framfor x må du dele på det talet til slutt, so du får «x= ...». Måten du gjer det på er å leggje til og trekkje frå det same på begge sider av likskapsteiknet. Du kan gjere omlag kva du vil, so lenge du gjer det same på begge sider. Til dømes, om du har likninga x=b kan du leggje til a på begge sider, og likskapen gjeld framleis: x+a=b+a. Dette bruker du for å «flytte over» ledd frå den eine sida til den andre. Til dømes om du har x-a=b må du, for å få x for seg sjølv, leggje til a på kvar side: x-a+a=b+a x=b+a. Vidare, om du har fleire ledd som inneheld x, må du leggje desse saman. 2x tyder 2*x som er det same som x+x, 3x er x+x+x, osb. I likningar som denne ender du til slutt opp med eit tal framfor x, og for å få x for seg sjølv må du dele på dette talet. T.d om du har ei likning som ax=b må du dele på a på begge sider: ax/a=b/a x=b/a. Om dette var heilt uforståeleg, gjer som HValder seier, og be læraren din forklare deg framgangsmåten. Tusen hjertelig takk! Jeg forsto hva du mente. Men et spørsmål, oppgaven sier jo 2x/3 (Den er egentlig skrevet som en brøk i oppgaven, men fikk ikke til det her i forumet) , skal jeg da flytte 2X over på høyre side, slik at den står sammen med 3x? Og hvis jeg gjør det, bytter jeg da fortegn fra / til * ? Slik at oppgaven blir 3/11 = 3x*2x? Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Nei. Bruker akkuratt samme reglene som torbjørn viste deg Som torbjørn sa kan vi gjøre det vi vil så lenge vi gjør det samme på begge sider av likhetstegnet. Det betyr at vi kan, dele, legge til, gange og trekke fra. Her kan vi gange begge sider med b Så kan vi forkorte brøken slik at vi står igjen med. Lenke til kommentar
IdaElg Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 Nei. Bruker akkuratt samme reglene som torbjørn viste deg Som torbjørn sa kan vi gjøre det vi vil så lenge vi gjør det samme på begge sider av likhetstegnet. Det betyr at vi kan, dele, legge til, gange og trekke fra. Her kan vi gange begge sider med b Så kan vi forkorte brøken slik at vi står igjen med. Men jeg må jo få bort 2x/3, og så har jeg 3x andre siden av likhetstegnet, må jeg da gjøre det samme med 2x som med 3x? Eller snakker vi hele siden? Hvis jeg skal dele 2x på 2, må jeg dele 4 på 2, 3x på 2 og 11 på 2? Da gjør jeg jo det samme på begge sidene. :-) Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Ja, om du vil dele på noko må du dele alt på det. Same for ganging, du må gange med alle ledd, på begge sider. Men det vanlege er ikkje å dele på x, med mindre du må. Her må du ikkje det. Eg kan ta eit anna døme, so kan du prøve på di oppgåve: 4x - 10 = 5x/3 + 5 Fyrst trekk eg frå 5x/3 og legg til 10 på begge sider: 4x - 10 + 10 - 5x/3 = 5x/3 - 5x/3 + 5 + 10 4x - 5x/3 = 15 Du kan leggje saman brøkar og heiltal: 4-5/3 = 12/3 - 5/3 = 7/3 Dermed er 4x - 5x/3 = 15 7x/3 = 15 For å få x åleine ganger eg med 3, og deler på 7: 7x/3 * 3/7 = 15*3/7 x=45/7 Endret 18. november 2009 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
kv1402 Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 2x/3 + 4 = 3x - 11 For å løse likningen må du samle X'ene på ei side. Også må du huske at hvis du dele på ene siden så må du dele på andre siden. Og hvis du flytter ene leddet så må du huske å skifte FORTEGN!! :-)) Lenke til kommentar
IdaElg Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 Kan dette stemme? 2x/3*3 + 4*3 = 3x*3 - 11*3 2x+12=9x-33 12+33=9x-2x 45/7 =7x x= 6,42 Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Nei. Reglene er da at Alt av bokstaver med tall, skal på venstresiden av erlik, og når du flytter tall mellom er lik tegn, så endrer fortegn (pluss blir minus, gange blir dele og omvendt ) Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Runesole; Jeg lærte det på en helt annen måte jeg, hvor svaret da blir 7.. ? :S Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Ja, bortsett frå at du har skrive litt feil på nest siste linje. (Det skal stå 45/7=x.) Red.: Treig, eg? Nei ... Endret 18. november 2009 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Ja, da aner jeg ikke hvordan du gjør det. Men du gjør det uansett feil. Torbjørn: ikke vær så pirkete, svaret er godt nok. Endret 18. november 2009 av runesole Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Rart. jeg har fått beskjed om å regne ut sånn jeg: 2x/3 + 4 = 3x - 11 2x - 3x = 11 - 4 -x = 7 Så deler jeg -x og 7 på -1, og dermed blir x 7 ? Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Rart. jeg har fått beskjed om å regne ut sånn jeg: 2x/3 + 4 = 3x - 11 2x - 3x = 11 - 4 -x = 7 Så deler jeg -x og 7 på -1, og dermed blir x 7 ? 2x/3 + 4 = 3x - 11 2x - 3x = 11 - 4 .... er ikke det samme. Her står det at 2x/3 = 2x Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 runesole: Ja, kan hende det var unødvendig å nemne, svaret er jo rett, so det er berre ein liten glipp i føringa. Menmen, sagt er sagt. Lenke til kommentar
IdaElg Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 Tusen takk for all hjelp! :-D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå