Gå til innhold

Hjelp med komponenter til bruks PC, maks 6.000,-


Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til å finne gode komponenter til en bruks PC til maks 6.000,-.

 

Bruker maskinen til vanlig bruk, surfing, kontorapplikasjoner, spille av musikk og film/video.

Blir brukt veldig lite til spilling og denslags.

 

Må ha utgang for coaxial digital lyd, firewire og ellers ganske godt med USB 2.0 porter. Må også ha med Win 7.

Har noen eksterne harddisker som vil bli koblet til og jeg har forsåvidt mus/tastatur og skjerm som jeg kan ta med meg videre.

 

Kan noen sette samme et oppsett som kanskje passer til denne bruken? Helst hvor alle komponentene er plukket fra en og samme nettbutikk. I tilfeller hvor jeg kan få maskinen satt sammen alt før levering hadde jeg også satt pris på det, men er ikke helt fremmed for å sette sammen komponentene selv heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er et forslag med integrert skjermkort. Skjermkortet vil være nok til kontorapplikasjoner, film, musikk og den slags.

Det er en Firewire tilkopling og 6 USB 2.0 tilkoplinger.

 

Slik den står nå (uten lydkort) koster den 3214,- hos Komplett.

Forslag

 

Lydkort er en helt ukjent arena for meg, så der tør jeg rett og slett ikke å komme med forslag.

 

Det kan være at det vil lønne seg å ha et eget skjermkort, men du trenger da ikke noe mer enn et til noen hundrelapper.

Lenke til kommentar

God cpu å bygge riggen rundt er athlon II 620, skjermkortet er greit nok.

 

Men når du holder på med musikk og slik, ja så ønsker du det gjerne litt mer stille

 

I såmåte er dette meget stille kabinetter, dog ikke lengre skjermkort en 5770.

 

Her har du også et støyisolert kabinett, rimelig og greit

 

Gjerne sammen med Arctic cooling sin 550w eller corsiars 450-550 w psu.

Lenke til kommentar
Lavt støynivå glemte jeg helt i farta sammen med OS.

 

Her er Win 7 Home Premium OEM utgave til 995,-

 

Støy er ikke noe problem, for ved avspilling av film eller musikk står boksen i en annen etasje ;)

Derfor jeg må ha coaxial digital utgang for lyd og dvi utgang(er), har lagt opp kabling i veggen fra 2. etg. til stua hvor jeg har skjerm og anlegg.

 

Kan jeg ta med meg dette skjermkortet http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327195 i oppsettet ditt Deluze? For det har jeg liggende fra før. Sammen med en nesten ny PSU, http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=482848.

Endret av Blaa
Lenke til kommentar
Det er godt at en av oss følger med Osse, jeg skal rette opp feilen med en gang :blush:

 

Jeg legger i samme slengen inn de andre anbefalingene dine.

 

Edit: Ny vogn med Osse sine forbedringer.

 

Det ser ut som om støynivået på PSU holder seg ganske greit frem til ca. 380 W belastning.

Hvorfor setter du opp et kabinett med PSU, og i tillegg en PSU til ved siden av?

Da er Antec Three Hundred et bedre valg sammen med den 550 wattern til Corsair.

 

Edit: OS skulle trådstarter også ha. Jeg foreslår Windows 7 Home Premium 64-bit OEM. Eventuelt gå for Retail versjonen som er 6-700 kr dyrere.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Hehe, jeg hadde en lang og dårlig dag i går Morten K.

 

TS: Du kan benytte begge komponentene du har liggende.

 

Ny liste med Antec Three Hundred.

 

OS har blitt linket tidligere, men det er fint at du nevner retail til en litt høyere sum.

 

Edit: Det fungerer jo TS, men det er en del unødige kroner i HK med mindre du trenger flere USB og Firewire utganger enn det som er funnet så langt. Samt at du kan benytte PSU og skjermkortet som du har liggende, det utgjør en tusenlapp til.

Endret av Deluze
Lenke til kommentar
Hehe, jeg hadde en lang og dårlig dag i går Morten K.

 

TS: Du kan benytte begge komponentene du har liggende.

 

Ny liste med Antec Three Hundred.

 

OS har blitt linket tidligere, men det er fint at du nevner retail til en litt høyere sum.

 

Edit: Det fungerer jo TS, men det er en del unødige kroner i HK med mindre du trenger flere USB og Firewire utganger enn det som er funnet så langt. Samt at du kan benytte PSU og skjermkortet som du har liggende, det utgjør en tusenlapp til.

 

Hovedkortet du har lagt til har ikke coaxial digital lyd ut..

Hva med dette hovedkortet, http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=48048...nks#ProductTabs er det noe tess? Det er det rimeligste på komplett med min type lyd ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...