petterpann Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Har fått med meg at trening og kosthold kan ha positiv effekt på hukommelse. Noen tips om hva det kan være? Har for tiden opplæring som mobilvekter på natt, og sliter sinnsykt med å huske mange av kodene og rutene i de store objektene. Finnes det tilskudd som kan ha positiv effekt på hukommelsen? Lenke til kommentar
Puss Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Det beste jeg kan råde deg til er å spise sunn og lett mat. Ikke noe tung mat som gjør deg trøttere og mer sliten. Ta deg minimum en halvtimes gåtur hver dag, helst når det er lyst ute. Det finnes et hav av preparater til det ene og det andre, men mesteparten av dette er bare bullshit. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Yoghurt og blåbær har iallefall langtids effekt på din mentale alder. Vil også nevne at ginseng, rosenrot og schisandre kan kanskje hjelpe hukommelsen din og samtidig bli litt klarere i hodet. Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Brokkoli. Leste en artikkel om det på vg.no en gang... har ikke link ^^, Lenke til kommentar
Zennien Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) iskrem Endret 25. november 2009 av Zennien Lenke til kommentar
Knife Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 http://www.dinside.no/499145/spis-deg-smart - Vet ikke om det er sant, men du kan ta deg en tur bort ditt. Kanskje riktig næring til hjernen kan hjelpe deg? Omega3 ? Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Omega-fettsyrer Kolin Koffein (vet ikke om den bedrer gjenkalling så godt) Rosenrot Ginkgo Biloba Preparater: Piracetam (kosttilskudd i usa) Huperzine A Hydergine Aniracetam Acetyl L-Carnitine Vinpocetine Fosfatidylserin/-etylamin osv... en del av preparatene er anti-alzheimer-medisiner og der er lite studier på friske mennesker ang hvor godt de funker. Selv så synes jeg rosenrot og ginkgo ikke er verd det for hjerneboosten. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Kreatin gir økt mental prestasjon på kort sikt Under et besøk i Colorado i fjor, fortalte dr. Roger Harris, professor ved University College of Chichester og en av de første forskerne på kreatin monohydrat i forhold til treningsprestasjoner, at han ladder opp med kreatin dagene før han skal skrive viktige forskningsrapporter. Han sa at han var sikker på at kreatin bedrer hjerneaktiviteten også, ikke bare musklene. "Vi står ved grensen til noe helt nytt innen kreatintilskudd, " sa Dr. Harris. Forskning foretatt av forskere ved University of Sydney og Macquarie University i Australia, har vist at tilskudd av kreatin virkelig kan fremme både minnet og generell intelligens betraktelig. "Vi vet at kreatin spiller en rolle i å opprettholde energinivåer i hjernen," sier DR Rae som ledet forskningsprosjektet. "Så det var en fornuftig hypotese at det å ta tilskudd med kreatin kan hjelpe på hjernefunksjonen." Dr. Rae og kollegaene oppdaget spesielt at det å ta tilskudd av 5 gram kreatin i seks uker, økte subjektets evne til å huske lange rekker med tall, som telefonnumre, fra et gjennomsnitt på 7 tall til et gjennomsnitt på 8.5 tall. Hurtigheten hjernen opererte i ble også bedre, noe som får Dr. Rae til å anta at kreatintilskudd kan være til nytte for dem som krever økt mental prestasjon på kort sikt - for eksempel hos studenter. http://www.iform.no/pub/art.php?id=320 Værsågod Hvor troverdig dette er, er vel en annen sak. Sikkert mye uenigheter rundt denne påstanden. Jeg stiller meg nøytral Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå