Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til å velge, BMW eller Ford?

StupidNick

Anbefalte innlegg

Takker :)

Hadde jo helst lyst på BMW'en, men den ble fort altfor dyr.. Mener at forden var det fornuftige valget, i tillegg til at jeg får den for en fin pris. Skal uansett bli deilig med ny bil!

@Wisd0m, Da de først tok den inn averterte de den for 269 eller noe slikt. Vi endte til slutt på 229 ferdig reg. :)

Stikker til Sandvika og henter den nå!

Endret av StupidNick
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dame Edna ..? Lysten på å utdype den litt?

Bare at frontlyktene til mange BMW-modeller ligner på dame ednas briller... Jeg aner ikke hvilken designer som står bak designet. Jeg bare liker det ikke.

Men jeg skal være enig i at BMW har bra teknikk, og er svært komfortable. Men må jeg velge BMW, vil jeg valgt en modell fra 1980-90-tallet.

Lenke til kommentar
Bare at frontlyktene til mange BMW-modeller ligner på dame ednas briller... Jeg aner ikke hvilken designer som står bak designet. Jeg bare liker det ikke.

Og jeg som trodde det uttrykket var "forbeholdt" 2007-2009-modellene av Saab 9-5. ;)

Uansett, som nevnt over her er det Chris Bangle som står bak designet på 1-serien, men han gikk av rett etter nyttår, så fremover er det Adrian von Hooydonk som må stå til ansvar for designet på de nye bilene til BMW. Og så langt ser det ikke bra ut, spør du meg. Bangle var sprek, og gjorde noe nytt og friskt til et bilmerke som muligens hadde stagnert litt på designsiden. Misforstå meg rett, 90-tallsbilene til BMW er nydelige. Enkle, rene og tidløse i designet, men ikke særlig spennende. Når den nåværende 5-serien (E60) ble lansert var det ikke mange som syns den forrige (E39) var særlig spennende lenger, men nå når E60-generasjonen er på vei ut er fortsatt designet på modellen sprekt og moderne, særlig sammenlignet med de argeste konkurrentene; Mercedes og Audi.

Meeen, vi kan gjerne ta en heftig designdiskusjon i en annen tråd. Denne har vel strengt tatt gjort jobben sin, siden trådstarter nå sannsynligvis freser rundt i sin nyhentede Fiesta, hvis designspråk meget mulig kan være ganske inspirert av Bangles "flame surfacing"-designspråk. :)

Lenke til kommentar
Meeen, vi kan gjerne ta en heftig designdiskusjon i en annen tråd. Denne har vel strengt tatt gjort jobben sin, siden trådstarter nå sannsynligvis freser rundt i sin nyhentede Fiesta, hvis designspråk meget mulig kan være ganske inspirert av Bangles "flame surfacing"-designspråk. :)

Vel, jeg har ikke så mye jeg skulle sagt, som fiser rundt i en Toyota Corolla fra 2004.... Ikke akkurat en designperle, men den gjør jobben. Frakter meg til jobb, og inneholder alt man har bruk for: sete, ratt, stereo og søbb :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...