StupidNick Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Jeg er på utkikk etter en ny liten, sporty bil som er god å kjøre og har litt plass. Etter en del prøvekjøring av alt fra Fiat til BMW har jeg funnet to favoritter. Egentlig tre favoritter men siden Minien var fryktelig liten i baksetene var det da til slutt BMW 116d (3-dørs 116hk diesel) og Ford Fiesta Sport (120hk bensin) som ser mest aktuelt ut. Kan få Fiestaen til en fin pris ferdig registert i løpet av denne uken, eller jeg kan bestille en BMW 116d som kan leveres i januar 2010. Vurderer begge, men en hvit 116d hadde egentlig vært drømmen, selv om den er noe dyrere.. Ford eller BMW? Endret 18. november 2009 av StupidNick Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Uten tvil BMW'en Hvis du chipper den kan du kanskje også hente 30-40hk hestekrefter mer også Endret 18. november 2009 av Captn Jack Yarr'ow ! Lenke til kommentar
Vidalon Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Du sier jo selv at BMW'en er drømmen, så jeg syns du skal gå for den. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Jeg hadde valgt Ford, men det er pga. i mine øyne er BMW kebab tralle. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Jeg hadde valgt Ford, men det er pga. i mine øyne er BMW kebab tralle. Og ellers har vi det bra eller? Er ikke en gang snakk om Ford her, og heller ikke en gammel 3 serie. Snakk om en nyere 1 serie som er en veldig populær ikke minst fin bil med masse muligheter og fancy duppeditter. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Det er mine synspunkter bare. Jeg ville aldri ha valgt BMW. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Hvorfor ikke en Ford Focus 110 hk diesel? Både større og billigere enn BMW'en. Lenke til kommentar
Kvikksølv Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Jeg ville gått for BMW'en. 1-serien regnes vel for å være veldig driftssikker? Og personlig syns jeg BMW'en ser tøffere ut. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 "En hvit 116d hadde egentlig vært drømmen". Jeg syntes du skal realisere drømmen din og velge BMW`N, det er det du innerst inne har lyst til. Man må realisere noen drømmer mens en kan! Har prøvd en 1-Serie selv, riktignok en litt eldre 118D! God å kjøre, absolutt! Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Jeg ville gått for BMW'en. 1-serien regnes vel for å være veldig driftssikker? Og personlig syns jeg BMW'en ser tøffere ut. Say what?? bmw 1 serie tøff?? ja nå har jeg hørt det også.... også i hvit da, det er den værste fargen man kan ha på en bil, uansett biltype. Ikke det at fiestaen er så tøff altså. Jeg hadde ikke valgt noen av dem hvis jeg skulle brukt så mye penger på bil Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Vel, smaken er som baken. Jeg syntes hvite biler kan være riktig så fine! Hvitt har blitt en moderne farge, ikke noe du bare lenger ser på varebiler og gamle Toyotaer. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Bmw 1-serie er sinnsykt fin, og helt fantastisk å kjøre! 118D går rimelig bra, spesielt vis du hiver på m-understell Lenke til kommentar
Vidalon Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Jeg ville gått for BMW'en. 1-serien regnes vel for å være veldig driftssikker? Og personlig syns jeg BMW'en ser tøffere ut. Say what?? bmw 1 serie tøff?? ja nå har jeg hørt det også.... også i hvit da, det er den værste fargen man kan ha på en bil, uansett biltype. Ikke det at fiestaen er så tøff altså. Jeg hadde ikke valgt noen av dem hvis jeg skulle brukt så mye penger på bil Tja, er man flink med bilpleien syns jeg nye hvite biler med sotede ruter kan være fint. Er man derimot slapp mtp vask, blir det fort veldig stygt. Dette blir jo uansett subjektive meninger, så det viktige er jo uansett trådstarter sin smak. Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Jeg ville uten tvil valgt bmw`n, der får du kvalitet for penga, mye mer enn ford, bmw er skikkelig god tysk kvalitet. Du synest jo bmw er drømmen også. Synest du skal gå for bmw`en jeg Endret 19. november 2009 av Pc96 Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Det måtte bli Fiestaen til slutt. De lagde en veldig god pakke. BMW'en ble litt for dyr som en andrebil da vi skal bytte ut V70'en snart også. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Pen bil da, uten tvil Det som virkelig hadde vært drømmen, hadde vært Fiesta'n med bakhjulsdrift og BMW-ish interiør Edit: Kan jeg spørre hvor mye du må ut med? Endret 19. november 2009 av Wisd0m Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Helt klart BMW'en! 116D'en er ikke akkurat noen kraftsalve... (noe forden heller ikke er, for den saks skyld...) men man har mye større kjøreglede i en BMW enn i en ford. Det er vertfall min mening. Utseende er jo også viktig, og her synes jeg BMW'en utklasser Ford til de grader. Husk at utstyrslisten til BMW er lang som ett vondt år, så ikke la selgeren friste deg, hvis du skal klare og gjennoføre kjøpet uten alt for mye bruk av penger. Men hvis du bestemmer deg å bruke LITT penger på diverse utstyr, så hadde jeg droppet utstyret og heller brukt pengene til å oppgradere til 118D. Jeg ville heller kjørt en normal 118D enn en pimpet 116D... Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Utseende er jo også viktig, og her synes jeg BMW'en utklasser Ford til de grader. Etter at Dame Edna begynte som designer hos BMW har de ikke laget en eneste modell som har vært fin. Og 1 serien skiller seg ikke ut her, nei... Nå er jo ikke fiesta noe sjarmtroll heller, men det er i hvertfall en liten og billig bil som sikkert er billigere i bruk, og billigere å reparere. Men siden begge bilene er tyskproduserte kan man ikke forvente pålitelighet i samme grad som riskokere... (måtte bare snike det inn) Jeg synes du har gjort et godt valg og tatt forden! Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Etter at Dame Edna begynte som designer hos BMW har de ikke laget en eneste modell som har vært fin. Og 1 serien skiller seg ikke ut her, nei... Dame Edna ..? Lysten på å utdype den litt? Uansett, uten å starte noen heftig designdiskusjon her, synes i hvert fall jeg at det er meget liten tvil om at designet til BMW begynte å gå nedover først etter at Chris Bangle gikk av, og hans høyre hånd Adrian van Hooydonk tok over. Det eneste unntaket er X1, som i mine øyne er en stilig bil. Men X6, 5GT og det vi har sett av kommende 5-serie bl. a. vitner om en trist designfremtid hos BMW. Dessverre. Når det gjelder topic: Gratulerer med ny bil! Jeg ville nok gått for BMWen i denne sammenheng, men du blir helt sikkert kjempefornøyd med Fiestaen, den har fått jevnt gode skussmål i bilpressen, og som tre-dørs ser den virkelig tøff ut. Ikke fan av interiøret, men det er vel både smaks- og vanesak, tenker jeg. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Jeg kondolerer med valget... Neida... Du blir sikkert fornøyd Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå