Gå til innhold

Kvalitet på mat


trespiser

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg spiser en del pølser på bensinstasjoner og kiosker rundt om kring men det er veldig mye dårlige pølser. Veldig ofte at jeg får kalde pølser eller gamle pølser. Pølser skal ha en temperatur på 70 grader når dem blir solgt hvis ikke så er dem ulovlige. Jeg liker pølsene varme men er lei av kalde pølser. Enten så virker det som at ikke grillen står på det den skal eller så har dem ikke ligget lenge nok. Men uansett så har jeg fått nok og jeg lurer på hvor man skal rapportere / klage på pølsene så man blir hørt.

 

Hvertfall når det koster 30-50 kroner for en pølse så bør det være luksus og helt perfekte pølser mener jeg i hvertfall.

 

Det er også andre produkter som jeg syns er helt elendige som for eksempel brød fra det lokale bakeriet fikk for noen år siden en radikal forandring til det værre. Noe som gjør at jeg må spise et halvt brød om gangen og det fører også til at jeg legger på meg mye. Derfor prøver jeg å unngå brødene så godt jeg kan.

 

Kjøtt generelt i butikkene har mista smaken og det er ikke så ekte som det en gang var.

 

Hvor har det blitt av kvaliteten?

 

Bør vi ikke ha mye bedre kvalitet på det vi får kjøpt i forhold til prisene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobber selv på en bensistasjon. Det er faktisk ganske strenge regler for stasjonene ang. mat og hvordan maten behandles. Ring dit på dagtid å be om å få snakke med daglig leder så gjør du deg selv og stasjonen en tjeneste. Kommer det en kontrollør innom sliter nok stasjonen mer enn hva en konstruktiv klage kan føre med seg av ubehageligheter.

Lenke til kommentar
Jobber selv på en bensistasjon. Det er faktisk ganske strenge regler for stasjonene ang. mat og hvordan maten behandles. Ring dit på dagtid å be om å få snakke med daglig leder så gjør du deg selv og stasjonen en tjeneste. Kommer det en kontrollør innom sliter nok stasjonen mer enn hva en konstruktiv klage kan føre med seg av ubehageligheter.

Ja, det vet jeg at det hvis ikke så hadde jeg ikke klaget. Da hadde jeg kommet med forslag om nye regler. Men på veldig mange steder så blir reglene blir ikke fulgt opp skikkelig. Har sett mye dårlig hygiene og fått alt for mange kalde pølser. Jeg liker maten sånn den skal være. Pølsene skal ikke selges under 70 grader celcius. Jeg skal finne ut om det går an å ringe kontrollører fra mat tilsynet så fort som mulig så skal jeg tyste på alle som selger kalde pølser. Så det er på tide å skru opp varmen og slutte med å servere kalde pølser. Er ikke rart det blir mye sykdommer og sykdomsfravær i norge. jeg har heldigvis meget god helse og godt immunforsvar så jeg slipper å bli dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...