freshmeat Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Heisan. Driver og skal oppgradere pc'n, og har bestemt meg for å gå for: CPU - AMD Athlon XP 2500+ (Barton) HK - Asus A7N8X Deluxe Spørsmålet er hvilken type ram jeg skal bruke. Hadde tenkt på 2 stk. TwinMOS 512 MB DDR SDRAM PC3200, da denne er relativt rimelig. Men jeg har ingen formening om denne type ram vil bli en 'flaskehals' på computern,- tenker på bus hastighet og slikt. Så spørsmålet er,- vil denne type ram fungere optimalt, eller er det en annen type jeg bør satse på. Raskere, bedre etc... Jeg har prøvd å søke i forumet, uten at det gjorde meg stort klokere. Så hvis noen hadde tatt seg tid til å svare meg på dette, hadde dere hjulpet en fersking stort. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 den rammen der er fin fin sammen med den cpu'n /det hovedkortet, skal du oc'e så kjøpe gjerne med winbond brikker Lenke til kommentar
freshmeat Skrevet 26. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2003 Takker for svaret,- men er fortsatt litt uskikker her... Mente du at jeg skal kjøpe med en winbond brikke i tillegg til de 2 TwinMOS 512 MB DDR SDRAM PC3200 brikkene, eller finnes det winbond-TwinMOS 512 MB DDR SDRAM PC3200-brikker? Gjorde et søk etter winbond brikker på produktoversikten her på hardware, og fant ikke noen. Vet noen hvor man får kjøpt slike? Kan noen forbarme seg? Lenke til kommentar
Vyper Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Takker for svaret,- men er fortsatt litt uskikker her... Mente du at jeg skal kjøpe med en winbond brikke i tillegg til de 2 TwinMOS 512 MB DDR SDRAM PC3200 brikkene, eller finnes det winbond-TwinMOS 512 MB DDR SDRAM PC3200-brikker? Gjorde et søk etter winbond brikker på produktoversikten her på hardware, og fant ikke noen. Vet noen hvor man får kjøpt slike? Kan noen forbarme seg? Han mente nok at du skulle kjøpe TwinMOS 512MB DDR SDRAM PC3200 m/Winbond. Finnes denne type med og uten Winbond. De med er bedre egnet til overklokking da de tåler høyere bus hastighet. Disse koster noen kroner mer. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Kjøp brikkene med Winbond De koster ikke så mye mere og da får du kvalitetsminne så det holder :wink: Lenke til kommentar
freshmeat Skrevet 26. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2003 Takker for all hjelp. Cpu, hovedkort og minne bestilles om noen dager. :smile: Lenke til kommentar
frans Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Har selv nevnte CPU og HK. Bruker de sammen med 2x512 MB PC3200 TwinMos m/winbond. Kjører på XP3200+ hastighet (11x200). Minne på cas 2. PAL8045 kjøler med justerbar Enermax vifte. Lenke til kommentar
freshmeat Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2003 Har selv nevnte CPU og HK. Bruker de sammen med 2x512 MB PC3200 TwinMos m/winbond. Kjører på XP3200+ hastighet (11x200). Minne på cas 2. PAL8045 kjøler med justerbar Enermax vifte. Høres ikke dumt ut det der nei. Har funnet kjølern du nevnte hos databutikken (http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=ALPAL8045T), men hvilken Enermax vifte er det du bruker? - Greit å kjøpe noe som man vet funker... Har ingen erfaring med separat cpu kjøler og vifte, men jeg antar at det bare er å plassere vifta oppå kjøler'n..? Vil jeg trenge noe annet til cpu kjølingen, tenker på kabler o.l. ? En annen ting, "Minne på cas 2".... hva menes med det? Antar at du "overklokker" minnet på en eller annen måte oxå, stilles vel inn i bios'n...? Takker for all hjelp. Freshmeat. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Enjoy: Current list of BIOS faults with the A7N8X-D Rev. 1 & 2 Lenke til kommentar
freshmeat Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2003 Glem det med cas.... Skulle ha undersøkt litt på egenhånd først... :oops: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå