vannmelonen Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Jeg er eier av et Minolta 5D, med en lyssterk 50mm og kit-objektiv på 18-70 mm. Elsker 50 mm-en med sin bokeh, men det begynner å bli merkbart at 5D-en er noen år. Så kommer hjemmepc-tilbud (uten bruttolønnstrekk nå dessverre), med f.eks Canon 450D, og jeg begynner å lure på hva gevinstene vil være ved å bytte ut 5D-en? Jeg tar generelle barn, familie og feriebilder, i tillegg til bilder av katt og hest i aksjon, og autofunksjonen er mest brukt. Både katt og hest (og til dels barn..) bruker jeg pr i dag 50 mm-en til, noe upraktisk, men kit-linsa presterer for dårlig. Og jeg har lenge vurdert å hoppe til annen produsent og derfor ikke tatt investeringen i bedre optikk. Jeg blåser i live view, videofunksjoner og dill, men vil jeg oppleve et løft i bildekvalitet og egenskaper ved fokusering og hastighet innendørs, om jeg kjøper f.eks Canon 450D med 18-55 IS? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Det billigste for deg er vel å gå over til et nyere Sony kamera slik at du kan fortsette å bruke 50mm-en din. Husk at Sony tok over speilrefleks-delen til Minolta; så systemet lever i beste velgående. Hva med å se på en A700? Skal du bytte til noe annet; så ville jeg sett på noe mer spennende en EOS 450D. edit: Jeg blåser i live view, videofunksjoner og dill, men vil jeg oppleve et løft i bildekvalitet og egenskaper ved fokusering og hastighet innendørs, om jeg kjøper f.eks Canon 450D med 18-55 IS? Det er mulig du opplever et løft; men det er også mulig at du blir skuffet. Tom Endret 18. november 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
Fiple Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Hei Hør på Tomsi, A700 er et kamera på linje med nikon d300 når det gjelder bildekvalitet og det får du nå for ca 6200! Canon d40/50 er samme klasse. Alpha 550 er nettopp kommet i salg og den har et godt kitobjektiv, 18-55. Pris ca 6000 hos JP. Mvh fiple Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Se på bruktmarkedet Finn og foto.no, og søk på sony, så finner du mye, det er vel flere A700 til salgs og noen av de har vel gått så lavt som 3800 for kamerahuset.Ellers så har vel Japanfoto en A550 til veldig gunstig pris, den skal være veldig god på svak lys og høy ISO. Her er noen greie sider for å finne informasjon om arvtagere til 5D og optikk; http://www.dyxum.com/index.asp http://www.alphamountworld.com/ Endret 18. november 2009 av Karabin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå