kjetilsand Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Har et spørsmål vedrørende copyright. Jeg ble fotografert i forbindelse med en avisartikkel, og fikk i etterkant tilsendt bildet. Jeg vet det er et copyright-beskyttet bilde. Innebærer dette at jeg ikke kan bruke bildet (som er et bilde av meg) på for eksempel facebook? Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Hva står det i bildekontrakten da? Regner med du kan spørre fotografen om hvilke rettigheter du har fått med "på kjøpet" med bildet. Lenke til kommentar
kjetilsand Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 Hva står det i bildekontrakten da?Regner med du kan spørre fotografen om hvilke rettigheter du har fått med "på kjøpet" med bildet. Skrev ikke under noenting personlig, men det var fotografering på vegne av firmaet vårt, så det kan tenkes at en av mine kompanjonger skrev under noe slikt. Bildet ble tatt i forbindelse med en avisartikkel i DN om det hjelper. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Som sagt så har du som hovedregel ikke lov å publisere bildet på facebook. Du kan benytte deg av siteringsretten hvis bildet ligger offentlig, men da har du ikke lov å endre det. Send en mail til fotografen/ dn, så har du ditt på det tørre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå