Gå til innhold

Vaksineaksjon.no - bare sprøyt!

jonlem

Anbefalte innlegg

Så har de virkelig tatt til med skremselspropaganden sin, folkene bak vaksineaksjon.no ..

"Folkeaksjon" mot influensavaksinen - aftenposten.no

Anne Hafstad: Bare sprøyt (kommentar, aftenposten)

Anne Hafstad oppsummerer altså mine meninger om dette ganske bra vil jeg påstå;

ingen av bakmennene har noen faglig kompetanse innenfor utvikling av svineinfluensa eller medisinske og etiske problemstillinger rundt influensavaksinen.
Det blir til syvende og sist hver og en av oss som må velge hva vi vil gjøre. Men valget hadde vært enklere dersom informasjonen vi fikk, var basert på faktisk kunnskap, og ikke spektakulære teser tatt ut av løse luften.

Er det slik at vi burde høre på disse tilsynelatende temmelig hysteriske menneskene?

De har altså måttet ty til å kjøpe en helside i Dagbladet for å få ut sine meninger.

KAN det være fordi de aller fleste av oss tar dette ganske med ro?

Skamme seg, skulle de. Har sannsynligvis skremt svært mange nå..

EDIT: Modererte meg selv litt ;)

Endret av jonlem
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det slik at vi burde høre på disse tilsynelatende temmelig hysteriske menneskene?

Absolutt ikke, dette er de samme folka som fabler om underjordiske baser på Norges fastland og Svalbard og som bruker Project Camelot og Alex Jones som sannhetsvitner.

Det nytter ikke å føre en normal diskusjon med slike folk, de må latterliggjøres og bankes i skallen med harde fakta når det gjelder en så alvorlig sak som de nå fronter.

Det er meget positivt at virkelige fagfolk kommer på banen og gir en korrekt fremstilling om svineinfluensaen og vaksinen, fordi det disse folka gjør er å bevisst/ubevisst feilinformere folk, noe som kan få potensielt fatale utfall

Lenke til kommentar

Det er det jeg har begynt å frykte ja, lurer på hvor mange som dropper vaksina og faktisk setter seg i en reell fare for å ta turen pga influensaen? Kunne de eventuelt vært redda om det ikke hadde vært for dette hysteriet?

Det er som jeg har prøvd å si flere ganger, det bør være fullt lov og forventet at folk stiller spørsmål ved denne vaksineringen, og vaksinering generelt, FHI og myndighetenes avgjørelser i de aller fleste saker.

MEN det er et stykke fra det jeg vil kalle sunn og betimelig skepsis og kritisk sans, til å aktivt gå inn for en slik mengde hysteri, kaos og vranglære som disse representerer.

Lenke til kommentar

Jeg er ingen konspirasjonsteoretiker, men jeg kan nok om biologi og kjemi til å vite at vaksiner er noe man må være forsiktig med.

I vaksinen vi får her i Norge er det blant andre stoffer kvikksølv og formaldehyd (begge er vel i hovedsak slik at vaksinen skal holde seg, konserveringsmidler). Dét å ta en sprøyte med noen av disse stoffene i uten å vite hvilke virkninger det kan ha på en, det ser jeg på som en skummel ting.

Man burde være bevisst på egen helse.

Trist nok så er de fleste nordmenn så helt latterlig utvitende på helseområdet, at jeg må anbefale at alle tar vaksinen uten å tenke på konsekvensene. Vi lever i et land hvor hva, halvparten av den voksne befolkningen eller mer, tror at man blir forkjølet eller syk av kulde. Med så liten basiskunnskap er det ingen vits i å være kritisk mot å ta en vaksine.

Lenke til kommentar
Folkeaksjonen ledes og støttes av flere grupperinger som blant annet består av Norges største anti-vaksinegruppe på nett, Nyhetsspeilet.no, Fritthelsevalg.org, NetworkMarketing.no, Folk For Frihet, NWO Resistance Norge m.fl.

Javel,

:roll:

Jeg synes det er så komisk at de bruker uttrykket "m.fl.".

Som om det finnes noen flere! De seks grupperingene er fullstendig ukjente fra før. Forstår det om de hadde brukt betegnelser til kjente organisasjoner og latt de puslegrupperingene havne under m.fl, menneh.. stiller meg skeptisk til om det i hele tatt finnes noen m.fl.

Lenke til kommentar

Men tenk på det. Det er forferdelig mye svada i avisene om ditt og datt. Da svineinfluensa kom var det rene hysteriet! Det hørtes ut som svartedauen var her!! Leger anbefalte alle og komme og bli sjekket SNAREST! Du... jesus... når du går inn døra til legen så gliser han.. det ekstra penger til han :) Klart legene ville skape mest mulig panikk! Det er $$$!!!!

Lenke til kommentar

Samme tematikk blir forøvrig debattert i denne tråden. Der har tematikken fått hard respons. Kanskje ikke uventet. Gjentar det jeg sa i refererte tråd;

"Den hjemmesiden innehold så mye faktafeil og kreativmetodikk at det er nesten skammelig å få kalle dette "informasjon". Jeg har tatt vaksinen og merket de generelle bivirkningene samme kveld, eller som vanlig. Ikke la dere skremme av slik konspirasjonshysteri. "

Lenke til kommentar

Det er vel det det handler om i stor grad, bruk av kreativ metodikk for å fremme en sak som egentlig er litt syltynn. Det kreves litt kreativitet for å få det til.

Dessverre er store deler av Norges befolkning litt enkle å påvirke sånn sett.

Beklager om jeg bare oppretta "nok en tråd" om emnet. Klarte bare ikke å la være :whistle:

Men, sånn sett ønsker jeg meg vel mer en diskutsjon rundt folkene, organisasjonene og motivasjonen bak dette, ikke om hvorvidt vaksina eller influensaen er farlig eller ikke :)

Lenke til kommentar

Leder for vaksinemotstand tjener penger på mystisk alternativ

«Kolloidalt sølv er det perfekte alternativ til en potensielt skadelig og til tider dødelig vaksine. Nå når Folkehelseinstituttet og norske myndigheter har gått sammen for å massevaksinere nordmenn er det viktig at du kjenner til alternativene til vaksine for å beskytte deg selv og dine», heter det i reklamen, som også hevder at produktet «uskadeliggjør alle typer virus, bakterier og sopp».

Men det stopper ikke der.

Sølvvannet «dreper HIV», kurerer cystisk fibrose, kan hjelpe mot kreft, og en lang rekke andre sykdommer, skal man tro markedsføringen.

Lenke til kommentar
Trist nok så er de fleste nordmenn så helt latterlig utvitende på helseområdet, at jeg må anbefale at alle tar vaksinen uten å tenke på konsekvensene. Vi lever i et land hvor hva, halvparten av den voksne befolkningen eller mer, tror at man blir forkjølet eller syk av kulde.

Kulde i seg selv fører ikke til forkjølelse, men undersøkelser har vist at det kan være en medvirkende faktor til at sykdommen bryter ut.

http://fampra.oxfordjournals.org/cgi/conte...stract/22/6/608

Lenke til kommentar
I vaksinen vi får her i Norge er det blant andre stoffer kvikksølv og formaldehyd (begge er vel i hovedsak slik at vaksinen skal holde seg, konserveringsmidler). Dét å ta en sprøyte med noen av disse stoffene i uten å vite hvilke virkninger det kan ha på en, det ser jeg på som en skummel ting.

En får faktisk i seg like mye kvikksølv av 150-200 gram fisk.

Lenke til kommentar

Herregud, få tilbake kvakksalverloven som den var før. Forby alt som er helt opp til kiropraktor.

Jeg må le av det kvinnfolket på NRK-debatt. Vil ikke svare på det enkle spørsmålet som blir stilt. Han andre fyren har en skjorte med reklame for solsenger.

Endret av Robocoop
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...