Gå til innhold

Facebook og twitter på konsoll... hva skal vi med det?

-iL-

Anbefalte innlegg

Det er et hakk videre ja, men hva gjør det? Finner det utrolig at folk som har nok teknisk innsikt til å oppsøke forum (ikke at det krever stort men) samtidig mener at framskritt er kjipt? Masse funksjoner i en mobil kan gå ut over levetiden men ville noen her gått tilbake til mobiler med enlinjers sort/grønt-display og som knapt kan gjøre mer enn å ringe/sms? Trodde ikke det nei.

Konsollene har fått/får en softwareoppdatering og det vil ikke påvirke stabiliteten eller levetiden på noe som helst slags vis. Synes man at Face/Twitter stinker så er det fortsatt helt frivillig å benytte tjenestene. Forstår ikke at det kan være noe å klage på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva i F skal jeg med det på 360/PS3 ?

Kanskje jeg begynner å bli gammel, men ser ikke dette som noen nytte i det hele tatt. (og ja jeg bruker facebook hver dag via PC).

Konsollene våre skal liksom gjøre alt i dag, jeg elsker streaming av video fra PC, samt visning av bilder. Musikk? Nei, til det er brukergrensesnittete horriblet, og kontrollene ikke gode nok. (som man savner xboxmediacenter)

Men facebook? twitter? hva skal vi med sosiale apps til konsoller?

Interessant spørsmål, og da tenker jeg på den utviklingen som har skjedd i løpet av denne generasjonen med konsoller sosialt sett. Sånn sett er det helt logisk og i tråd med utviklinga at facebook og twitter legges til.

Spill står fortsatt i fokus(håper jeg), og at alle facebookvennene blir oppdatert på achievements og trofèer er sikkert noe mange finner artig. :)

Lenke til kommentar
Dritpinlig å dele spillinformasjon på facebook da, så alle kan se hvor stor nerd du egentlig er.

Til forskjell fra f.eks gamerscore?

Nå pratet jeg om at alle vennene dine på facebook får se alt av det du gjør i spill på nettet, mens gamerscore er bare noe vennene dine som har xbox selv ser.

Og så var det delvis spøk og.

Last.fm kommer etterhvert og, men jeg skulle ønske de gikk for Spotify istedet. Da hadde jeg også følt at jeg fikk noe igjen for Live-abbonementet mitt.

Lenke til kommentar

Konsoller er jo multimediemaskiner. De er jo PC-er i et litt spesielt kabinett med et litt annerledes OS. For min del trenger jeg ikke Facebook og Twitter på xboxen, skal jeg på liv og død holde på med det står PC-en rett ved siden av. Men jeg ser også poenget for de som ikke har PC stående i stua koblet til TV-en. Det er lett å streame film og musikk fra PC-en til xboxen via nettverk, eller streame rett fra internett. Ser for meg at dette er noe mange kommer til å bruke.

Konsoller er ikke bare for å spille, mobiltelefoner er ikke bare for å ringe. Det var da, nå tiden har gått fremover. (Selv om man kan diskutere om det er en god idé at alle har med seg kamera på fest)

Dessuten; levetiden på slike produkter er et resultat av en mengde ting, ikke kun utvidet funksjonalitet i programvare. Tiden da en konsoll kun spilte spill, og mobilene bare kunne ringe er (heldigvis) over for lengst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...