Gå til innhold

Facebook og twitter på konsoll... hva skal vi med det?

-iL-

Anbefalte innlegg

Hva i F skal jeg med det på 360/PS3 ?

Kanskje jeg begynner å bli gammel, men ser ikke dette som noen nytte i det hele tatt. (og ja jeg bruker facebook hver dag via PC).

Konsollene våre skal liksom gjøre alt i dag, jeg elsker streaming av video fra PC, samt visning av bilder. Musikk? Nei, til det er brukergrensesnittete horriblet, og kontrollene ikke gode nok. (som man savner xboxmediacenter)

Men facebook? twitter? hva skal vi med sosiale apps til konsoller?

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt spørsmål -iL-.

Personelig synes jeg konsollene beveger seg for mye bort fra konsoll aspektet og mer over til underholdnings senter hvor konsoll bare er en del av enheten. I gamle dager var en konsoll nettopp det, en konsoll, man spilte spill på den, ikke noe mer. Snart skal vel en konsoll støvsuge stua, trakte kaffe, passe huset, styre varmen og passe på at bestemor får pillene til rett tid.

Hva skal man med sosiale apps? Hva skal man egentlig med tusenvis av andre funksjoner i en konsoll? Jeg er sikkert litt gammeldags men, f.eks, X360 har hadt store problemer med defekte enheter, enheter som går til hsikke, red ring of death og hele den pakken der. I dag er levetiden til en konsoll drastisk redusert, mye fordi det er så vanvittig mye teknologi i enheten at der er mer som kan gå galt. Jeg har en gammel sega stående, man må blåse litt på kontakt punktene mellom spill og enhet men når jeg plopper Wonderboy inn i enheten og fyrer opp starter spillet uten noen problemer. Dette på en enhet som snart er 20 år gamme. Samme med NES maskinen min, og SNES maskinen. T.o.m N64 maskinen og PS1 enheten min tutler og går, selv om PS1 nå begynner å bli veldig slitt på drevet.

Slik sett følger man vel bare trenden med konsoller, og teknologiske dingsebomser generelt. Alt skal pakkes inn av funksjoner i slike enheter i dag, og jo mer teknologi som skal inn dess flere ting har du som kan klikke. Tviler på at man kan sitte om 20 år fra nå og snakke om den originale PS3/X360en man har stående og spillbar, som minner fra svunnede tider.

Lenke til kommentar

Er dette seriøst? Man trenger ikke en gang laste ned facebook hvis man ikke vil. Twitter trenger du heller aldri trykke på.

Filmleietjenesten er det beste som har skjedd på konsoller noen gang.

Helt utrolig hva folk kan klage på.

Endret av Oleido
Lenke til kommentar

Zune-tjenesten er episk ja, og jeg ser godt for meg at mange synes det er gøy å poppe en automatisk melding til Facebook når man har klart en vanskelig achievement f.eks. Bildebrowsing fungerte veldig bra på Xboxen og det er nok den mest nyttige delen for meg, kjekt å se bildene på storskjermen i stua. Twitter bruker jeg ikke og guess what, da trenger jeg ikke tenke mer på det :)

Og Bear^, hardwareproblemer som konsoller idag har blir nok ikke verre av utvidelser i mulighetene til programvaren i konsollen.

Lenke til kommentar
Ja ikke sant, her sitter dere å klager vilt på tråden -iL- har opprettet, uten å overhode skjønne hva "Men facebook? twitter? hva skal vi med sosiale apps til konsoller?" i slutten legger opp til.

Får bare si; Godt jobba :)

Igjen, de er valgfrie. De blir ikke påtvunget.

Hvis man absolutt ikke orker å se logoen av de dukke opp på tv skjermen en gang i blant så får man droppe konsoller da og kjøpe PC eller Commodore 64. For denne trenden kommer aldri til å snu.

Blir som å sitte å klage på at spill i dag ikke er 2D lenger, fordi "alt var så mye bedre før". Vel, tough luck.

Og hva vi skal med dem er ikke særlig vesentlig da det er millioner av brukere som vil ha dem.

Lenke til kommentar
Ja ikke sant, her sitter dere å klager vilt på tråden -iL- har opprettet, uten å overhode skjønne hva "Men facebook? twitter? hva skal vi med sosiale apps til konsoller?" i slutten legger opp til.

Får bare si; Godt jobba :)

Jeg ga to gode eksempler på hva sosiale apps til konsoller er godt for. Skryt av achieviements (eller Trophies for dere SDF-gutta der ute), og bildebrowsing på storskjermen i stua. Jeg er ikke spesielt "nerd" men ser nytten i sistnevnte og tror nok mange synes at førstnevnte er en nyttig funksjon det også.

At sosiale apps til konsoller har nytteverdi er nok hevet over enhver tvil. Det er også klart at det ikke er noe for alle, men slik er det med alt.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er dette seriøst ment.

Hvorfor proppes konsollen fullt av totalt ubrukelige ting? Ser heller at de bruker utviklertid på ting som er mer nyttige.

Er vel bare tidsspørsmål før vi kan droppe GET boksen, og sette tv-kortet inn i HD konsollene?

Lenke til kommentar
Hvorfor proppes konsollen fullt av totalt ubrukelige ting? Ser heller at de bruker utviklertid på ting som er mer nyttige.

For deg kanskje, men eg er ganske sikker på at det finnes nokon der ute som faktisk benytter seg av tilbodet. Facebook og Twitter er det store på internett i dag. Alle maser om dette, alle har hurtiglenke for å kople ein artikkel eller liknande til ein av dei.

Lenke til kommentar

For deg kanskje, men eg er ganske sikker på at det finnes nokon der ute som faktisk benytter seg av tilbodet. Facebook og Twitter er det store på internett i dag. Alle maser om dette, alle har hurtiglenke for å kople ein artikkel eller liknande til ein av dei.

Ja nettopp. Hvor mange bruker konsollen til å tusle rundt på internett?

Lenke til kommentar

For meg så gjør det ikke noe at konsollene får flere muligheter siden det i praksis kan bety mindre enheter i huset, og lettere å få fram alt på tven i stua når ting skal vises fram. Jeg brukte mediacenter til xboxen mye når dataen sto på kontoret og xboxen i stua, men nå er det skolelaptopen med hdmi som blir det enkleste valget.

Ellers så ser jeg på facebook og twitter på konsollen som en slags gimmick og gi folk ekstra grunn til å kjøpe el noe. Selve facebookapplikasjonen er ganske dårlig siden det er vanskelig å gjøre ting som er lett på pc (bruker facebook en god del hver dag), men jeg må også si at jeg digget muligheten til å se hvem på vennelista mi på facebook som hadde xbox og live og legge de til som venner! Fra før var jo livevennelista mi fylt av forumnerds som meg, og de fleste har jeg aldri sett ansiktet på så moro å få inn flere "kjente" avatars :) :)

Ellers så skjønner jeg ikke dere som klager på alt som er nytt..

Akkurat det med facebook er vel på alt som finnes snart, og forundrer meg ikke om det blir mulig å få det på kjøleskapet snart. :p

Men ellers så er det jo moro å se hvor stort en spillkonsoll er blitt og alle mulighetene som stadig kommer! Jeg tror at med dette så vil vi få stadig flere inn i spillverdenen siden det kan rettferdiggjøres mer og mer å handle en konsoll til stua. Se bare på PS3 som mange av mine venner som mobba tvspill nå har i stua si. De kjøpte først mest for blu-ray, og nå spiller vel alle sammen jevnlig ifølge friendslista ;)

Lenke til kommentar
Dritpinlig å dele spillinformasjon på facebook da, så alle kan se hvor stor nerd du egentlig er.

Til forskjell fra f.eks gamerscore?

Jeg har aldri skjønt poenget med Facebook og Twitter på konsoll. Ikke at det kan kalles konsoll, lengre. Det heter vel mediasenter eller noe sånt tull nå. På mange måter er det som mobiltelefoner i dag. De har kamera, mp3-spiller, internett, spill og fuglene vet hva. Vi kan til og med ringe med dem. ;) Resultatet er ganske enkelt at produsentene må pakke inn mer og mer for å kunne konkurrere, noe som gjør at kvaliteten går drastisk ned. Prisen har gått mye ned med årene, men det har levetiden deres også.

For øvrig trenger vi vel minst tastatur for å bruke Facebook, og helst også mus? less til en kontorpakke, så har du en PC du ikke kan oppgradere.

Edit: Jeg har en gammel Playstation stående på soverommet. Den er så slitt at lokket ikke lengre sitter helt fast, så jeg må legge en bok eller noe lignende oppå for å holde det nede. Men den fungerer helt fint, selv i dag.

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Helt utrolig hva folk kan klage på.

Det handler ikke om twitter eller facebook som individuelle applikasjoner. Det handler om hva implementasjon av slike programmer kan forutsi for hvilken retning spillkonsoller vil ta. Som noen av posterne har nevnt så blir konsollene stadig mer multimediamaskiner med støtte for andre medier enn kun spill, men jeg mener å legge inn programmer som Twitter og Facebook blir et hakk over det igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...