preje Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Skal bestille en i7 920 og ønsker en D0-utgave, men aner ikke om jeg får C0- eller D0-stepping fordi det er relativt dårlige opplysninger hos de fleste sjapper. Fant et eksempel hos netshop hvor det er tydelig, men ganske så ulike priser, noe jeg syns er merkelig Sjekk selv! Kan ikke si at jeg er lysten på å betale nærmere 2500,- for den cpu'en ettersom jeg i utgangspunktet regnet med pris nærmere 2000,- Har fulgt med en stund, spart penger for å kunne kjøpe dette og skulle kjøpe hele pc'n hos DustinHome, men så var det tomt for den cpu'n Så da blir cpu kjøpt et annet sted, men hvordan vet jeg at jeg får D0, og som sagt - hvorfor slik prisforskjell? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 D0 er (som regel) lettere å klokke så de fleste vil vel ha den. Intel skiller ikke på revisjonene når de sender fra seg CPU'er så nettbutikken(e) må sortere selv, derfor prisforskjellen. Nå er det vel såpass lenge siden D0 kom at det vel ikke er igjen så mye C0 der ute, men en vet jo aldri... Lenke til kommentar
preje Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 D0 er (som regel) lettere å klokke så de fleste vil vel ha den. Intel skiller ikke på revisjonene når de sender fra seg CPU'er så nettbutikken(e) må sortere selv, derfor prisforskjellen. Nå er det vel såpass lenge siden D0 kom at det vel ikke er igjen så mye C0 der ute, men en vet jo aldri... Nei det er akkurat det, "en vet jo aldri..." Men mulig du har rett, for netshop var faktisk det eneste "seriøse" stedet jeg kunne finne flere utgaver av cpu'n til salgs. Men det er mye utsolgt for tiden..... og er det litt sånn at priser på hardware generelt er på vei opp? Jeg har litt inntrykk av det nemlig Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Jeg tviler på at butikkene skiller på dette basert på overklokkingsevne. Det er mer sansynlig at det har vært en liten endring i pris fra det ene partier ble jøpt inn til neste parti (som var en annen revisjon), og pga. det var en revisjonsforskjell så ble det opprettet som en egen vare i stedet for å gå under samme beskrivelse i datasystemet. Noe helt sånt mundan forklaring er det helt sikkert på det. Ikke les for mye inn i det -Stigma Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Jeg tviler på at butikkene skiller på dette basert på overklokkingsevne. Nei, men butikkene skiller revisjonene pga. etterspørsel. Helt siden mai har jo mange spesifikt forespurt etter D0 og dette har medført at noen butikker begynt å sortere disse ut som egen vare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå