Bendelormen Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Hei. Håper på litt hjelp av noen som har litt mer peiling enn meg til valg av videokamera. Har tenkt til å ønske oss nytt kamera til jul. Har lyst på ett kamera med Mini-DV, pga både mine foreldre og svigerforeldre bruker dette, og vil da forenkle dette med å få filmene deres inn på min maskin osv for redigering senere. Jeg er ikke ute etter noe spesielt dyrt eller fancy kamera, det må være brukbart og enkelt så kone barn og hvemsomhelst kan bruke det. Håper noen kan hjelpe meg med å finne dette. Mvh Bendel Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Er ikke mange mini-DV-kameraer å velge mellom lenger. Kun blant den litt høyere prisklasse og semi-pro-klassen. Er minnekort som er i ferd med å ta over. Du kan for øvrig få kjøpt et nytt Canon HV 40 til ca 8K. Forgjengerne HV30 og HV20 selges brukt for ca 5K på f.eks Finn.no. Disse jeg nevte her er HDV-kameraer. Du kan valgfritt velge om du vil ta opp i standad DV-AVI eller HD-kvalitet. Panasonic hadde også noen testvinnere du kan se etter om du skal kjøpe brukt. Det er NV-GS-seien som: NV-GS300, NV-GS320 og NV-GS500. Disse har ikke HD-oppløsning, men har ekte widescreen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå