VTW Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Hei! Jeg har tenkt å studere til lege, men det er jo tilnærmet umulig å komme inn på legestudiet i Norge. Jeg gjør derfor som mange andre; jeg ser på mulighetene for å studere i utlandet. Men vil helst ikke studere i Polen eller Tyskland e.l. ettersom jeg ikke er spesielt glad i å lære meg språk. (Ja, undervisningen foregår på engelsk, men man må/bør likevel lære seg nasjonalspråket for å kunne kommunisere bedre med pasientene når man skal ha praksisen i landet) Altså, det jeg lurer på er; er det noen som vet om og/eller har kjennskap til skoler med legestudie i utlandet hvor nasjolspråket er engelsk? Skoler i USA, Australia etc..? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Uhm, hva med England, Skottland eller Irland? Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Det negative med England er at legestudie allerede er svært dyrt og det kommer mest trolig til å bli en god del dyrere til neste år. Men på den andre siden så er legestudie i England kortere enn mange andre plasser og systemet er nokså likt det norske, tørr jeg å påstå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå