Andzel Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Hei. Var innom EB Games istad og kjøpte meg F.E.A.R 2 Limited Edition ettersom de hadde den. F.E.A.R 2 koster 499 og limited edition kostet 178 O.o. Uansett: Kommer hjem og finner ut det skal være tre CD'er med men har bare fått vanlig F.E.A.R 2! Så det de kunne gjøre var bare å gi meg pengene tilbake. Skal ikke jeg ha lov til å få produktet jeg kjøpte ved at de sender det inn også får det tilbake komplett? Bare lurer. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Nei. Penger tilbake er helt i henhold til loven. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 Bare lurte jeg ^.^. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Du kan kreve omlevering så framt selger kan få tak i erstatningsprodukt til deg innenfor en rimelig kostnad (som de må ta selvsagt). Ref forbrukerkjøpsloven §26 og §29. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 Det viste jeg ikke. Takk for det da veit jeg det til neste gang. Fikk igjen penger og betale bare 50% nå så. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Du kan kreve omlevering så framt selger kan få tak i erstatningsprodukt til deg innenfor en rimelig kostnad (som de må ta selvsagt). Ref forbrukerkjøpsloven §26 og §29. Lykke til med å få til det ved spillkjøp... I praksis har dette ingenting å si da selger bare kan si at leverandøren ikke leverer dette lenger, hvem skal man da klage til og bli tatt seriøst? Selv ikke forbrukerrådet ville gidde bruke tid på dette... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Ikke folka i butikken heller, så de gir deg et nytt spill og ferdig med det. Ingen står i kassa og kverulerer over lover og regler. De har retningslinjer innad i butikken de følger ved slike tilfeller. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Lurer på hva de hadde sagt vist du skal ta reklamasjon på et spill ? Noen som faktisk har prøvd det før? Lenke til kommentar
morgster Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Jada, skjer stadig vekk det. Gjerne hvis spillet fryser litt uti. Da omleveres det gjerne. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 20. november 2009 Forfatter Del Skrevet 20. november 2009 Jada, skjer stadig vekk det. Gjerne hvis spillet fryser litt uti. Da omleveres det gjerne. Så det er faktisk mulig? Men uansett om spillet er litt over et år gammelt? Veit det er to års reklamasjon så. Tror de fleste spillbutikkene hadde blitt skeptisk da. Lenke til kommentar
Fiat justitia Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Du kan kreve omlevering så framt selger kan få tak i erstatningsprodukt til deg innenfor en rimelig kostnad (som de må ta selvsagt). Ref forbrukerkjøpsloven §26 og §29. Problemet i slike tilfeller er svingninger i kostprisen. Dersom dette spillet hadde en innkost på 140,- så er det ikke rimelig å kreve at butikken skal kjøpe inn et nytt spill med kostpris på 450,-. Spill er generelt et produkt med lav bruttofortjeneste. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 Ja, det forstår jo jeg også det. Blir jo samme beløp synes jeg kommer aldri over. Det står ikke i noen § heller så. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Problemet i slike tilfeller er svingninger i kostprisen. Dersom dette spillet hadde en innkost på 140,- så er det ikke rimelig å kreve at butikken skal kjøpe inn et nytt spill med kostpris på 450,-. Spill er generelt et produkt med lav bruttofortjeneste. Kan ikke selger tilby avhjelp, vil først og fremst heving av kjøpet være aktuelt. Man vil som hovedregel kunne kreve erstatning for eventuell prisdifferanse om spillet kjøpes dyrere et annet sted. Ofte vil selger neppe komme så mye bedre ut av det ved å nekte omlevering, altså. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå