Cyberfrog Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 EA har gått ganske langt i promoteringen av den tittelen, ja. Electronic Arts partnered with GameStop for a one-day promotion of Dante's Inferno on September 9, 2009. Those that pre-ordered the game were offered a $6.66 discount, the Number of the Beast. In addition, EA conducted an unsolicited mailing in which checks for $200 were sent to selected video game critics, with the following note: "In Dante's Inferno, Greed is a two-headed beast. Hoarding wealth feeds one beast, and squandering it satiates the other. By cashing this check you succumb to avarice by hoarding filthy lucre, but by not cashing it, you waste it, and thereby surrender to prodigality. Make your choice and suffer the consequence for your sin. And scoff not, for consequences are imminent."A viral marketing campaign was also launched featuring a website and ad for a fake religious came called "Mass: We Pray" which now links to a trailer for Dante's Inferno as well as a related Facebook ap. Lenke til kommentar
sultanIverigste Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Prayer Works Interactive xD Pray points... uff.. herlig spill Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Herlig! Endelig ser det ut til at det er flere som gjør det som skulle vært gjort for to tusen år siden, å le og spøke av dette tullet!!! De religiøse kommer til å bli rasende og vi vil få se boikott kampanjer på kristne nettsider også videre, (noe som selvfølgelig resulterer i en salgs boom ), men det ser jeg positivt på, for det gjør at flere våkner og kommer seg ut av det jeg kaller tankefengslet og det er alltid positivt. Det tar ikke livet av deg å tenke positivt, men kritisk og være sunn skeptisk! Religion go'in and that's !!! Lenke til kommentar
Sisyphus Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Tror ikke kriste er målgruppen til Dante's Inferno så da er vel ikke akkuratt boikott noe stort problem. De kriste griner om alt i USA, de klarte å få amerikanske Walmart til å slutte å selge musikk med banneord noe som resulterte i alle disse "clean" merka cd'ene. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Dette er det mest fantastiske jeg har sett enten det er en spøk eller ikke. EDIT: Var litt kjapp der Endret 22. november 2009 av Isbilen Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Reklamen har ihvertfall gjort jobben sin godt når det blir et diskusjonsemne her. Må si jeg er imponert over EA i dette tilfellet, det er veldig atypisk for selskaper å stå bak en slik mulig kontroversiell sak. Dette er kanskje port 80, men selskaper blir fortsatt stilt ansvarlig for det de legger ut. De lager reklame som latterliggjør overtroen til andre for å promotere sitt eget fantasiprodukt, så de får faktisk applaus fra meg. Lenke til kommentar
Gayatri-mantra Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Utrolig. Hvis dette virkelig er ekte vare, så lurer jeg på hvor mange som egentlig kommer til å kjøpe dette spillet Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 Reklamen har ihvertfall gjort jobben sin godt når det blir et diskusjonsemne her.Må si jeg er imponert over EA i dette tilfellet, det er veldig atypisk for selskaper å stå bak en slik mulig kontroversiell sak. Dette er kanskje port 80, men selskaper blir fortsatt stilt ansvarlig for det de legger ut. De lager reklame som latterliggjør overtroen til andre for å promotere sitt eget fantasiprodukt, så de får faktisk applaus fra meg. Dette viser helt klart en forandring i USA. Kansje de begynner å bli mer sekulære? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 No har ikkje religion like godt rotfeste her i landet som mange andre land, eg er ikkje overraska eller forundra om dette kjem. Nesten litt snodig at det ikkje finnes fleire spel basert på religion faktisk. Det må jo være ein glimrande måte å nå ut til unge på. Å be kan kanskje være litt keisamt i lengden, men det er sikkert dei som vil bruke det. Sjølv har eg spelt nokre religiøse spel, i dag er dei i kategorien "nostalgiske klassigere" for min del. Har dei alle på CD. Produsent: Wisdom Tree Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Bible Adventures I dette skal du, som Noa, samle alle dyrene over forskjellige brett. Her skal du redde Moses. David skal redde sauer og til slutt beseire Goliat. Spiritual Warfare Dette er meir omfattande og lengre enn dei tre andre. Du skal gjennom mange brett, samle våpen og til slutt beseire djevelen. Lenke til kommentar
8qk5xlv3 Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Regner med jeg kjøper dette til xbox (Dante's Inferno, ser faktisk ganske bra ut også fra det jeg har lest på Gamespot) bare for å støtte saken (dvs, lage flere spill som fornærmer religiøse konservative). Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Det finnes en rekke religiøse spill, men de blir sjeldent godt mottatt. Som regel er dette et resultat av at kvaliteten på religiøse spill er veldig lav (bare se på Bible Games, som er kjent for den latterlig lave kvaliteten) og at det finnes et svært lite marked for dette (fundamentalister). Lenke til kommentar
8qk5xlv3 Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Dette er som sagt tidligere i tråden reklame for Dante's Inferno, ikke for et kristent "be" spill på Wii. Det er definitivt et marked for et spill som Dante's Inferno. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Det finnes en rekke religiøse spill, men de blir sjeldent godt mottatt.Som regel er dette et resultat av at kvaliteten på religiøse spill er veldig lav (bare se på Bible Games, som er kjent for den latterlig lave kvaliteten) og at det finnes et svært lite marked for dette (fundamentalister). Tja. Flere av fundamentalistene mener kanskje snarere at dataspill er særdeles fæle og lokker de unge til synd. Et bra Jesus-spill er det nok marked for, men det ser ikke ut som om noen tør satse store penger på dette, og faktisk lage noe som duger. Hvis det i det hele tatt er mulig å lage noe spillbart, morsomt, "ikke for kontroversielt" gitt materialet, da. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Fantastisk. Trodde nesten på denne. Genial reklame, dette hadde eg ikkje forventa av EA. Fantastisk bra Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Sjølv har eg spelt nokre religiøse spel, i dag er dei i kategorien "nostalgiske klassigere" for min del. Anbefales! Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Sjølv har eg spelt nokre religiøse spel, i dag er dei i kategorien "nostalgiske klassigere" for min del. Anbefales! Genialt! Lenke til kommentar
Gayatri-mantra Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Det finnes en rekke religiøse spill, men de blir sjeldent godt mottatt.Som regel er dette et resultat av at kvaliteten på religiøse spill er veldig lav (bare se på Bible Games, som er kjent for den latterlig lave kvaliteten) og at det finnes et svært lite marked for dette (fundamentalister). Det er nok noe i det. Jeg vil ikke ta noe parti om det nå, men samtidig så kan det nok komme an på hvilken type spill det er også. Det kan jo for all del bli lagd et spill med enten religiøse synspunkt eller trekk. Spillet trenger dog ikke være dårlig. Lenke til kommentar
G Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Det finnes bøtter og spann av dårlige kristne videofilmer, så jeg tror ikke så mye på noen gode spill fra kristne miljøer. Filmer om f.eks. Samson. Lånte den på folkebiblioteket på VHS en gang. Når jeg så det dårlige skuespillet, og hvor mye penger som kanskje var sløst bort på en slik film så tenkte jeg mitt. Nei, da er filmer som Alexander mer underholdende. Endret 6. desember 2009 av G Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Jeg husker jeg og noen kamerater leide en film. Ofte tar det lang tid å bestemme seg, så vi piler en rekke filmer som er aktuelle, og velger en vilkårlig. Det endte på en film jeg dessverre ikke husker, for det var den TEITESTE filmen jeg har sett. Vi så for sent at det stod bakpå "inspirert av The Matrix... og verdens mest solgte bok: Bibelen" Den hadde ingenting med The Matrix å gjøre på noen som helst måte, og de som skrev det burde fengsles eller bøtlegges. Det var mer lignende 1984 hvor alle ble innlemmet i et fantastisk dekadent samfunn, men kristne nektet og ble drept for det. Filmen sluttet med at ikketroende ble...hjernevasket, lobotomert eller noe slikt, det kom ikke helt tydelig frem, mens kristne ble drept "og møtte jesus der" eller noe slikt. Ihvertfall ble de ikketroende lurt og på en eller annen måte så gjorde visst de kristne rett i å la seg drepe fordi de var hjerneløse idioter. Den sluttet noe sånt som at man så hoved-ateisten som sa noe lignende "jeg burde hørt på han Jesus-aktige karen i fengselet" Drittfilm. Den kastet bort en del av livet mitt som jeg kunne brukt på å se en BRA film istedet. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Jeg vil se den filmen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå