jakblak Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 er det noen som kan hjelpe meg med å skrive alle gaming forkortelsene dere kan og skriv hva det betyr takk takk:D Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 www.urbandictionary.com Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Hvis du skal lage ordbok kan det være en god ide å ha kontroll på orddelingsreglene. Ord som uttales i ett skal som regel også skrives i ett. Kombinasjoner av norske og engelske ord som uttales som et ord skal skrives med bindestrek mellom. Altså "Gaming-ordbok". Ellers er det et godt tips å søke rundt på urban dictionary som Gavekort så sublimt prøver å uttrykke. Det kan også være verdt å tenke på at mange forkortelser av uttrykk kan ha flere betydninger avhengig av situasjon og/eller spill. For eksempel kan "gg" både bety "Good game" og "Gotta go", mens "FPS" både kn være "Frames per second" og "First Person Shooter". Så pass på å få med alle betydningene. Endret 18. november 2009 av Snorre Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 WTF = What the f*** FTW = For the win FTL = For The Loose / For The Leet, veldig få som bruker denne. GG = Good Game HF = Have Fun GL = Good Luck WOOT = We Owned Other Team, men jeg bruker w00t eller wut i en "WHAAAAT?!??!?!" situasjon da "We Owned Other Team" høres ut som en setning laget av en 12-åring. BRB = Be Right Back BBL = Be Back Later IMO = In My Opinion IMHO = In My Honest Opinion AFAIK = As Far As I Know PLXKKTHX = Please, ok, thanks. GTG / G2G = Got To Go Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Gidder ikke oversette til norsk. IIRC = If I Recall Correctly THX = Thanks FFS = For f*ck sake PLS = Please Pull = Skyte en fiende så den angriper spilleren(e), helst uten at de andre fiendene følger etter. Mye brukt i MMORPG'er. Res = Resurrect me (mye brukt i MMORPG'er) Inv = Invite (navngitt spiller, eller meg om ikke noe annet er oppgitt) (mye brukt i MMORPGer) Kan sikkert flere, men får ta det en annen gang om jeg gidder. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Woot eller w00t brukes som oftest som et alternativ til "YES!", "YAAAAAY!!" osv. Edit: Altså utenfor spillsammenheng også. Endret 19. november 2009 av Benny Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 OMG= Oh my god HAXX= En eller flere av motstandere mistenkes for juksing. Pwnd= Idet man dreper noen enten ved et spektakulært drap eller ved at du er sint/irritert på den spilleren. Ofte en kompis du vet er bedre enn deg. Men går mest i "helvete" å "faen" når jeg om mine kompiser spiller. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 IMHO betyr vel In My Humble Opinion, ikke Honest? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 STFU = Shut the fuck up GTFO = Get the fuck out Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 er ikke GTFO Get The Fuck Off? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Ganske sikker på at det er get the fuck out. Har hvertfall aldri sett det bli brukt i get the fuck off-sammenheng. Ellers har jeg alltid hatt det for meg at IMHO står for "In my humble opinion" og ikke "In my honest opinion". Sistnevnte impliserer jo at de gangene du ikke bruke IMHO, så er meningene dine uærlige. Å skulle legge til ærlig virker selvmotsigende. "Humble" derimot, er et ord som kan brukes for å uttrykke høflighet. Altså en god ordning. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 (endret) gh = good half 99 (gg) = good game soz = sorry fu = f*ck you cockblocker = en spiller som plasserer seg slik at du ikke får bevegd på deg, gjerne ved en trang inngang/utgang osv, resulterer veldig ofte i det at du/begge dør noobtube = grenade launcher Endret 20. november 2009 av E.C. Lenke til kommentar
H5N1 Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 GTFO = Get The Fuck Off Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 (endret) WOOT = We Owned Other Team, men jeg bruker w00t eller wut i en "WHAAAAT?!??!?!" situasjon da "We Owned Other Team" høres ut som en setning laget av en 12-åring. Nei. At det er en forkortelse for 'we owned the other team', samt misforståelsen at det betyr 'what' har kommet i senere tid. Ville også slått opp 'loose' i ordboken hvis jeg var deg. Endret 20. november 2009 av Juℓenissen Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 teabagging, en rude gesture hvor man kneler og det ser ut som man presser nøttene i ansiktet/munnen til en annen (død) motspiller. Lenke til kommentar
Richard_S Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 er ikke GTFO Get The Fuck Off? Det må være out, hvis ikke funker ikke "tits or GTFO" Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 (endret) http://www.urbandictionary.com/define.php?term=woot Woot originated as a hacker term for root (or administrative) access to a computer. However, with the term as coincides with the gamer term, "w00t". "w00t" was originally an trunicated expression common among players of Dungeons and Dragons tabletop role-playing game for "Wow, loot!" Thus the term passed into the net-culture where it thrived in video game communities and lost its original meaning and is used simply as a term of excitement. "I defeated the dark sorcerer! Woot!" "woot! i r teh flagmastar!" (Think Tribes) "Woot, I pwnzed this dude's boxen!' Endret 20. november 2009 av Slettet-aNZFa3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå