Digidice Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 (endret) hehe, skulle ventet litt jeg og, har et 4870x2. Husker også den gangen jeg punget ut med 5000 kr for et 7800GTX... 18 Åring med første skikkelige sommerjobb... Brukte alt for mye penger på tull den sommeren ^^. Men på en annen side brukte jeg maskinen helt til i mai i år (maskinen ble kjøpt i 2005) Va hardere tider litt før ja: OCZ GeForce 8800GTX GPU 768MB - 4995,- og mitt forrige XFX GeForce GTX 280 670M 1GB XXX GDDR3, - 4995,- Ser ut som det er jevnt rundt 5 lapper for et toppkort når dem komme. Siste gtx 295 bytta jeg til meg så litt usikker hva det koster nytt, men regne med det er 5 lapper der og. kan ikke oppgradere igjen nå, må vente på noe som viser igjen Endret 18. november 2009 av Digidice Lenke til kommentar
paalrh Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Mitt inntrykk er at nvidia mesteparten av tida alltid leverer toppkort når de slipper noe nytt. men at pris i forhold til ytelse ofte er høyere en konkurenten. og da blir det et spørsmål om det er verdt det. Og det blir i min erfaring en veldig kort til kort basis. Men jeg sitter idag med den smaken i munnen at de generelt er overpriset. fordelen med nvidia sine kort tror jeg er jo at de henger jo som oftest med ytelses messig helt til teknologien ( les DX. etc) går ifra dem. og gtx 2xx synes jeg blant annet et eksempel på det. Lenke til kommentar
OaoaO Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Altså... Nå sliter CPU å holde følge.. I hvilke spill med hvilke innstillinger? ; Crysis, Entropia universe(cryengine2), 3dmark-- er testet så langt, og alle blir begrenset av cpu.. Lenke til kommentar
Sajkow Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Er det noen som har kommet over en test av HD 5970 i Arkham Asylum med PhysX enabled? Det hadde vært interessant å se hvordan kortet takler dette i forhold til HD 5850 og 5870. Ingen av testene som er linket til nå har dette. PhysX er da en Nvidia "greie" og de støtter da ikke Ati kort; altså kan du ikke bruke et Ati som hovedkort og Nvidia kort til PhysX. Det er da en "workaround" ute på nettet, men hvor godt den funker har jeg ikke peiling på. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Anandtech synes jeg haddde noen "skarpe" konklusjoner. 1. It’s hands down the fastest single card on the market2. It’s so fast that it’s wasted on a single monitor Virker faktisk som det er regelrett tull å kjøpe dette kortet uansett hvilke innstillinger man spiller på om man har en 1980 x 1020 skjerm. Til og med i7 920@3,33 Ghz ser ut til å ha problemer med å fore dette kortet i mange spill. Lenke til kommentar
paalrh Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 er det ikke det nvidia har snakket om da? Det å kombinere cpu og gpu for å kverke den flaske halsen? hørte rykter om at det er det de arbeider mot i 2010. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Forresten, hvor har det blir av Nvidia? Lenke til kommentar
Osse Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Dette er kortet for de som skal ha eyefinity, dette er det første kortet som støtter crossfire i eyefinety. Støtten for crossfire for 58xx kommer nok senere. Men til 3 hd skjermer så har det sin misjon. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Er det noen som har kommet over en test av HD 5970 i Arkham Asylum med PhysX enabled? Det hadde vært interessant å se hvordan kortet takler dette i forhold til HD 5850 og 5870. Ingen av testene som er linket til nå har dette. PhysX er da en Nvidia "greie" og de støtter da ikke Ati kort; altså kan du ikke bruke et Ati som hovedkort og Nvidia kort til PhysX. Det er da en "workaround" ute på nettet, men hvor godt den funker har jeg ikke peiling på. Det jeg tenkte på var i samme gate som denne testen fra Tom's. Altså hvordan HD 5970 stiller seg i forhold til andre ATi kort i denne særdeles dårlige situasjonen. Deluze Lenke til kommentar
Osse Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Hardocp har testet 5970 i batman arzylium eller hva det hette, i spill hvor nvidia har lagt til AA og physx, ja så er de best. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 @Osse Det var vel ikke med PhysX enabled? Jeg mener at jeg var innom den testen tidligere i dag. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 skumleste bare den testen (hadde allerede lest 6 andre tester) men han hadde noen poeng i sin konklusjon. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 @Osse Det stemte det, dessverre var det ikke hva jeg var på utkikk etter. Men takk for forslaget. Det dukker kanskje opp noe når en eller annen anmelder har litt ekstra tid for handa. Lenke til kommentar
questra Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 hehe, skulle ventet litt jeg og, har et 4870x2. Husker også den gangen jeg punget ut med 5000 kr for et 7800GTX... 18 Åring med første skikkelige sommerjobb... Brukte alt for mye penger på tull den sommeren ^^. Men på en annen side brukte jeg maskinen helt til i mai i år (maskinen ble kjøpt i 2005) Va hardere tider litt før ja: OCZ GeForce 8800GTX GPU 768MB - 4995,- OFT: Husker meg selv stolt som en hane rakk og slenge inn bestilling på en feilpriset annonse hos Amentio: 3600,- for 8800 GTX da kortet var på sitt dyreste. Fem minutter senere var annonsen borte. Jeg ringte dem og de lovte å gi meg kortet til den prisen, som egentlig skulle vært 4600,- siden jeg var den eneste som rakk å bestille. Passe fornøyd med å ha anskaffet kortet billigst i landet omtrent. Dette kortet duger fortsatt finfint til feks Modern Warfare 2 på en LP3065. Hadde store planer om å kjøpe helt ny maskin etter nyttår, men så lenge kassa mi drar alt jeg bruker den til så venter jeg heller til neste spill-forsyning om et år. ONT: Stemmer det at dette kortet bruker mindre strøm enn 4870x2? Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Går faktisk å kjøre physx med ati kort med 5870 beta driverene, uvvist om dette blir kalkulert av cpu eller gpu, men det virker. Ytelsen er ikke helt på topp tho. Lenke til kommentar
Globe Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 4500,- var nå litt stiv pris for min del.. Såg ut som et flott kort det, vet ikke helt om det er verdt 2000 ekstra fra 5870? Men så er det jo ikke ment for alle manns eie Lenke til kommentar
blinc Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Kortet her må jo støye noe helt jævlig Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Altså... Nå sliter CPU å holde følge.. I hvilke spill med hvilke innstillinger? ; Crysis, Entropia universe(cryengine2), 3dmark-- er testet så langt, og alle blir begrenset av cpu.. Tja, om man kjører i lav oppløsning, blir man som regel begrenset av CPU om den er svak. Om frameraten ikke blir for lav, kan man skru opp oppløsningen for å utnytte kortet litt bedre. 3DMark er vel et erketypisk eksempel, spesielt de eldre utgavene. Lav oppløsning som standard uten antialiasing, da blir det garantert lav score siden skjermkortet ikke har jobbet til sitt maksimum. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Mitt GTX 285 kort er langt nok synes jeg. Personlig venter jeg til vi får kjøpt skjermkort som har ytelse som Radeon 5970, men som likner på GTX 285 når det gjelder lengde på kortet og strømforbruk. Må vel vente på 32nm prosessen da tenker jeg. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Hvorfor ikke kalle det Radeon HD5870x2? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå