Gå til innhold

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, så for dere som skal sitte utenfor fra kl 09 blir det 12 timer å vente med å stå rett opp og ned. Det dreper knærne, trust me. Husk å spis og drikk noe annet enn øl/cola, ellers ender dere opp med avsviming og/eller spying. Det blir sinnssykt varmt midt inni folkemengden.

Ta heller en bedre middag på big horn i oslo ellernoe før dere drar til arenaen, ikke fastfood som kommer fort ut bakveien, da dassene sikkert er rimelig ekle utover dagen. Det går fint å finne seg god ståplass selv om man ikke kommer inn helt først. Folk stimer ikke sammen før like før konsertstart, og stimer fra hverandre igjen når oppvarmingsbandene er ferdig også. Da blir det sikkert 45 minutt pause.

Folk som er så dritings at de ikke klarer å stå allerede når dørene åpner er FAIL, men har sett det mange ganger. En full stavangerskar som ropte "Å faen eg må spyyyyyy" med det samme han kom inn i oslo spektrum f.eks. Han irriterte for øvrig vettet av alle i nærheten i køen, så jeg tror ingen syns synd på fyren.

Edit: glemte at vi ikke skulle på Valle Hovin denne gange :p

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Det er hvertfall morsommere å ikke vite noe i det hele tatt.

Det er din mening. Andre kan mene noe annet.

Ellers er jeg ikke helt enig med Bytex. På de Metallica-konsertene jeg har vært på har det vært kaos for å komme seg helt fremst, og timesvis i kø har alltid kommet godt med. Men jeg er enig i det han sier om kosthold. I Bergen '08 og Oslo '07 hadde jeg campingstol, og skikkelig matpakke. Sto vel i kø i mellom 8 og 11 timer på begge, og det gikk helt greit :)

Lenke til kommentar

Jau, men jeg er blitt såpass garvet at jeg ikke higer etter å stå heeeeeeeeeeelt fremst og bli most mot gjerdet av 1000 idioter som presser fremover og til sidene hele tiden, så man knapt får puste eller holder seg på beina, og mister 50% av konserten bare ved å prøve å holde folk vekk fra ansiktet sitt.

Klarer meg uuuutmerket noen "rader" bak første rad, så jeg ser scenen bra, ikke trenger å være flau over å delta og synge, og heller ikke bli knust eller slåss for livet.

Eter du i tillegg et par boller du hadde med inn på hele dagen, er sjansen for en seriøst kjip opplevlse veldig stor. Kroppen får deg til å føle deg kvalm og svimmel, og du vil komme deg bakover der det er mindre press, men klarer det ikke, til slutt plukker en vakt tak i deg og får deg over gjerdet og på ei båre. Musikken blir veldig fort andre-prioritet og forsvinner liksom. Har sett noen grønnbleke "lik" komme bakover i mengden etter en halvtime fremst.

Det holdt forresten kjempebra å komme inn på Valle Hovin i 18-tiden på siste Maiden-konserten (selv om det var utsolgt). Folk stimer ikke sammen mot scenen uansett, bare sitter og slenger eller kjøper mat og pils, så man kan gå imellom dem og finne plassen man egentlig liker best. Men skal man være av den aller fremste gjengen må selvsagt køing til.

Jeg har også vært på mange konserter i Spektrum der jeg egentlig kunne finne plassen jeg ville hvor som helst lenge før konserten startet.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Haakon: Er det ikke jævla kjedelig å analysere være bidige setlist. Når man drar på en konsert er halvparten av moroa borte når man vet setlisten. Det er sinnsykt spennende å dra på en konsert med favorittbandet når man ikke aner hva de skal spille!

Analyserer ikke hver bidige setlist, men jeg ser hvilke sanger som ble spilt på den siste konserten nå og da, på metontour.com. Jeg vet også hvilke sanger som ble spilt forrige gang de var i Norge, i og med at jeg var der, så jeg vet nogenlunde hvilke sanger vi får på noen plasser.

Sitter ikke flere timer og analyserer noe som helst, men får med meg ting her og der, nå og da. Man må uansett ta ting med en klype salt, for når de åpner et nytt leg i Telenor Arena i april, Europa leg nr. 4, så kan alt se annerledes ut.

Det er fortsatt masse spenning igjen, for jeg "vet" bare ca hvilke sanger vi får, på noen plasser. Derfor kan jeg, med rimelig stor sikkerhet, si at vi får Blackened i løpet av en av de to dagene i april.

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar

Sikkert fordi snittalderen på Maiden publikummet er "noe høyere" enn Metallicas publikum :) Når man blir eldre tenker man mere og mere på creature comforts i tillegg til å ha det moro. Så endel MC-karer i 50-åra som sikkert var unge og spreke i 1985 på World slavery tour.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
En full stavangerskar som ropte "Å faen eg må spyyyyyy" med det samme han kom inn i oslo spektrum f.eks. Han irriterte for øvrig vettet av alle i nærheten i køen, så jeg tror ingen syns synd på fyren.

Det kan jo ha like mye med å gjøre at han var fra stavanger da. :p Jeg takler ikke stavanger og bergen, så litt kjedelig på Metallica bergen '08 da, alt for mye bergensere der.. :p Var en som så på meg og smilte, og så vært 30 sekkund; "Så jævlig bra" Med sånn bergenser dialekt, noe irriterende i lengden. Også plutselig bråsnudde han seg en gang og lurte på om det lukta kebab av han. Hva faen liksom? :p

Lenke til kommentar

Var en bergenser på konserten i Bergen (!) som stod og skreik hvor mye Kirk sugde hver gang han dro en solo... :no:

Den først Oslokonserten stod jeg utenfor for å se klokken 15. Gikk heller på den lille kokosbollefabrikken og kom tilbake ca 17:45 for et kvarter i kø.

På hjemmesidene til Metallica stod det når hvilke band kom på scenen, og det stemte overaskende bra :D - Var ingen 45min pause så vidt jeg husker...

Lenke til kommentar

Hehe. Er morsomt med Megadeth-fans som hater Metallica. Har en på skolen min. Det er så sykt tåpelig. Jeg digger begge banda, selv om Metallica er favorittbandet mitt for alltid. :)

Tenkte jeg skulle komme med en liten oppdatering fra WikiTallica. For de som ikke har fått deg med seg så er addressen nå wikitallica.net nå. Det er også lagt til et par sider og nytt design. Bare å komme med feedback og forslag (PM, her i tråden, kontaktsiden på WikiTallica, MSN)

Lenke til kommentar

Er bare å ta en tur til kommentarfeltet på de YouTube-videoene av de Metallica-låtene Mustaine var med på å skrive. Der finner man de verste av de verste 14 åringene. Særlig The Four Horsemen og Mechanix.

"suckTallica stole this song from MEGADETH!!!!1"

"LOLOL metallicas version is betar MEGASUCK SUCKS"

"hurf durf megadeths version is best, kirk hamet sux dick"

Selv liker jeg begge bandene, men Metallica best. Synes også Dave Mustaine er/var en møkkamann, men fyren kan lage ålreit musikk :thumbup:

Lenke til kommentar

Hehe. En av Mustaines tidligere gitarister sier at Mustaine ikke har skrevet særlig mye av soloene eller noe. Mustaine sier han har sittet og nynnet hva de innleide gitaristene skulle spille, men han ene gitaristen sier at Mustaine aldri var i studio omtrent. Ikke vet jeg. Musikken er bra hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...