Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av alle tåpelige ting man kan finne på å krangle om så skal man krangle om hvilket Metallica Album som er best bla bla bla? Noen liker Ditten, andre liker Datten. Min Favorittsang er Blackened. Bryr jeg meg om at noen synes at det er helt på jordet? Nei. Vær venner alle sammen og vær enig om at Metallica EIER!

Edit:Leif.

Endret av Hans-o
Lenke til kommentar

Tja. JEG syns ikke det. Det er flere sanger jeg syns er bedre. Har fått skikkelig sansen for All Nightmare Long og Suicide & Redemption i det siste. Ellers liker jeg i grunnen de fleste. Andre sanger jeg må si jeg digger er Fight Fire With Fire, MoP, Dyers eve, Fuel, Shoot Me Again ++. Ble en god miks fra mange av albuma det. :wee:

Lenke til kommentar

Setter Blackened høyt. Over Master Of Puppets, Creep, Nightmare og FFWF. Dette er jo høyst subjektivt da, så alle må få mene det de vil. Selv om vi gjerne må diskutere litt om diverse låter og album. Det er bare moro det. :)

Klarer ikke å si en favorittlåt. Det varierer veldig. Elsker Mama Said, Bleeding Me (S&M), Harvester, Fuel, Dyers, Orion, Day, Fade, Bellz,++ mer. Umulig for meg i hvertfall å bare velge en låt. :p

Lenke til kommentar
Blackened er den beste Metallica-låta! :p

ANL, MOP Creeping Death, og FFWF gruser Blackened. Det gjør forøvrig Eye of The Beholder også :yes:

Anal? :!: Bare kødder. Men til alle, kan dere ikke skrive hele navnet på sangen? Er så sinnsykt lite vits å forkorte ned når man skriver på tastatur, tar dere ca 2 sek ektra å skrive hele navnet.

Jeg skjønner i de fleste tilfeller hva dere mener, men ikke alle...selv om jeg kjenner alle sangene til Metallica :p

Men uansett, så er min favorittsang The Day That Never Comes :) Etter det er Master of Puppets som jeg for øyeblikket lærer på gitar, kan hele sangen fram til den kjappe soloen (altså kan spille den treige soloen).

I sommer var Harvester of Sorrow den diggeste sangen i verden. Likte spessielt energien fra bandet på konserten i Moskva i '91 (som er en av grunnene til at jeg brukte den, NightKeeper).

Ellers går det veldig i baner. En måned digget jeg Broken, Beat and Scarred, den neste var det All Nightmare Long...

Men en ting skal sies, INGEN sang slår The Day That Never Comes :D Tipper jeg har spilt den rundt 200 ganger :!:

Skal vi se...200*8 min = 1600 min = 26,6 timer = 1 dag + 2 timer + "blææ" minutter..

WOW! Det er lenge!

Lenke til kommentar

Her er Metallica-sangene jeg har spilt mest:

Metallica – All Nightmare Long

Metallica – Suicide & Redemption

Metallica – For Whom The Bell Tolls

Metallica – Enter Sandman

Metallica – Nothing Else Matters

Metallica – Sad But True

Metallica – The Call Of Ktulu

Metallica – Of Wolf and Man

Metallica – One

Forøvrig de sangene jeg har spilt mest (av alle band, liksom). Full liste for de som er interessert: Link

Lenke til kommentar
Her er Metallica-sangene jeg har spilt mest:

Metallica – All Nightmare Long

Metallica – Suicide & Redemption

Metallica – For Whom The Bell Tolls

Metallica – Enter Sandman

Metallica – Nothing Else Matters

Metallica – Sad But True

Metallica – The Call Of Ktulu

Metallica – Of Wolf and Man

Metallica – One

Forøvrig de sangene jeg har spilt mest (av alle band, liksom). Full liste for de som er interessert: Link

Ah...flotte sanger det der :) Hører mye på de jeg også.

Men litt OT, hva er egentlig Last.fm? Flere som bruker det har jeg sett og slik jeg har oppfattet det er det en form for gratist musikk-streaming, nesten som Spotify. Kan du forklare litt?

Lenke til kommentar

Tja. Det er mulig man kan streame med Last.fm, men jeg trodde det bare var samples av visse sanger. Det jeg bruker det til er å registrere hva jeg hører på (med andre mediaplayere - iTunes, WMP osv). Da kan jeg se statistikker, i tillegg kan jeg finne ny musikk utifra det jeg har hørt på. Den finner band som ligner og gir deg en oversikt. :)

Lenke til kommentar
Anal? :!: Bare kødder. Men til alle, kan dere ikke skrive hele navnet på sangen? Er så sinnsykt lite vits å forkorte ned når man skriver på tastatur, tar dere ca 2 sek ektra å skrive hele navnet.

Jeg skjønner i de fleste tilfeller hva dere mener, men ikke alle...selv om jeg kjenner alle sangene til Metallica :p

Regner da med at når jeg skriver "Creep", "Bellz" og "Puppets" at det skal gå bra? Det er da vitterlig det samme "språket" man blir servert på for eksempel MOT (Met on tour)? Grunnen til at jeg gjør det er ikke for å spare tid, for det er ikke mye å spare ved å gjøre det, men det har bare blitt en vane å gjøre det på en del sanger.

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Regner da med at når jeg skriver "Creep", "Bellz" og "Puppets" at det skal gå bra? Det er da vitterlig det samme "språket" man blir servert på for eksempel MOT (Met on tour)? Grunnen til at jeg gjør det er ikke for å spare tid, for det er ikke mye å spare ved å gjøre det, men det har bare blitt en vane å gjøre det på en del sanger.

Jeg skjønner jo det, og det er ikke det som er det verste. Jeg snakker om dere som skriver TTDNC, TWJYL, FFWF...er JÆVLIG forvirrende :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...