Humber Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Ja eneste jeg kunne tenke meg å ha var S & M på DVD...hadde vært litt fett...ellers syns jeg ikke Metall og klassisk hører sammen... Grunnen til at jeg ikke liker Load eller Reload var fordi Metallica på 5 år gikk fra dette: Til dette: Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Joda, Metallica gikk gjennom en fase der de utforsket nye veier innen musikken og James og Kirk ville eksprimentere med litt nye musikkstiler (bluesrock). Jeg må si jeg er glad de gikk tilbake til gamle veier, delvis med Anger og enda mer med DM. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Ja eneste jeg kunne tenke meg å ha var S & M på DVD...hadde vært litt fett...ellers syns jeg ikke Metall og klassisk hører sammen... Grunnen til at jeg ikke liker Load eller Reload var fordi Metallica på 5 år gikk fra dette: Til dette: Ignorant post. For det første så er videoen av Master of Puppets, en låt som ikke er representativt for den skiva Metallica faktisk gav ut i 91. Og for det andre så inneholder Load og ReLoad et par låter som gruser alt som er på den selvtitulerte skiva til sammen. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Enig, den sammenligningen blir feil. Dessuten hadde det vært kjedelig om de hadde laget like plater i alle år. Da kan man like godt høre på en gammel plate, om man ønsker at de nye skal være helt like. Lenke til kommentar
tjotr Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 WOW! Fikk S&M-dvden og Metallica: Best of, sang-, piano- og gitarnoter! Alle tiders Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 (endret) Jeg fikk to metallica cd'er KILL 'EM ALL og GARAGE INC Jeg visste jeg ville få noe slikt av brutter'n Men må si jeg var litt redd for at jeg skulle få noen drittalbum som Load, Reload eller S & M Såpass, ja. S&M trenger i grunn ikke forklaring engang til hvorfor den er fantastisk. Du har ikke hørt mye på den, eller? Kjøp DVD'en og kjør full guffe, du, så skal du se. Og om du har sett/hørt den, og ikke liker den, så er det synd for deg, for det er virkelig et mesterverk. Personlig så liker jeg Load og ReLoad meget godt, men Load er favoritten blant de to. Er som NightKeeper sier, mye av det som er på for eksempel Load er bedre enn det som er på Black Album, det er bare annerledes. Elsker blant annet Bleeding Me, Hero of the Day, Until it Sleeps, Mama Said, King Nothing (helt grei), og for å ikke snakke om mesterverket the Outlaw Torn. Det er en del sanger, det. I tillegg så er sanger som Poor Twisted Me og Thorn Within ganske så bra. I det hele tatt så liker jeg Load veldig godt. Når selvsagt ikke opp til favorittalbumene mine av Metallica, men det er en meget god plate. Den er bare annerledes fra de andre (spesielt de fem første, for å ta de som kom ut før Load). Gidder ikke skrive det samme for ReLoad, men sanger som Where the Wild Things Are, Fixxxer og Low Man's Lyric er fantastiske. Mange andre bra der og. Kommer helt annpå smaken, men gud og jeg digger Load og ReLoad (som sagt, spesielt Load blant de to). Edit: 3000 innlegg! Endret 25. desember 2009 av Haakon* Lenke til kommentar
AmonAmarth Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Gratulerer, Haakon! Jeg er ikke noen stor fan av verken Load eller ReLoad, selv om ReLoad vinner duellen mellom de to, mye på grunn av Fuel. S&M er, selvfølgelig, helt fantastisk! Lenke til kommentar
PizzaHarvester Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Fikk en Metallica bok som heter Justice For All: The Truth About Metallica. Fikk også to DVD'er, The Halycon Days og Live In Europe. Lenke til kommentar
Humber Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Og om du har sett/hørt den, og ikke liker den, så er det synd for deg, for det er virkelig et mesterverk. Går bra med meg vettu Lenke til kommentar
Humber Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 (endret) Ignorant post. For det første så er videoen av Master of Puppets, en låt som ikke er representativt for den skiva Metallica faktisk gav ut i 91. Og for det andre så inneholder Load og ReLoad et par låter som gruser alt som er på den selvtitulerte skiva til sammen. "Ignorant post, jeg vet best" Når sa jeg at Master of Puppets ble gitt ut i 91? Om du tenkte med det rette hodet så skjønte du at Master of Puppets ble spilt på konserten i Moskva i '91. For det andre så var det ikke låtene som var viktigst. Det jeg prøvde å fremme var at på de 5 årene (mellom Justice og Load) så forandret Metallica seg noe veldig. Jeg brukte Master of Puppets som et utgangspunkt fordi det var den musikken folk virkelig elsket. tidlig 90-tallet var Metallicas gull-alder med The Black Album. Og når metalllica var så store og produserte den fantastiske musikken de gjorde da syns jeg det er helt for jævlig at sank på nivået med et hvilket som helst annet band. Hvis du absolutt skal være kverrulant-kongen på tronen og det er så inn i helvettes viktig for deg så kan jeg godt bytte videoer. Hmmm...skal vi se...hva er passende for deg da? Mot dette? Gi deg'a :!: EDIT: Jeg skal ikke si at Load og ReLoad er bedre/dårligere enn noen andre, men jeg vil bare si (fra mitt synspunkt): Load og reload gruser ingen andre album. Det er bare noen andre låter som ikker er fult så gode og noen fra (Re)Load som er litt bedre Og til alle andre: Jeg prøvde ikke å sammenligne noen låter eller noe. Jeg skulle bare fremme hvor mye de forandret seg. Endret 25. desember 2009 av Humber Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Jeg skal ikke si at Load og ReLoad er bedre/dårligere enn noen andre, men jeg vil bare si (fra mitt synspunkt): Load og reload gruser ingen andre album. Det er bare noen andre låter som ikker er fult så gode og noen fra (Re)Load som er litt bedre Virkelig? Load feier gulvet med St. Anger. Lenke til kommentar
Humber Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Jeg skal ikke si at Load og ReLoad er bedre/dårligere enn noen andre, men jeg vil bare si (fra mitt synspunkt): Load og reload gruser ingen andre album. Det er bare noen andre låter som ikker er fult så gode og noen fra (Re)Load som er litt bedre Virkelig? Load feier gulvet med St. Anger. Musikksmak er subjektivt. Ingen vits å starte noen diskusjon om hva som er bra eller dårlig Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Det er Metallica, Ergo er det bra. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 (endret) Det er Metallica, Ergo er det bra. Excactly. Endret 25. desember 2009 av Bjarnemann Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 "Ignorant post, jeg vet best" Når sa jeg at Master of Puppets ble gitt ut i 91? Om du tenkte med det rette hodet så skjønte du at Master of Puppets ble spilt på konserten i Moskva i '91. For det andre så var det ikke låtene som var viktigst. Det jeg prøvde å fremme var at på de 5 årene (mellom Justice og Load) så forandret Metallica seg noe veldig. Jeg brukte Master of Puppets som et utgangspunkt fordi det var den musikken folk virkelig elsket. tidlig 90-tallet var Metallicas gull-alder med The Black Album. Og når metalllica var så store og produserte den fantastiske musikken de gjorde da syns jeg det er helt for jævlig at sank på nivået med et hvilket som helst annet band. Hvis du absolutt skal være kverrulant-kongen på tronen og det er så inn i helvettes viktig for deg så kan jeg godt bytte videoer. Hmmm...skal vi se...hva er passende for deg da? Mot dette? Gi deg'a :!: Du har aldri sagt det, men hvorfor drar du frem en video som viser at Metallica går fra å spille Master of Puppets i moskva 91 til en studiolåt i 96 da? Det gir ingen mening, what so ever. Det du i teorien gjør er å vise oss hva Metallica gikk fra i 1986 til i 1996, skjønner du ikke dette selv? Du kan jo ta og høre forskjellen fra Metallica anno 86 til Metallica anno 91, for der er forskjellen nemlig større enn fra 91 til 96. Det gikk ikke fem år mellom Justice og Load som du heller sier (88-96, fem år?). Metallica forandret seg mellom ...and Justice for All og den selvtitulerte sorte skiva, det er noe alle vet, så hvorfor folk ble så overrasket over Load er et stort spørsmålstegn for meg. Du beviser uvitenhet når du trekker Load så mye i søla, samtidig som du hyller Black Album, et overpompøst og blankpolert hardrock-album som brøt med alt de hadde gjort før, mens Load var et orginalt og eksperimentelt album der gutta virkelig fikk utfolde seg, både når det gjaldt musikken, og når det gjaldt det lyriske (Man finner endel av Hetfields aller beste tekster på denne skiva). Nok en gang, jeg har INGEN aning om hvorfor du hele tiden skal drive og sammenligne videoer, og nok en gang så finner jeg det merkelig å sammenligne disse to låtene, hvorfor heller ikke bare plotte Enter Sandman inn i den samme videoen, jeg hadde ikke sett noe forskjell...det er i 91 de forandret seg, ikke i 96. Men siden du absolutt skal leke videoleken med meg, så kan jeg slenge inn et-par tre videoer som er bedre enn alt Metallica gjorde på Black Album.... Se filmen hos Youtube Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 (endret) Og om du har sett/hørt den, og ikke liker den, så er det synd for deg, for det er virkelig et mesterverk. Går bra med meg vettu Det tviler jeg ikke på. Jeg bare sier at jeg er glad for at jeg tydeligvis har mer å glede meg over i Metallica-katalogen enn det du har. Edit: Velskrevet innlegg, NightKeeper. Hadde tenkt til å skrive noe lignende, men du gjorde det før meg. Det som du skrev er so, so true. Endret 25. desember 2009 av Haakon* Lenke til kommentar
Jefe Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Jeg elsker Load og Reload. Spesielt førstnevnte mye pga en usedvanlig rå forelskelse i Bleeding Me. En låt jeg har hørt ekstremt mange ganger, men som fortsatt er knall. Jeg klarer likevel ikke å si at det er bedre enn TBA, siden det er låter der som betyr like mye. Det som er herlig (etter min mening) er at man vet sjelden hva man får med Metallica. Det lille man vet er at det kommer til å være badass så det holder uansett. Skal jeg rangere album så vil nok St Anger komme nederst, selv om det er noen gode låter der. Den skiva inneholder forresten noen vanvittig deilige riff. Resten av albumene vil jeg ikke sette over eller under hverandre siden de er brilliante på hver sin måte. Og jeg kommer til å høre på dem til jeg dauer. The Outlaw Torn er seriøst epic. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2009 Jeg kunne ikke fordra Load og ReLoad, til jeg ble eldre enn noen-og-tyve år gammel. De to platene har en god del geniale spor, Bleeding Me er EPISK, og betyr mye for James. 2x4 er god rock, som Lars sier: Genial tekst om å banke opp noen med en planke Det er heller ikke til å komme unna Fuel, som er en av de FETESTE låtene til metallica siden 1986! Jeg synes ikke "Metallica" er et pompøst og polert album. Det er utrolige låter på det albumet. Ja, det er ganske glanset i forhold til de tidligere albumene, men det er mye fordi det er det første albumet med ordentlig produsent, mix og totalproduksjon. NeM er fantastisk ballade Enter sandman er en av de bedre livesangene, og det er et poeng at den er litt mindre polert live enn på albumet Lenke til kommentar
Humber Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 (endret) "Ignorant post, jeg vet best" Når sa jeg at Master of Puppets ble gitt ut i 91? Om du tenkte med det rette hodet så skjønte du at Master of Puppets ble spilt på konserten i Moskva i '91. For det andre så var det ikke låtene som var viktigst. Det jeg prøvde å fremme var at på de 5 årene (mellom Justice og Load) så forandret Metallica seg noe veldig. Jeg brukte Master of Puppets som et utgangspunkt fordi det var den musikken folk virkelig elsket. tidlig 90-tallet var Metallicas gull-alder med The Black Album. Og når metalllica var så store og produserte den fantastiske musikken de gjorde da syns jeg det er helt for jævlig at sank på nivået med et hvilket som helst annet band. Hvis du absolutt skal være kverrulant-kongen på tronen og det er så inn i helvettes viktig for deg så kan jeg godt bytte videoer. Hmmm...skal vi se...hva er passende for deg da? <object width="425" height="350"><param name="movie" value=" name="wmode" value="transparent"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> Mot dette? Gi deg'a :!: <object width="425" height="350"><param name="movie" value=" name="wmode" value="transparent"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> Du har aldri sagt det, men hvorfor drar du frem en video som viser at Metallica går fra å spille Master of Puppets i moskva 91 til en studiolåt i 96 da? Det gir ingen mening, what so ever. Det du i teorien gjør er å vise oss hva Metallica gikk fra i 1986 til i 1996, skjønner du ikke dette selv? Du kan jo ta og høre forskjellen fra Metallica anno 86 til Metallica anno 91, for der er forskjellen nemlig større enn fra 91 til 96. Det gikk ikke fem år mellom Justice og Load som du heller sier (88-96, fem år?). Metallica forandret seg mellom ...and Justice for All og den selvtitulerte sorte skiva, det er noe alle vet, så hvorfor folk ble så overrasket over Load er et stort spørsmålstegn for meg. Du beviser uvitenhet når du trekker Load så mye i søla, samtidig som du hyller Black Album, et overpompøst og blankpolert hardrock-album som brøt med alt de hadde gjort før, mens Load var et orginalt og eksperimentelt album der gutta virkelig fikk utfolde seg, både når det gjaldt musikken, og når det gjaldt det lyriske (Man finner endel av Hetfields aller beste tekster på denne skiva). Nok en gang, jeg har INGEN aning om hvorfor du hele tiden skal drive og sammenligne videoer, og nok en gang så finner jeg det merkelig å sammenligne disse to låtene, hvorfor heller ikke bare plotte Enter Sandman inn i den samme videoen, jeg hadde ikke sett noe forskjell...det er i 91 de forandret seg, ikke i 96. Men siden du absolutt skal leke videoleken med meg, så kan jeg slenge inn et-par tre videoer som er bedre enn alt Metallica gjorde på Black Album.... <object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=q86Z6Xw_C0w"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=q86Z6Xw_C0w" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> Se filmen hos Youtube <object width="425" height="350"><param name="movie" value=" name="wmode" value="transparent"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> <object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=mct_XkpigxA&feature=related"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=mct_XkpigxA&feature=related" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> Se filmen hos Youtube Det er ikke sangene som er viktige sier jeg jo, du har tydeligvis vannskelig for å forstå det og du beviser bare uvitenhet når du gjør det. Det er spillestilen jeg er ute etter. Samme faen om det er master of puppets, justice eller the black album du sammenligner med dritten (re)load. Poenget er at bandet nesten har forflyttet seg en hel sjanger! Og videoleken? Hva faen er det du babler om "NightKeeper"? Hvordan i helvette skal jeg ellers få vist sanger her? På en lettvint måte altså, om du må ha det med teskje. Du har aldri sagt det, men hvorfor drar du frem en video som viser at Metallica går fra å spille Master of Puppets i moskva 91 til en studiolåt i 96 da? Det gir ingen mening, what so ever. Å men herregud så vi skulle kverrulere her da? Jeg kan godt lime inn studioversjonen av master of puppets om det er det du vil frem til? Hadde du lest postene mine så hadde du skjønt meningen i det. [...]hvorfor heller ikke bare plotte Enter Sandman inn i den samme videoen Jo, jeg kan godt gjøre det hvis Herren ønsker det? Du beviser uvitenhet når du trekker Load så mye i søla Du trekker tydeligvis alle andre album "ned i søla" så vet ikke hvem som er uviten her jeg? Du beviser uvitenhet når du trekker Load så mye i søla, samtidig som du hyller Black Album, et overpompøst og blankpolert hardrock-album som brøt med alt de hadde gjort før Metallica = metall Metallica spiller ikke blues eller country. Si meg hvorfor de ikke skulle spille det samme som før? mens Load var et orginalt og eksperimentelt album der gutta virkelig fikk utfolde seg, både når det gjaldt musikken, og når det gjaldt det lyriske (Man finner endel av Hetfields aller beste tekster på denne skiva). Haha...jeg kan ikke gjøre annet enn å le Endret 25. desember 2009 av Humber Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2009 Gutter og piker: Hold en pen juletone, nå da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå