Gå til innhold

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan er egentlig lydnivået på konsertene? Er det så sykt, at du får øresus i flere dager etterpå :scared: ? Jeg, som sikkert dere alle andre, har en plan om å stå fremst! Gjorde ikke du det i sommer, Amon? Hvordan var det? Tror jeg tar med ørepropper for å bruke mens oppvarmingsbandet spiller iværtfall...

Jeg stod på første rad (hadde "rail" som det heter), på begge konsertene i sommer. Har vært på utrolig mange konserter i mitt straks 18 år gamle liv, og det har satt sine spor. Har vanligvis hatt piping i øra 1 - 3 dager etter en stor konsert med veldig høy lyd, men pipinga etter konserten 30.07 med Metallica i Spektrum har fortsatt ikke gitt seg.. Så jeg må bare pent finne meg i at jeg nå har en mild øresus, i håp om at den kanskje en dag skal gå bort.

Jeg nærmer meg 33 år og har vært på en konsert eller fem også. Hørselen er ikke det den burde ha vært men jeg har heldigvis ikke øresus. Metallica spilte høyt i sommer men er fremdeles bare et band som har fått meg til å kjøpe ørepropper og det er Stonegard, tror det var Rockefeller '07. Jeg holdt ut i 2 låter før jeg kjente at det begynte å stikke i ørene og da måtte jeg dessverre gå og handle inn disse søpleproppene som ødelegger alt som er av lyd.

Men er ikke så dumt å skaffe seg propper som ikke ødelegger lyden. Jeg sliter f. eks med å få med meg samtaler i et rom hvor flere prater samtidig, sliter med å skille folk fra hverandre, ikke bra i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri brukt ørepropper på konserter før nå i det siste. Øreproppene du får utdelt der er bare tull, de ødelegger lydbildet totalt, og hele konsertopplevelsen går også fyken etter min mening. Jeg kjøpte meg et par av disse, og har nå brukt de på to konserter..............
Takk for meget utfyllende svar :thumbup:! Har selv kun sånn billig crap - men skal definitift gå til innkjøp av de du linket til, etter dine og andres lærerike erfaringer!

"Jeg stod på første rad (hadde "rail" som det heter)"

Hva er en "rail", og er det det på denne konserten også :innocent:?

Lenke til kommentar
Jeg har aldri brukt ørepropper på konserter før nå i det siste. Øreproppene du får utdelt der er bare tull, de ødelegger lydbildet totalt, og hele konsertopplevelsen går også fyken etter min mening. Jeg kjøpte meg et par av disse, og har nå brukt de på to konserter..............
Takk for meget utfyllende svar :thumbup:! Har selv kun sånn billig crap - men skal definitift gå til innkjøp av de du linket til, etter dine og andres lærerike erfaringer!

"Jeg stod på første rad (hadde "rail" som det heter)"

Hva er en "rail", og er det det på denne konserten også :innocent:?

Å "ha rail" vil si at man står så lang framme at man holder på gjerdet som skiller publikum og området forran scenen. Med andre ord at man står fremst. :)

Lenke til kommentar

Jeg har vært på 4x Metallica, 5x Amon Amarth, 3x In Flames, 3x Iron Maiden pluss vanvittig mange mindre band og festivaler. Jeg har aldri brukt ørepropper, og jeg har alltid stått langt framme. Jeg har ingen bivirkninger, og har aldri opplevd øresus. Jo, den første gangen, kanskje. Akkurat som headbanging og synging. Både nakke og hals river etter en eller to konserter, men etterhvert venner kroppen seg til det. Nå kan jeg skrike meg hes på blackmetal-konserter og headbange til nakken brekker, men likevel være like opplagt dagen etter :)

Etter min mening ødelegger øreplugger mye av opplevelsen. Det legger en demper på alt, bokstavelig talt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...