Wiciwato Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 Da har jeg sendt mail til 10 stk. på finn. Får håpe det er noen ærlige sjeler der ute. Men det irriterer meg at mange ikke skriver antall billetter i annonsen. Vent å se. Mesteparten vil nok komme med svar som 'høyeste bud ligger på 1600 per billett. By over hvis du er interessert.' Hvis dette er tilfelle, vært flink gutt/pike og rapporter dem. Ta vare på mailene deres så du kan videresende til Finn som bevis. Men hva hvis jeg virkelig vil ha billettene da? Er det ikke noe andre billetter å kjøpe her på Internett unntatt de som har litt blodpris er det vel den eneste veien å gå. Lenke til kommentar
AmonAmarth Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 Men hva hvis jeg virkelig vil ha billettene da? Er det ikke noe andre billetter å kjøpe her på Internett unntatt de som har litt blodpris er det vel den eneste veien å gå. ..Eller du kan vente til det roer seg litt. Desto nærmere konserten(e) vi kommer, desto flere innser at de ikke kan gå på konserten likevel, og selger billettene sine til decent prices. Dessuten, ved å rapportere svartehaier til Finn, bidrar du til å tvinge prisene ned Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) Har bandet sagt noe om det blir flere plater og evt. noe om når neste kommer? I begynnelsen gikk det jo bare 1/2 år mellom hvert, men etter TBA har det jo vært mye 5-års-perioder (91 så 96/97/98 så 03 og så 08) Er 2013 et magisk tall? Endret 17. desember 2009 av Knewt Lenke til kommentar
Jefe Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 Jeg håper bare at Amon får kjøpt sittebilletter, sånn at jeg kan få kjøpe ståbilletter av ham igjen. Lenke til kommentar
AmonAmarth Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 Grr! Alle selger til himlende høye priser Lenke til kommentar
Humber Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) Dette er nesten blitt forumets "Offesielle Metallica-tråd" så jeg spør her. Som sagt hadde det vært fett å ha noen LP-plater fra Metallica. Noen som vet om noen sider som selger dette? Helst Norske? EDIT: Bare glem det...fant mange Men nå har jeg enda et spørsmål. Ser det finnes flere "utgaver" av LP'er. Noen på 45 rpm og noen på 33 rpm. Da er det vel forskjellige platespillere som må spille de LP'ene som passer hver LP? Endret 17. desember 2009 av Humber Lenke til kommentar
Jefe Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 Måtte rapportere inn en bitch som skulle ha over 2000,- per billett på Finn. Hun hadde visstnok fått bud på over 2k. Noen som har kjøpt Mexico DVD'ene? Er vel ikke så lurt det når de er sone 1 og da kun går an å spille av på Amerikanske DVD/Blurayspillere. Jeg mener at de er 30 fps og ikke 25 slik vi har her i Europa. Mulig jeg er på bærtur her nå så gjerne rett på meg hvis jeg tar feil. Hadde tenkt å sette det opp som julegaveønske (pakken med 2 DVD'er og 2 CD'er), men er vel ikke så mye vits om man ikke kan spille av DVD'ene. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 De er sonefrie. Lenke til kommentar
Jefe Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 Aiit. Takker. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 Dette er nesten blitt forumets "Offesielle Metallica-tråd" så jeg spør her. Som sagt hadde det vært fett å ha noen LP-plater fra Metallica. Noen som vet om noen sider som selger dette? Helst Norske? EDIT: Bare glem det...fant mange Men nå har jeg enda et spørsmål. Ser det finnes flere "utgaver" av LP'er. Noen på 45 rpm og noen på 33 rpm. Da er det vel forskjellige platespillere som må spille de LP'ene som passer hver LP? De fleste platespillere takler både 33 og 45rpm. 45rpm (180g) er de "feteste" utgivelsene hvis man kan si det slik. Skal ha den beste kvaliteten, men du må ofte bytte side på platene. Lenke til kommentar
tjotr Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 Da har jeg sendt mail til 10 stk. på finn. Får håpe det er noen ærlige sjeler der ute. Men det irriterer meg at mange ikke skriver antall billetter i annonsen. Lagre denne siden som startside i nettleseren, og sjekk så ofte du kan. De som er ærlige og selger til normalpris, selger nemlig til første mann som tar kontakt - så det gjelder å være frampå (Jeg gjorde akkurat dette, og fikk napp til slutt) Lykke til! Lenke til kommentar
AmonAmarth Skrevet 18. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2009 Lagre denne siden som startside i nettleseren, og sjekk så ofte du kan. De som er ærlige og selger til normalpris, selger nemlig til første mann som tar kontakt - så det gjelder å være frampå (Jeg gjorde akkurat dette, og fikk napp til slutt)Lykke til! Smart! Lenke til kommentar
PizzaHarvester Skrevet 18. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2009 Dette er nesten blitt forumets "Offesielle Metallica-tråd" så jeg spør her. Som sagt hadde det vært fett å ha noen LP-plater fra Metallica. Noen som vet om noen sider som selger dette? Helst Norske? EDIT: Bare glem det...fant mange Men nå har jeg enda et spørsmål. Ser det finnes flere "utgaver" av LP'er. Noen på 45 rpm og noen på 33 rpm. Da er det vel forskjellige platespillere som må spille de LP'ene som passer hver LP? Du kan kjøpe på platekompaniet. http://www.platekompaniet.no/Musikk.aspx/A...ca/?id=00000083 Så blar du ned til "Vinyl" Lenke til kommentar
tjotr Skrevet 18. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2009 Hvordan er egentlig lydnivået på konsertene? Er det så sykt, at du får øresus i flere dager etterpå ? Jeg, som sikkert dere alle andre, har en plan om å stå fremst! Gjorde ikke du det i sommer, Amon? Hvordan var det? Tror jeg tar med ørepropper for å bruke mens oppvarmingsbandet spiller iværtfall... Lenke til kommentar
mutamata Skrevet 18. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2009 er ganske så høyt lydnivå der og ørepropper anbefales på det sterkeste hvis du skal stå hvertfall. Bedre å ha de enn å ikke ha. Du får ikke ny hørsel. Har pleid å hatt piping i øra ca 1 dag etter konsertene. men det pleier å gå over Lenke til kommentar
Heddee Skrevet 18. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2009 Høg lyd, men skal gå greit uten propper. Kanskje greit å ha med seg eit par om ein merkar det blir litt for høgt, varierer vel frå person til person Oppvarmingsbanda for Metallica får så latterlig dårlig lyd uansett, tippar Mastodon hadde 30% av lydnivået til Metallica under dei to konsertane i Spektrum i sommar - pinlig. Lenke til kommentar
oneroffa Skrevet 18. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2009 tjotr Heisann. Du har ikke glemt meg? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. desember 2009 Hvordan er egentlig lydnivået på konsertene? Er det så sykt, at du får øresus i flere dager etterpå ? Jeg, som sikkert dere alle andre, har en plan om å stå fremst! Gjorde ikke du det i sommer, Amon? Hvordan var det? Tror jeg tar med ørepropper for å bruke mens oppvarmingsbandet spiller iværtfall... Ørepropper er ALLTID en god idé på metall-konserter Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 18. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) Hvordan er egentlig lydnivået på konsertene? Er det så sykt, at du får øresus i flere dager etterpå ? Jeg, som sikkert dere alle andre, har en plan om å stå fremst! Gjorde ikke du det i sommer, Amon? Hvordan var det? Tror jeg tar med ørepropper for å bruke mens oppvarmingsbandet spiller iværtfall... Jeg stod på første rad (hadde "rail" som det heter), på begge konsertene i sommer. Har vært på utrolig mange konserter i mitt straks 18 år gamle liv, og det har satt sine spor. Har vanligvis hatt piping i øra 1 - 3 dager etter en stor konsert med veldig høy lyd, men pipinga etter konserten 30.07 med Metallica i Spektrum har fortsatt ikke gitt seg.. Så jeg må bare pent finne meg i at jeg nå har en mild øresus, i håp om at den kanskje en dag skal gå bort. Jeg har aldri brukt ørepropper på konserter før nå i det siste. Øreproppene du får utdelt der er bare tull, de ødelegger lydbildet totalt, og hele konsertopplevelsen går også fyken etter min mening. Jeg kjøpte meg et par av disse, og har nå brukt de på to konserter (McCartney i Paris og Donkeboy i Drammen), samt gitar/tromme-spilling hjemme, og grundig testing ved høye lydnivåer. Jeg kan definitivt anbefale disse. I "Ta vare på hørselen din"-tråden, så kan du lese minianmeldelser av ørepropper fra en bruker som har veldig god peiling (gidder ikke sjekke navnet, men du finner det). Jeg har aldri prøvd formstøpte propper, men han sa noe sånn som at han likte de (jeg linket til) bedre enn formstøpte, og at de passet ypperlig til konserter, noe jeg er enig i. Blir akkurat som å skru ned volumet på mp3-spilleren (eller whatever), ødelegger ikke lydbildet i det hele tatt. Husk også på at de i Norge ikke har noen regler for hvor høyt man kan spille på konserter, og Metallica fikk litt pepper for det i sommer i diverse aviser. En ved siden av meg på konserten målte Lamb of God til 110 dB. Tør ikke tenke på hvor høyt Metallica spilte da engang. Ørepropper (av det gode slaget, IKKE de man kan kjøpe til 20 kr utenfor arenaen, eller få av vaktene) er å anbefale uansett hvor du er i arenaen etter min mening, men det blir selvsagt verre jo nærmere høytalerne man står. Er det noe du lurer på angående disse øreproppene, skyt ut. Husk også på at det å ha lyd rundt seg på 80 dB i over en regnes som skadelig. Her er det fort snakk om 120-130 i over to timer (og det er bare regna med Metallica, ikke oppvarmingsband!). Endret 18. desember 2009 av Haakon* Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 18. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2009 Jeg har sitteplass og er sjeldent på konsert (kan ikke huske sist, liksom) så jeg tar sjansen på å ikke bruke ørepropper denne gangen. Hvis jeg finner ut at det er ALT for høyt så tar jeg med neste gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå