Gå til innhold

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor selger alle finn.nofolkene billettene for 1600 kr?? Jeg er en fattig student, jeg har seriøst ikke 3200 kr å bruke på én julegave. Jeg får bare 6500 kr i stipend og det skal gå til julegaver til alle jeg kjenner.

Noen her som selger billetter for litt snillere priser?

Lenke til kommentar
Står det Fanclub på siden av billetten? Har kjøpt via Metclub, og har også inngang E2.

Ingen egen inngang for MetClub-folket. Jeg og mange jeg vet om har B2. :)

Har også B2 på billettene kjøpt igjennom MetClub, de som ble kjøpt til den 14. står det E2 på, men de ble da kjøpt i vanlig salg.

Lenke til kommentar
Står det Fanclub på siden av billetten? Har kjøpt via Metclub, og har også inngang E2.

Ingen egen inngang for MetClub-folket. Jeg og mange jeg vet om har B2. :)

Har også B2 på billettene kjøpt igjennom MetClub, de som ble kjøpt til den 14. står det E2 på, men de ble da kjøpt i vanlig salg.

Akkurat det samme her. B2 til den 13., kjøpt gjennom MetClub, og E2 til den 14. kjøpt i vanlig salg.. :)

Hvilken inngang har folk til den 14., med billetter som er kjøpt gjennom MetClub, da?

Har også fått bekreftet av ansatte i MetClub at denne gangen så er en billett en billett, ingen forskjeller. Skulle gjerne hatt Early Entry (inngang en halvtime før de med billetter kjøpt gjennom vanlig salg) på denne siden av dammen og. Det er hittil kun tilbudt i USA og Canada, og det er også bekreftet av de i MetClub at det ikke kommer til å skje i Europa denne gangen. :(

Lenke til kommentar

Hey :D Ser på billettene mine nå og ser at jeg også har inngang E2, hadde ikke trodd jeg skulle dele inngangsparti med dere MetClub-jævler :!:

Men en ting jeg lurer på. Har aldri vært noe særlig på konserter. Var på en D.D.E. konsert i bergen for mange år siden, men dette med oppvarmingsband...er det slik at de spiller "lavt" fra kl 18 mens folk kommer inn og til Metallica entrer scenen?

Lenke til kommentar
Men en ting jeg lurer på. Har aldri vært noe særlig på konserter. Var på en D.D.E. konsert i bergen for mange år siden, men dette med oppvarmingsband...er det slik at de spiller "lavt" fra kl 18 mens folk kommer inn og til Metallica entrer scenen?

Det kommer til å være to oppvarmingsband (hvilke det er vet vi ikke ennå), det "minste" først. Ingen av dem spiller når dørene åpnes. Ikke skyt meg om jeg har feil, men i spektrum i fjor tror jeg det var noe sånn som følgende "timeplan":

18.00: Dørene åpnes.

19.10: Mastodon begynner å spille.

20.00: Lamb of God begynner å spille.

21:15: Hussangen er på ("cd-spiller" med lavt volum spiller av diverse sanger*), lysene dempes brått, og Ecstacy of Gold begynner, gåsehuden og spenningen tar av. Gutta løper ut (det vil si, Kirk løper, de andre går :p) i en liten gang som er satt opp fra bakrommet/backstage/loading area til scenen, livvakter osv ved siden av dem), jeg tok faktisk high five med James og Rob i sommer! Intro-tapen til That Was Just Your Life begynner, og gutta kommer opp på scenen like før James setter i gang med hovedriffet. :)

Noe i den duren! :D

*: Før så var det It's a Long Way to the Top (If You Wanna Rock 'n' Roll) som var siste sangen før Ecstacy of Gold, og når man hørte sekkepipene runge utover stedet, så visste man at nå er Ecstacy neste. Det er det nå slutt på, og det er andre sanger som spilles, det vil si at man veit ikke nøyaktig når lysene dempes og showet starter! :)

Edit: Merk at selvom det står Lamb of God fra klokka 20.00, så spiller ikke de fra 20.00 - 21.15/Metallica entrer scenen. Det er riggepauser der riggefolkene rigger for harde livet i mellom, lengst pause mellom Lamb of God og Metallica. Trommesettene til Mastodon og Lamb of God stod allerede på scenen da vi kom inn, dette er vanlig. Det sparer man mye tid på.

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Fuck you. Nå gleder jeg meg enda mer. :D

Hvor lang tid pleier gutta selv å bruke da? Det må jo bli en god stund med 15+ sanger i tillegg til "showing".

Haha. :D

Gutta spiller i alt fra 2 timer til 2 timer og 15 minutter, alt ettersom hvilke sanger de spiller. En vanlig setlist er på 18 sanger + 2 "doodles" (noen ganger tre). De to små "doodlesene" er vanligvis fra Kirk, alltid en før den 14. sangen, som er Nothing Else Matters. Den 15. sangen er Sandman, og etter det kommer det tre "ekstranummere". Den 16. sangen er en cover-låt, og noen ganger er den 17. det og, men det hender det er en Metallica-sang og, fra Kill 'Em All (sånn som i fjor i Spektrum så fikk vi Jump in the Fire den ene konserten). Den 18. er Seek and Destroy, og da er huslysene på, og masse badeballer (i tre størrelser) detter ned fra taket. Fikk med meg en i medium størrelse forrige gang. :p De kaster også ut mange plektre i løpet av, og etter Seek and Destroy. Har 4 plektre som er kastet ut fra bandmedlemmene i en mappe på veggen her. :) Lars deler også vanligvis ut noen trommestikker, osv osv... :)

Men selve sangene og doodlesene, fra starten av That Was Just Your Life til Seek and Destroy, pleier å være fra 2 timer til 2 timer og 15 minutter.

Lenke til kommentar
*: Før så var det It's a Long Way to the Top (If You Wanna Rock 'n' Roll) som var siste sangen før Ecstacy of Gold, og når man hørte sekkepipene runge utover stedet, så visste man at nå er Ecstacy neste. Det er det nå slutt på, og det er andre sanger som spilles, det vil si at man veit ikke nøyaktig når lysene dempes og showet starter! :)

Siden de sluttet å bruke ACDC har de stort sett brukt Saxons Heavy Metal Thunder før Ecstasy =)

Lenke til kommentar

Ok, Gutter og Jenter. Nå har det seg sånn at jeg vil bytte mine sitteplasser mot ståplasser og Osse-Mon har ståplasser som kan byttes. MEN, og det er et stort men(!), han har bare 2 ståplasser til den 13 og jeg trenger 3, så da lurte jeg på om det er noen som vil bytte en ståplass den 13. med en sitteplass ved siden av Osse-mon(who doesn't want that?)? Ta kontakt! :) Og helst fort som faen om du er interessert.

(bytter billett mot billett, no cash, ståplass er verd mer for meg enn sitte, så blir for dumt at noen skal betale mellomlegg til meg for det.)

Lenke til kommentar
Såpass. Hehe. Selger de den ikke på Metallica.com også, eller tar jeg helt feil?

Du tar nok feil der, gitt, de selges ikke på Metallica.com eller MetClub, og kommer nok ikke til å gjøre det i fremtiden heller.

Okai. Høres bra ut. :) Badeballene kommer seg vel ikke opp til sitteplassene regner jeg med? :p Man blir kanskje upopulær hvis man tar en istedenfor å slå den videre. Hehe.

Så noen på finn som solgte en slik ball for 1000-lappen :p Han hadde visst rappa med seg den slasken :!:

Det er det da ingenting galt med? ALLE badeballene som blir sluppet ned ender opp hjemme hos folk. Men han får aldri i verden solgt den på finn for så mye, så annonsen jeg og, forresten. :p De går på ebay for alt fra 50-lappen til 200 kroner.

Edit: Det hender en veldig sjelden gang at en ball eller to kommer opp ved sitteplassene etter det jeg har sett med mine egne øyne og på videoer. I og med at sitteplassene er ganske nærme gulvet på Telenor Arena vil jeg ikke si det er urealistisk at det skjer, men det hender ikke ofte heller. ;)

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Okai. Høres bra ut. :) Badeballene kommer seg vel ikke opp til sitteplassene regner jeg med? :p Man blir kanskje upopulær hvis man tar en istedenfor å slå den videre. Hehe.

Det kom én badeball opp til plassene jeg satt ved i sommer, og den jævelen foran meg slo ballen tilbake over rekka og ned til ståplassene igjen. Jeg hadde lyst til å gi ham et klask i bakhodet :mad:

Lenke til kommentar
Har også fått bekreftet av ansatte i MetClub at denne gangen så er en billett en billett, ingen forskjeller. Skulle gjerne hatt Early Entry (inngang en halvtime før de med billetter kjøpt gjennom vanlig salg) på denne siden av dammen og. Det er hittil kun tilbudt i USA og Canada, og det er også bekreftet av de i MetClub at det ikke kommer til å skje i Europa denne gangen. :(

Jeg vil også ha early entry... Hvorfor søren kjører de ikke det her? :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...