d'espresso Skrevet 14. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Er The Day That Never Comes med i den "vanlige" setlista? Soloen i den sangen er sykt episk. Siterer meg selv fra forrige side: Det er bra Håper på:The Day That Never Comes Broken Beat and Scared Suicide and Redemption Får jeg de tre er jeg fornøyd Men oldisser som For Whom The bell Tolls er vel standard på alle konserter? Håper jeg får Master of Puppets også, prøver å lære meg den på gittar'n BB&S er bankers, og Day er bankers. 11 sangen er Day, så kommer Puppets rett etterpå (henger igjen feedback fra Day, som går rett inn i Puppets). Bellz er ikke bankers, men vi får den sikkert på en av dagene.. Håper på Suicide and Redemption selv, men den har jo bare blitt spilt live en eneste gang før, så.. Men lov å håpe! Med andre ord; Ja, vi får Day. Endret 14. desember 2009 av Haakon* Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 14. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2009 Ah. Digg. Med mindre de endrer setlist på WM10. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 14. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Syntes de godt kan kutte ned litt på DM-låtene. Jeg er hovedsaklig på Metallica-konserter for å få med meg de gjemte godbitene på 80-tallet, og når de spiller så mange faste låter som jeg er drittlei av så minsker dette sjansene for å høre noen glemte klassikere. I sommer var jeg så heldig å få høre bl.a. Dyers Eve, Fight Fire with Fire og Harvester of Sorrow. 6 låter fra DM er overkill. Endret 14. desember 2009 av NightKeeper Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 14. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2009 Det er jo en turne for å promotere Death Magnetic. Men jeg skjønner hva du mener, selv om jeg ikke er enig. Jeg er ikke lei av DM. Bare et par sanger jeg ikke liker SÅ godt (Cyanide for eksempel). Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 14. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Syntes de godt kan kutte ned litt på DM-låtene. Jeg er hovedsaklig på Metallica-konserter for å få med meg de gjemte godbitene på 80-tallet, og når de spiller så mange faste låter som jeg er drittlei av så minsker dette sjansene for å høre noen glemte klassikere. I sommer var jeg så heldig å få høre bl.a. Dyers Eve, Fight Fire with Fire og Harvester of Sorrow. 6 låter fra DM er overkill. Helt enig, 6 låter fra DM er overkill. På den "faste" lista så hadde det holdt med: Life, Nightmare/Judas/Apocalypse, Day. Enten spille tre, eller fire sanger. Hadde det vært helt opp til meg hadde de åpnet med Blackened, det er en herlig åpningssang, og da hadde slot 13 igjen vært åpen for sanger som FFWT, Damage Inc, Dyers Eve og Battery. Jeg er møkklei Line på slot 2, og BB&S og Cyanide kan jeg lett leve foruten.. Edit: Men som sagt, de promoterer jo DM med denne tour'en, men 5 sanger får i alle fall være maks, og da ville jeg hatt: Life, Day, Nightmare, Apocalypse og S&R (selvom den siste ikke er realistisk). Judas fungerte ikke godt nok live. PS: Jeg digger Death Magnetic-plata, bare for å ha sagt det med en gang. Endret 14. desember 2009 av Haakon* Lenke til kommentar
AmonAmarth Skrevet 14. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2009 Syntes de godt kan kutte ned litt på DM-låtene. Jeg er hovedsaklig på Metallica-konserter for å få med meg de gjemte godbitene på 80-tallet, og når de spiller så mange faste låter som jeg er drittlei av så minsker dette sjansene for å høre noen glemte klassikere. I sommer var jeg så heldig å få høre bl.a. Dyers Eve, Fight Fire with Fire og Harvester of Sorrow. 6 låter fra DM er overkill. Det er en grunn til at det kalles World Magnetic Tour, kjære deg. Selv om over et år burde være nok av tid til å promotere albumet som kom ut i 2008 Lenke til kommentar
tjotr Skrevet 14. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2009 Endelig har jeg fått bytt mine to sittebilletter til to ståbilletter! Gjett om jeg er glad'a Fant en ærlig sjel i Oslo-området. Kom i posten i dag, og er selvfølgelig hengt opp på veggen i gullramme allerede Når det gjelder denne set-lista, når blir den offentliggjort? Sikkert ikke samme set-list på europa-tour'n som i Sør-Amerika, eller?? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 14. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2009 Setlist blir vel ikke offentliggjort, selv man kan få en idè av den ved å se på tidligere konserter. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 14. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Endelig har jeg fått bytt mine to sittebilletter til to ståbilletter! Gjett om jeg er glad'a Fant en ærlig sjel i Oslo-området. Kom i posten i dag, og er selvfølgelig hengt opp på veggen i gullramme allerede Når det gjelder denne set-lista, når blir den offentliggjort? Sikkert ikke samme set-list på europa-tour'n som i Sør-Amerika, eller?? Gratulerer med å ha funnet en ærlig sjel, det er nemlig sjeldent! Folk skal til og med ha mellomlegg for å bytte stå mot sitte og all ting.. Nei, setlistene blir ikke offentligjort før konsertene, og man veit ikke hele lista før de spiller sangene. Men det er noen sanger som alltid har blitt spilt på samme sted i konsertene (samme "slots") (på alle standard, innendørs, in-the-round WM-konserter) hittil denne turneen, som sagt så får man en idè om hvilke sanger de kommer til å spille ved å se på tidligere setlister, og hvilke sanger som ble spilt forrige gang de var her, osv osv.. Endret 15. desember 2009 av Haakon* Lenke til kommentar
AmonAmarth Skrevet 15. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2009 Folk skal til og med ha mellomlegg for å bytte sitte mot stå og all ting.. I bunn og grunn er egentlig det bare rettferdig, sett at sittebillettene kostet 650, mens ståbillettene kostet 550 Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 15. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2009 Folk skal til og med ha mellomlegg for å bytte sitte mot stå og all ting.. I bunn og grunn er egentlig det bare rettferdig, sett at sittebillettene kostet 650, mens ståbillettene kostet 550 Ja, jeg vet, mente motsatt, bytte stå mot sitte.. Lenke til kommentar
AmonAmarth Skrevet 15. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2009 Brukere og annonsører plikter å overholde reglene for FINN torget.Regelbrudd? Klikk her. Lenke til kommentar
Humber Skrevet 15. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2009 Når er det egentlig det blir kungjort hvem som varmer opp? Og hvor får vi vite det? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 15. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2009 Når er det egentlig det blir kungjort hvem som varmer opp? Og hvor får vi vite det? Når det er fastsatt et band eller to for Europa-turneen vil jeg tro. Pleier å være på plass en stund før konsertene begynner. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 15. desember 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. desember 2009 Informasjonen kommer på metontour.com og på club-sidene... Om det er noen som har brukbare sitteplasser til den 13., men heller vil ha ståplasser, så er det bare å sende meg en PM Lenke til kommentar
Jefe Skrevet 15. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2009 Brukere og annonsører plikter å overholde reglene for FINN torget.Regelbrudd? Klikk her. Creds til deg for det. Håper vi får Day, Nightmare og Life av de "faste" låtene, trenger ikke være flere. Ellers kan det godt være mye gammelt for min del. Fade, Blackened, Creep, Wherever I May Roam, Sanatarium. Får vi Dyers og Bellz går jeg seriøst i fistel. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 15. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2009 Jeg håper på en tre minutters heftig bassolo som går over til Bells. Lenke til kommentar
tjotr Skrevet 15. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2009 Har sett en del på metontour de siste dagene. Hvordan får jeg skaffet meg backstage-ticket ?? Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 15. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2009 Bellz og Dyers ble begge spilt på andrekonserten i Oslo i fjor Jeffe. Det svarnet for meg på Bellz, jeg var ekstra giret, hadde endel øl innabords, havnet i moshpiten og headbanget så hardt at jeg trodde nakken skulle ryke. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 15. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2009 Har sett en del på metontour de siste dagene. Hvordan får jeg skaffet meg backstage-ticket ?? Det heter Meet & Greet, ofte bare kalt M&G. Det er en konkurranse man kan vinne gjennom MetClub. Du må være medlem for å delta. Konkurransen starter et par uker før konserten, og 15-20 folk vinner hver gang. Vinnersjansene er med andre ord små, men noen må jo vinne og.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå