Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Poenget mitt var at han skrev at alt han eigde var ei tskjorte. Min meining er at du ikkje er "BLODFAN" om du ikkje eiger ein einaste CD.

Kan man vel FAEN meg være? Hvem sier at du bestemmer hva som er blodfan?

Jeg har noen CD'er ja, men jeg snakker om VINYL plater! Sånne store som man legger i en platespiller med en arm som leser platene...dere skjønner hva jeg mener ja?

dumb.jpg

Jeg sier bare at det hadde vært fett å ha noen av de vinylplatene å henge på veggen, for pynt altså, ikke for å spille av

Jeg tror at du "Wackee" ikke er blodfan i det hele tatt. Jeg er dypt og lidenskapelig inn i bandet, jeg elsker musikken deres, 70 % av det jeg hører av musikk er Metallica og bandet er en av de få grunnene til at jeg lever.

Du er blodfan fordi du har 5 t-skjorter, alle albumene, og noen DVD'er...jo også kan du navnet på alle medlemmene i bandet, "skal vi se, det var James Hetfield, Kirk Hammet han som spiller trommer ikke sant? Og så er det Lars Ulrich og Robert...emmm..."

Haha! Ja, kan absolutt vera verre :) Eg har aldri sagt at eger blodfan av metallica, så der har du misforstått. Har 4 Cdar, 1 live DVD, ein plakat og ei tskjorte og ein gensar. Skal på min andre konsert i april, og gledar meg veldig! :)

Poenget mitt er, som nemnt av ein anna brukar ovenfor her, at eg tvilar sterkt på at dei aller største fansa (les: blodfansa) ikkje eig noko anna ein ei tskjorte. Klart ein ikkje treng å eige allt, det har eg aldri sagt, og ser ikkje vitsen i. Og eg tippar at det er veldig få som faktisk har det meste som går an å få tak i, av dei som faktisk er store fans.

Jeg synes egentlig uttrykket 'blodfan' bør baseres mer på kunnskap enn på eiendeler :)

Heilt enig! Men det er klart at dei som lever for bandet, som kjøper bøker om det/lese på wikipedia eller Internett generelt og tilegner seg kunnskap har ein sopass interesse for bandet at dei støttar dei ved å kjøpe litt av musikken.

Endret av Wackee
Lenke til kommentar
spesielt med tanke på Metallica's syn på Napster.

Nå har vel gutta forandra synspunkt litte grann siden den gang?

Uansett. Temmelig teit diskusjon spør du meg. Enten liker du bandet og musikken, og er en "fan" eller så liker du de ikke, og er ikke en "fan". Enkelt og greit.

Eksempel: en venn av meg digger Metallica og hører ikke på noe annet, kan låtene på trommer, men han er ikke så innmari inne på bandets historie. Mens jeg kan ganske mye om historien, hvilke band medlemmene har vært involvert i og jeg kan over halvparten av sangene utenat (både vokal og gitar), men når jeg hører på musikk så er kanskje 25% av musikken Metallica.

Er han en større fan enn meg fordi MP3 spilleren hans kun består av Metallica? Er jeg en større fan enn ham fordi jeg har vært på et par flere konserter? Hvem av oss regnes som "blodfan"?

Det henger ikke på greip. Enten er du fan eller så er du ikke. Dette er ikke militæret; er ikke noe vits i å dele folk opp i grader av "fan-het".

Fansen må stå sammen, ikke krangle om hvem som eier eller kan mest :)

Lenke til kommentar

Det er bra :) Håper på:

The Day That Never Comes

Broken Beat and Scared

Suicide and Redemption

Får jeg de tre er jeg fornøyd :)

Men oldisser som For Whom The bell Tolls er vel standard på alle konserter? :p

Håper jeg får Master of Puppets også, prøver å lære meg den på gittar'n ;)

Lenke til kommentar

The Day That Never Comes

Broken Beat and Scared

Suicide and Redemption

BB&S er bankers, og Day er bankers. 11 sangen er Day, så kommer Puppets rett etterpå (henger igjen feedback fra Day, som går rett inn i Puppets).

Bellz er ikke bankers, men vi får den sikkert på en av dagene.. :) Håper på Suicide and Redemption selv, men den har jo bare blitt spilt live en eneste gang før, så.. Men lov å håpe! :)

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar

The Day That Never Comes

Broken Beat and Scared

Suicide and Redemption

BB&S er bankers, og Day er bankers. 11 sangen er Day, så kommer Puppets rett etterpå (henger igjen feedback fra Day, som går rett inn i Puppets).

Bellz er ikke bankers, men vi får den sikkert på en av dagene.. :) Håper på Suicide and Redemption selv, men den har jo bare blitt spilt live en eneste gang før, så.. Men lov å håpe! :)

Sorry...jeg ikke sjønna dina otrykk...bankers?

Betyr det at de er sikret? :)

Hvor får man kjøpt "Live At Tushino Airfield"? Har så dritlyst på den :D Jævlig fett med 750.000 mennekser som ser på deg, fy faen :D

Lenke til kommentar

Bankers: Sikret, ja. At vi garantert får dem, med mindre de plutselig skulle totalt endre setlist-oppsett for det nye leg'et.. :p

Er vel kanskje noen bootleg'er der ute fra Monsters of rock 91 i Moskva (Tushino-flyplassen). Det finnes ikke en offisiell utgivelse av konserten noe sted. Du kan derimot laste den ned fra diverse torrent's sider, bare søk på "Monsters of rock 91" eller noe lignende. :)

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Noen som veit hvilke band som varmer opp? Fikk ikke med meg sist konsert i Norge, så hadde vært sjøleglad for mastodon og lamb of god. :)

Ingenting er bekreftet ennå. Mastodon varmer dog opp på datoene i Sør og Sentral-Amerika litt ut på nyåret, så hvem vet. :) Håper ikke på noe spesielt, men i alle fall noe annet enn Mastodon..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...