Gå til innhold

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har bare blitt virkelig overrasket av Metallica to ganger, begge i Oslo i 2007 da de spilte Orion og No Leaf Clover. Selvfølgelig hadde jeg ikke forventet Breadfan eller So What i Bergen heller, men det var ikke like overraskende :p

Håper Metallica imponerer i år óg. Drar frem noe ingen skulle trodd. Phantom Lord eller (Anesthesia) Pulling Teeth hadde vært episk - ikke bare fordi sangene er så bra, men for det hadde vært så utrolig kult å høre noe slikt live :cool:

Endret av AmonAmarth
Lenke til kommentar

Hvordan bør jeg som øhm.. ikke blodfan forbrede meg til konserten?

For all del, har hørt igjennom en del av albumene + diverse sanger litt hist og pist, og har virkelig ikke noe imot Metallica, men mener virkelig ikke de er verdens beste band etc.

Nok om det, er generelt glad i metall, liker Metallica og vet de er sinnsykt fet live, så jeg gleder meg uansett, men siden jeg ikke er dedikert nok til å lære meg hele repertoaret deres baklengs i søvne så trenger jeg deres hjelp til å få en best mulig konsertopplevelse! Noen spesielle albumer jeg må høre igjennom, noen rekkefølge, spillelister som er gunstig med tanke på konserten etc? Er sikkert fett å dra på konsert med bare Master of Puppets og Kill 'em all som favorittplater (og forøvrigt eneste platene jeg virkelig har hørt igjennom et par ganger) men regner med at det går an å få opplevelsen to hakk bedre :D

Noen album jeg bør droppe? Sanger jeg MÅ ha hørt igjennom et par ganger før konserten (som nevnt tidligere i tråden Master of Puppets, Seek and Destroy og Enter Sandman er vel sanger som kommer hele tiden, trenger flere sånne).

Takk på forhånd, håper min interesse for Metallica tar seg opp!

Lenke til kommentar
Hvordan bør jeg som øhm.. ikke blodfan forbrede meg til konserten?

*snip*

Hvis du vil høre musikk som blir spilt på konserten, kan du garantert hoppe over St. Anger-albumet, og mest sannsynlig droppe både Load og ReLoad.

Hør på klassikerne, det er de eneste sangene vi er garanterte, ellers varierer de såpass mye mellom de forskjellige showene at det er umulig å vite hva som kommer ;)

Sjekk linken jeg henviste til tidligere, der kan du se alle setlistene fra alle turneene deres for å få en liten oversikt over hva som blir spilt :)

Sanger du garantert får høre:

+ That Was Just Your Life

+ The End of the Line

+ The Day That Never Comes

+ One

+ Enter Sandman

+ Master of Puppets

+ Nothing Else Matters

+ Sad But True

+ Seek & Destroy

Resten har som regel vært en miks av låter fra Kill'em All, Master of Puppets, Ride the Lightning, ...And Justice for All, Garage Inc. og Death Magnetic.

Men de har trådd til med sanger fra andre album óg ;)

Endret av AmonAmarth
Lenke til kommentar

I tillegg er det ganske bankers at Nothing Else Matters, One og That Was Just Your Life blir spilt. The End of the Line pleier som oftest å være nr. 2.

Siden du har hørt det 1. og 3. albumet vill jeg hørt på 2. 4. og 10. (Ride the Lightning, And Justice For All og Death Magnetic)

Liker du de albumene du har hørt nå vil sikkert mye på 2 og 4 falle i smak + Death Magnetic er rått og hardt og til nå har de hvertfall spilt rikelig med sanger fra det nye på konsertene sine.

Metallica (Black album) er heller ingen dum idé å høre igjennom. Gode sanger der, men litt mer "mainstream" hvis man kan bruke det ordet... Load, Reload, Garage Inc. (cover-album) og St. Anger ville jeg ikke prioritert da de sjelden får for mye oppmerksomhet og ikke er av samme kvalitet spør du meg.

Lenke til kommentar
Load, Reload, Garage Inc. (cover-album) og St. Anger ville jeg ikke prioritert da de sjelden får for mye oppmerksomhet og ikke er av samme kvalitet spør du meg.

De har spilt en del Garage Inc. denne turneen, og i fjor hadde de.. 3? 4?.. sanger derfra :)

Ja, en sang eller to er vel normalen der. Sist fikk vi vel bl.a. Turn the Page og Stone Cold Crazy.

Lenke til kommentar

Da har den bergenske avisa bomma totalt :p

"Breadfan was played for the first time since November 11, 2004 in Nashville, TN. This was also the first time that Breadfan was played in the middle of the set. In the past, it has normally either opened the show or been in one of the encores."

Det som derimot er litt artig, er at Metallica hadde egentlig planlagt å spille Motorbreath, men James var så vant med å gå rett fra Last Caress til So What at han gjorde det uten å tenke seg om, og bandet bare følgte etter :p

Endret av AmonAmarth
Lenke til kommentar

De viste vel stort sett 90% av de som sto ute i regnet der også, så jeg fliret ganske godt når jeg leste det :)

Edit:

De skulle ikke ha spilt verken Last Caress eller So What av den grunnen du nevner, så det var litt synd at vi ikke fikk Motorbreah da. Men den fikk vi jo på siste konserten i Spektrum i sommer så da går det jo opp i opp :)

Men jeg tar gjerne Last Caress og So What, hysteriske morsomme låter :)

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...