Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror dere de kommer til å spille One?

Ja, de spiller One.

håper The unforgiven er åpningslåt :)

That Was Just Your Life (TWJYL) er åpningslåta.. Med mindre noe veldig uventet skjer, og gjør det det, så er det i allefall ikke Unforgiven som blir åpningslåt. :p

hvordan vet du hvem sanger som blir spilt?

Jeg vet hvilke sanger de spiller på noen av plassene i setlista, blant annet åpningslåta, og den som følger. Dette vet jeg fordi den åpningslåta har blitt brukt på ALLE, ordinære, innendørs Metallica-konsertene i DM/WM-turneen (konsertene i Telenor Arena er en del av den turneen). Når en ny turne kommer pleier de gjerne og bytte ut de "faste reglene"/"faste sangene".. Men inntil da, så er åpningslåta, etter ALL sannsynlig, TWJYL.

Derfor. :)

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar

Blir nok Life ja. Gjør meg ingenting. Synes den låta er dritkul, men for min del kan de bytte ut Line (som gjerne kommer like etter Life) med Blackened eller Creeping. Det hadde vært sykt fett. Tipper vi får høre One, NEM og mye av det vanlige matrialet denne touren. På en annen side tror jeg vi får minst overraskelse i setlisten. Spesielt hvis det blir åpningen på Europatouren 2010. ;)

Lenke til kommentar
Enter Sandman er bra den, men syns den er så jævlig standard :( Alle hører liksom på den og jeg hater de drittsekkene (vi har en i klassen) som kaller seg Metallica-fan fordi hun hører på Enter Sandman....Whiskey in the jar har jeg vel hørt henne nevne også, men den er jo ikke engang Metallica sin...

Enter Sandman, Whiskey in the Jar og Nothing Else Matters er vel topp 3 standard mainstream-låter, men å mislike dem av den grunn gjør bare en person like mye wannabe som de andre :p

..Og hvis du lurer på hva Metallica spiller, se her!

Er ikke vanskelig å finne et mønster ;)

Noen av sangene blir selvfølgelig byttet ut mellom hver konsert, som Haakon sier, så det er bare til å gruble i vei!

Lenke til kommentar

Skal på begge to. Håper vi får oppleve Creep, Blackened, Battery, Disposable Heroes, Leper Messiah, THE SHORTEST STRAW og et av mine største ønsker; Suicide and Redemption.

Hadde vore rått om vi fekk ein "godbit" som danskane fekk opptill fleire gongar i Køben i sommar. Spørst dog om Oslo stiller like sterkt som Lars sin heimby der...

Lenke til kommentar
Enter Sandman er bra den, men syns den er så jævlig standard :( Alle hører liksom på den og jeg hater de drittsekkene (vi har en i klassen) som kaller seg Metallica-fan fordi hun hører på Enter Sandman....Whiskey in the jar har jeg vel hørt henne nevne også, men den er jo ikke engang Metallica sin...

Hvordan kan du hate noen som liker samme band som deg, bare fordi "drittsekkene" ikke har hørt så mange låter av bandet? Sikker på at det ikke er du som er drittsekken i klassa?

Lenke til kommentar
Da håper jeg du brekker beina på veien ned. :)

Men sånn seriøst, om folk kommer seg ned ødelegger de opplevelsen for alle. Trangt osv.

På en Metallica-konsert skal det være trangt. Så hvis opplevelsen din blir ødelagt av at det er trangt, bør du ikke har skyhøye forventninger. Mest sannsynlig er det så trangt, at selv om det skulle være mulig, vil ikke de sittende klare å komme seg særlig langt inn på gulvet. Blir som å gå på en mur..

Lenke til kommentar

Hvordan kan du hate noen som liker samme band som deg, bare fordi "drittsekkene" ikke har hørt så mange låter av bandet? Sikker på at det ikke er du som er drittsekken i klassa?

Ja jeg er en drittsekk, det har jeg ingen problemer med å innrømme for jeg vet at jeg har en oppførsel som tilsier at flere misliker meg (eller burde i alle fall), men prøver å oppføre meg ;) Gav disse drittsekkene kanskje litt feil navn...jeg syns bare at 1 eller 2 sanger av 118 (eller hvor mange det er) gjør deg noen særlig fan av et band. Og det irriterer meg litt når de skal fremstå som dette så til de grader...

Lenke til kommentar

Quote fra James Hetfield:

"There's a lot of people there just because 'Ooh play Enter Sandman.' So we play it first to get the fucking thing out of the way. So they have to sit through the rest of the shit! They gotta hear the old shit. You gotta use it against 'em y'know?"

:p

Lenke til kommentar

"Tonight the fine folks as the Recording Academy announced that they have nominated us for a Grammy this year for the track "The Unforgiven III" from Death Magnetic in the category of Best Hard Rock Performance."

:) Fet sang, men ikke min yndlingssang fra albumet.

Lenke til kommentar
Da håper jeg du brekker beina på veien ned. :)

Men sånn seriøst, om folk kommer seg ned ødelegger de opplevelsen for alle. Trangt osv.

Dette er jo ikke et stort problem for å si det pent. Jeg la merke til kanskje 3-4 mann som gjorde dette på den siste Metallica konserten jeg var på i spektrum og for at det skal bli trangt på gulvet i spektrum så må det nok hoppe ned en 1500 ++ mennesker og det skjer ikke.

I Telenor Arena så er det 9000 ståplasser sånn ca. og at det må hoppe ned en 5000 til 6000 mennesker får det man merker at det begynner å bli trangt, kanskje enda flere.

Så jeg tror ikke det er vits å bekymre seg for det en gang, og skulle vaktene få tak i de få som gjør det så blir de helt sikkert kastet ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...